Odată cu
debutul BMW i3 şi BMW i8, portofoliul de modele al mărcii include primele
automobile premium construite special pentru condusul cu emisii zero. Cu ocazia
prezentării internaţionale de presă a noului BMW i8, pregătit pentru debutul pe
pieţe selectate deja din luna iulie a acestui an, compania merge un pas mai
departe şi prezintă un concept inovativ de utilizare a energiilor regenerabile.
„Solar carport” este un concept de garaj echipat cu panouri solare care
foloseşte tehnologii de avangardă şi un design inovativ marca BMW Group DesginworkUSA
pentru o soluţie premium care completează perfect gama de modele BMW i.
DesignworkUSA a folosit ca inspiraţie limbajul de design BMW i în
construcţia acestui concept şi în selecţia materialelor şi culorilor, totul
stând sub semnul ideii de dezvoltare durabilă. Alături de fibra de carbon,
principalul material folosit este bambusul. Datorită creşterii rapide, acesta
este considerat un material important în dezvoltarea durabilă. Pentru generarea
de electricitate sunt utilizate module solare de înaltă calitate,
sticlă-pe-sticlă. Acestea oferă transparenţă, sunt foarte rezistente şi au un
randament energetic crescut. Pentru panourile utilizate în Europa se oferă o
garanţie de 30 de ani.
Acest concept de „solar carport” nu doar că oferă o sursă de
energie regenerabilă, dar poate asigura şi o independenţă energetică, astfel
încât clienţii pot fi protejaţi de variaţia preţurilor la energie. Împreună cu
BMW i Wallbox Pro, automobilul BMW i poate fi încărcat de la carport. Sistemul
realizează şi o analiză a procesului de încărcare, arătând raportul dintre
energia din reţea şi energia solară generată folosite pentru încărcare.
Suplimentar, dacă energia solară este generată dincolo de necesarul de
încărcare al automobilului, aceasta poate fi direcţionată către utilizarea
casnică.
Utilizarea constantă a energiei din surse regenerabile are un
impact important în reducerea amprentei de CO2 a automobilului şi permite
utilizarea extinsă a BMW i8 în regim exclusiv electric. Cu bateria complet
încărcată, modelul automobilul sport plug-in hybrid are o autonomie de
aproximativ 37 km în mod electric, cu emisii zero.
„Prin dezvoltarea acestui concept de solar carport, am abordat o
soluţie completă: nu doar automobilul în sine respectă ideea de
sustenabilitate, dar şi alimentarea cu energie”, explică Tom Allemann,
responsabil pentru designul acestui carport în cadrul BMW Group DesignworksUSA.
„Prin urmare, aceasta reprezintă o nouă generaţie de garaje care permit ca
energia să fie produsă într-un mod simplu şi transparent. Face ca tema
esenţială a construcţiei ultrauşoare să fie atât vizibilă, cât şi palpabilă.”
BMW Group DesignworksUSA este o companie cu sediul în California
şi cu centre în Europa, Asia şi America. Compania lucrează pentru mărcile BMW
Group, dar şi pentru un număr mare de clienţi industriali importanţi ca
generator de idei de design.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii