Echipa Hyundai
Shell World Rally a avut vineri o zi dificila in Raliul Argentinei cand ambele
masini Hyundai i20 WRC au fost nevoite sa abandoneze pe ultima proba a zilei.
Thierry
Neuville a avut un ritm promitator, cu timpi de top 4 pe probele speciale, dar
a fost nevoit sa se opreasca pe PS5 din cauza unei pierderi subite de putere a
motorului.
Dani
Sordo a avut un inceput bun, dar o problema la turbo si una la evacuare l-au
scos din competitie.
Echipa Hyundai
Shell World Rally a avut o zi dificila pe probele speciale extrem de solicitante
din Raliul Argentinei, etapa a cincea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA
(WRC). Ambele modele Hyundai i20 WRC, pilotate de Thierry Neuville si Dani
Sordo, au fost nevoite sa se opreasca pe ultima proba cu probleme mecanice, dupa
o zi in care echipa a acumulat experienta in conditii extrem de dificile.
Conditiile de pe probele speciale au fost mult mai dificile decat
s-a anticipat ca urmare a ploilor puternice cazute in ultimele luni in regiunea
Cordoba. Ploile abundente au distrus complet numeroase drumuri, iar pilotii
echipei au fost nevoiti sa-si adaptezele strategia tinand cont de acest lucru.
Probele speciale programate vineri au fost unele dintre cele mai
dure si mai lungi din calendarul Campionatului Mondial de Raliuri: prima proba
a zilei a fost Santa Catalina-La Pampa (PS2/PS4), dupa care a urmat Ascochinga-Agua
de Oro (PS3/PS5) lunga de 51,88 km.
Echipa a avut un inceput bun, joi seara pe super speciala,
asigurandu-si pozitiile sase si sapte. Vineri au fost programate in total patru
probe cu o lungime totala de 157,94 km.
Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) a avut un
start fara probleme, in ciuda conditiilor dificile, si a urcat pana pe locul
patru in clasamentul general, cu sanse de a se implica in lupta pentru un loc
pe podium.
Pilotul belgian a inceput ziua in pozitia a sasea si a terminat
prima bucla a zilei, fara probleme, pe locul 4. In parcul de service, echipa a
facut cateva modificari la masina cu numarul 7 si dupa o evolutie buna pe
speciala a patra, Neuville si-a consolidat pozitia in clasament. Pe speciala a
cincea, ultima de vineri, motorul a pierdut din putere si belgianul a fost
nevoit sa se opreasca la jumatatea probei. Dupa o prima analiza a datelor
disponibile, echipa a constatat ca problemele aparute sunt similare cu cele pe
care le-a avut Dani Sordo in bucla de dimineata.
“Am avut un inceput bun chiar daca drumurile au fost foarte
afectate de ploile recente cazute in zona. Probele au fost extrem de
solicitante si nu a fost deloc usor sa ajungem la sosire. Am decis sa abordam
totul cu prudenta si s-a dovedit ca aceasta a fost strategia cea mai buna
tinand cont ca am ajuns inapoi in parcul de service pe locul 4. Am inceput si
bucla de dupa amiaza cu un rezultat bun, locul 4, dar o pierdere de putere a
motorului pe PS5 ne-a facut sa ne oprim pentru a limita pagubele. Este pacat ca
a trebuit sa ma opresc pe ultima proba a zilei, dar echipa este inca in faza de
teste si sper sa pot continua acest raliu”, a spus Neuville.
Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Marc Martí) a inceput
raliul cu o clasare pe locul sapte in super speciala de joi, dar inca de pe
primele probe de vineri spaniolul s-a confruntat cu probleme tehnice. Pe primii
kilometri ai specialei a doua a aparut o problema la turbo, iar Dani Sordo a
fost nevoit sa se opreasca pe sectiunea de legatura spre urmatoarea proba
pentru a identifica si rezolva problema. Defectiunea a fost prea complexa si ca
urmare Sordo a pierdut foarte mult timp pe proba lunga de 52 km.
In parcul de service echipa a rezolvat problema lui Sordo si pe
PS4 a terminat in top 6. Pe ultima proba a aparut insa si o problema la
evacuarea masinii, iar spaniolul a fost nevoit sa se opreasca.
“A fost o zi dezamagitoare si frustranta. Totul a inceput bine la
super speciala si in prima parte a probei de vineri dimineata. M-am simtit
foarte bine in masina si eram increzator ca pot obtine un rezultat bun.
Conditiile de aici au fost foarte solicitante, unele dintre cele mai dificile
pe care le-am intalnit, dar am abordat totul cu maxima prudenta. Mai intai am
avut o problema cu intercooler-ul, ceea ce a limitat puterea motorului si am
pierdut foarte mult timp pe speiala a doua. Am incercat sa reparam problema pe
sectorul de legatura dar nu am reusit si am fost nevoiti sa parcurgem proba
lunga in aceleasi conditii. Echipa a facut o treaba excelenta in parcul de
service si pe speciala a patra am terminat in top sase. Pe PS5 am avut o
problema la evacuare si am fost nevoiti sa abandonam. Conditiile de aici sunt
foarte dure si modelul Hyundai i20 WRC concureaza pentru prima oara aici. Nu a
fost deloc usor, dar mai avem inca doua zile in care putem invata multe lucruri”,
a spus Dani Sordo.
“Desigur suntem foarte dezamagiti ca ambele modele Hyundai i20 WRC
au fost nevoite sa abandoneze. Stiam ca acest raliu va fi foarte dificil pentru
ca nu am avut ocazia sa testam aici si ne asteptam sa apara diferite incidente.
Implicarea noastra in WRC din acest sezon este pentru a acumula experienta, iar
vineri echipa a concurat pe cele mai dure probe de pana acum. A fost un test
dificil pentru noi, dar s-a vazut ca si echipele cu mai multa experienta au
avut probleme. Thierry si Dani au facut o treaba excelenta si si-au demonstrat
inca o data spiritul de echipa. Cu o astfel de abordare, echipa va invata enorm
de multe dupa o zi dificila si dezamagitoare ca cea de vineri”, a spus Michel
Nandan, directorul echipei.
Clasamanet
general Raliul Argentinei (dupa ziua a 1-a)
1. J.M Latvala / M.
Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 1:57:36.3
2. S. Ogier / J.
Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +17.7
3. K. Meeke / P. Nagle
(Citroën DS3 WRC) +1:07.4
4. E. Evans / D. Barritt
(Ford Fiesta RS WRC) +3:48.1
5. R. Kubica / M.
Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +3:48.3
6. M. Prokop / J. Tomanek
(Ford Fiesta RS WRC) +4:12.
7. A. Mikkelsen / M.
Markkula (Volkswagen Polo R WRC) +5:19.9
8. T. Neuville / N.
Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +5:36.2
9. N. Al-Attiyah / G.
Bernacchini (Ford Fiesta RRC) +5:36.8
10. Y. Protasov / P. Cherepin (Ford Fiesta RRC) +8:22.0
...
17. D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +19:31.8
Sursa: Hyundai Auto Romania
0 comentarii