Cu ocazia Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2014, aspiraţiile BMW
Motorrad cu privire la generaţiile viitoare ale roadsterelor propulsate de
motoare boxer vor lua o formă concretă, plină de emoţie, întruchipată de BMW
Concept Roadster. Anul trecut, în acelaşi loc, BMW Motorrad a prezentat BMW
Concept Ninety - o interpretare modernă a motocicletei BMW clasice, cu motor
boxer, care a demonstrat cât de plină de emoţie poate fi retrospectiva celor 90
de ani de istorie BMW Motorrad. Prin contrast, BMW Concept Roadster
întruchipează viitorul modelelor roadster BMW cu motor boxer: "BMW Concept
Roadster arată că, atunci când BMW se implică, motociclismul înseamnă mult mai
mult decât funcţia perfectă. Acest concept de motocicletă simbolizează cât de
modern şi plin de emoţie poate fi un roadster BMW cu propulsor boxer", a
explicat Edgar Heinrich, directorul BMW Motorrad Design.
Valorile clasice interpretate în stil modern.
BMW Concept Roadster este un roadster BMW specific, cu motor
flat-twin cu doi cilindri, basculă pe o singură parte, transmisie pe cardan şi
şasiu tubular uşor. Conceptul reinterpretează aceste elemente clasice în cea
mai dinamică şi mai revoluţionară formă. "BMW Concept Roadster
întruchipează esenţa puterii unui roadster BMW. Este atractiv să îl priveşti şi
este şi mai interesant să-l conduci. Acest roadster BMW va revoluţiona încă o
dată universul moto", a spus directorul BMW Motorrad Vehicle Design, Ola Stenegard,
despre BMW Concept Roadster.
Motorul boxer BMW a oferit întotdeauna performanţe impresionante şi livrare superioară a puterii pe parcursul întregului interval de turaţii. În cea mai recentă generaţie a sa, propulsorul generează 92 kW/125 CP la 7.50 rpm, dintr-o capacitate de 1170 cmc, în timp ce cuplul maxim este de 125 Nm la 6500 rpm. Şi din punct de vedere vizual, motorul este punctul central al BMW Concept Roadster. Proporţiile compacte, cu un puternic accent pe roata faţă şi spatele foarte scurt, promite o manevrabilitate uşoară şi agilă. Divizarea coloristică realizează o separare vizuală între secţiunea inferioară, cu motorul de culoare închisă, şi cea superioară, mai luminoasă, cu şaua, rezervorul şi partea din spate. Secţiunea inferioară de culoare închisă apropie BMW Concept Roadster din punct de vedere vizual de suprafaţa şoselei, accentuând astfel o experienţă a condusului orientată spre drum. În acelaşi timp, secţiunea superioară, mai deschisă, transmite uşurinţă şi un centru de greutate coborât vizual.
Farul prezintă o interpretare dinamică şi modernă a clasicului far
rotund. Grupul luminos LED mat formează "faţa" distinctivă a BMW
Concept Roadster, oferindu-i un aspect extrem de tehnic. Mai mult, tehnologia
LED face ca masca farului să pară plată şi foarte luminoasă când este privită
din lateral. În spatele farului, un panou de instrumente redus oferă toate
informaţiile relevante într-o manieră elegantă şi exclusivistă.
Configurarea suprafeţei emoţionale.
Interconexiunea dintre rezervor, şa şi radiator este modelată
perfect într-un stil cursiv. Mâinile experimentate ale modelatorilor BMW au
oferit suprafeţelor o calitate emoţională pe care niciun computer nu ar fi
capabil să o creeze. Suprafeţele furnizează o reflectare detaliată a caracteristicilor
BMW Concept Roadster: prin modelarea precisă, rezervorul puternic conturat - în
nuanţă Sparkling Light White - redă orientarea spre înainte şi performanţele
dinamice ale BMW Concept Roadster. Forma sa oferă şi aderenţă perfect
ergonomică la nivelul genunchilor pentru manevrabilitate optimă. Capacul,
realizat din oţel inoxidabil mat, adaugă un accent deopotrivă elegant şi robust
în centrul rezervorului.
Uşor şi elegant - spatele din aluminiu.
Un punct de atracţie se dezvoltă după rezervor: secţiunea spate
înclinată, realizată din aluminiu şlefuit lucios. Structura spate autoportantă
este concepută dintr-o singură piesă, astfel că permite un element spate extrem
de redus şi finisat cu fineţe. Marcajele vizibil şlefuite creează un aspect
brut, aproape industrial, care contrastează cu suprafeţele vopsite şi eloxate.
Suprafeţele modelate expresiv de deasupra şi de dedesubtul elementului spate
translatează discret aspiraţiile emoţionale ale BMW Concept Roadster. Din punct
de vedere vizual, şaua integrată provine din motorsport - o interpretare
elegantă a ambiţiilor dinamice ale motocicletei. Totodată, accentul Neon Yellow
din secţiunea inferioară a pernei şeii adaugă o linie îndrăzneaţă de contrast
coloristic sub pielea Alcantara cu perforaţii. Accente suplimentare de culoare
în nuanţa Neon Yellow se regăsesc pe capacele supapelor şi pe nervurile de
răcire din interiorul prizelor de aer ale capacului lateral, astfel că imaginea
globală este divizată din lateral. Şasiul tubular iese in evidenţă prin elementul
portant de culoare Sparkling Racing Blue - o finisare foarte expresivă care
conferă o notă de eleganţă sportivă modernă unui element tradiţional al
roadsterului BMW cu motor boxer. Prin interacţiunea albului specific BMW
Motorrad cu albastru strălucitor, rezervorul şi cadrul prezintă o interpretare
caracteristică şi totuşi contemporană a culorilor tradiţionale BMW Motorrad.
Calitate premium - componente din aluminiu şlefuit.
În plus faţă de structura spate, există şi alte componente din
aluminiu şlefuit care subliniază aspectul sculptat din punct de vedere tehnic
al perspectivei laterale. Cele mai importante caracteristici sunt prizele
laterale de aer. Acestea sunt din aluminiu lucios şi realizează un efect
deosebit prin contrast cu suprafeţele negre ale radiatorului. Ele realizează o
deschidere triunghiulară spre partea frontală, care formal se bazează pe
elementele "branhie" ale motocicletelor supersport BMW. Pe lângă
faptul că îndeplinesc funcţia de canalizare a aerului spre radiator, acestea
realizează şi o accentuare a impresiei dinamice a părţii laterale. Nervurile de
răcire în nuanţă Neon Yellow din interiorul prizelor sunt vizibile doar la o
privire mai atentă.
Un detaliu special îl reprezintă capacele supapelor, realizate din
aluminiu şlefuit: forma lor tridimensională împrumută suprafeţelor rezervorului
o orientare spre înainte, ceea ce oferă motorului boxer BMW un aspect foarte
atletic. În plus, căptuşeala de protecţie de pe capacele supapelor indică
faptul că BMW Concept Roadster poate şi ar trebui să se încline foarte mult la
abordarea virajelor. Inspirate de protecţiile pentru genunchi de pe costumele
de curse, acestea dau o notă de motorsport conceptului. Un detaliu în nuanţă
Neon Yellow subliniază suplimentar acest element radical.
Inovaţie în formă şi funcţie - spoilerul motorului.
Forma şi funcţia sunt combinate într-o manieră inovatoare în
spoilerul motorului, orientat spre viitor. La BMW Concept Roadster, acesta nu
îndeplineşte doar funcţia aerodinamică, ci încorporează şi întregul amortizor
al evacuării faţă pentru a îndeplini cerinţele viitoare de prevenire a
zgomotului. Împreună cu ţeava de eşapament scurtă şi înclinată a sistemului de
evacuare, spoilerul motorului concentrează forma şi funcţia în jurul
propulsorului. Prin aceasta se accentuează atitudinea compactă şi dinamică a
părţii laterale, precum şi partea spate scurtă. Dincolo de reperele şlefuite şi
elegante, BMW Concept Roadster cuprinde componente de înaltă performanţă şi de
cea mai bună calitate. Tuburile furcii, frânele şi amortizorul spate se
deosebesc prin eleganţa conferită de eloxare, ceea ce oferă BMW Concept
Roadster o notă exclusivistă de sportivitate.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii