În sezonul
2014 din DTM, BMW Motorsport are opt modele BMW M4 DTM, dar este reprezentat şi
de noul automobil din fruntea grilei, bazat pe modelul de serie BMW M4: BMW M4
Coupé DTM Safety Car. Acesta se alătură BMW M6 Safety Car pentru Moto GP în
gama de automobile care reglează tempoul pe circuitele din întreaga lume.
Noul BMW M4 Coupé îşi va face debutul ca safety car cu ocazia
cursei de la Nürburgring (Germania), care va avea loc pe 17 august 2014. BMW M4
Coupé combină genele din motorsport cu calităţile utilizării pe drumuri
publice, totul într-un concept plin de emoţie şi bine echilibrat. Motorul
complet nou - cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M TwinPower
Turbo şi caracteristici de a urca în turaţii - dezvoltă 431 CP şi generează un
cuplu maxim de 550 Nm pe un interval larg al turaţiilor. Aceasta permite ca BMW
M4 Coupé să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 4,1 secunde.
"După ce am decis să luăm startul în sezonul DTM 2014 cu un
nou model, sub forma BMW M4 DTM, era pasul logic ca BMW M GmbH să creeze BMW M4
Coupé DTM Safety Car", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens
Marquardt. "Pentru a conduce plutonul DTM cu eleganţă, safety car-ul
trebuie să fie şi extrem de sportiv. Fără îndoială, BMW M4 Coupé ne-a oferit
baza pentru îndeplinirea acestui deziderat."
Pentru a conduce în siguranţă cele 23 de modele DTM pe circuit,
modelul Safety Car trebuie să demonstreze sportivitatea supremă. Un sistem de
propulsie puternic, un şasiu de înaltă performanţă şi o manevrabilitate
perfectă în orice condiţii meteo sunt cerinţe obligatorii. În consecinţă, BMW
M4 Coupé cu numeroase componente BMW M Performance se află la nivel maxim în
numeroase secţiuni - şi este mult mai uşor datorită designului ultrauşor
inteligent. Puterea BMW M4 Coupé DTM Safety Car este generată de motorul cu
şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M TwinPower Turbo şi capacitatea
de a urca în turaţii.
Încă din iarna anului 2013, o echipă de angajaţi BMW M a început
munca de transformare a modelului coupé, care deja era impresionant, într-un
safety car capabil să preia rolul de lider în DTM. Versiunea de bază a fost
asamblată la uzina BMW din München. De acolo, BMW M4 Coupé a fost trimis la
uzina BMW M din Garching, unde asamblarea şi modificările au fost continuate
manual. Acestea au inclus îndepărtarea de către tehnicieni a scaunelor din
spate şi instalarea celulei de siguranţă şi a scaunelor sport Recaro cu centuri
de siguranţă Schroth necesare unui safety car. În plus, automobilul a fost
echipat cu proiectoare LED în bara faţă, sistem de comunicare radio, lumini LED
pe acoperiş şi un design special.
Peste toate acestea a fost utilizarea vastă a componentelor BMW M
Performance - de la sistemul de amortizare a evacuării, spliterul faţă, grila
radiatorului de culoare neagră, capacele oglinzilor retrovizoare, panoul cu
comutatoare şi spoilerul spate până la difuzorul spate, tehnicienii au pregătit
BMW M4 Coupé pentru apariţiile sale pe circuit. Pentru realizarea tuturor
modificărilor au fost necesare aproximativ două luni. Componentele BMW M
Performance montate au dovedit cât de atractive sunt aceste componente, care
sunt disponibile pentru toţi clienţii BMW.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii