Specialiştii BMW Group au dezvoltat sisteme inteligente de
asistare a condusului şi de gestiune a traficului pentru îmbunătăţirea
siguranţei, confortului şi eficienţei în oraşele viitorului.
Continua creştere a urbanizării înseamnă că reţeaua de trafic din
oraşe este împinsă din ce în ce mai repede la capacitatea sa maximă. Condusul
prin zonele urbane presupune să te descurci în situaţii complexe de trafic,
care implică numeroşi utilizatori diferiţi ai drumurilor, astfel că riscul de
congestii şi accidente în oraşe este în creştere. Cu toate acestea, sistemele
de trafic trebuie să aibă capacitatea de a gestiona aceste situaţii, astfel
încât viitorul mobilităţii nelimitate să fie păstrat.
În calitate de lider mondial al constructorilor de automobile premium, BMW Group joacă un rol activ în formarea mobilităţii personale şi sustenabile. De aceea, specialiştii BMW Group sunt implicaţi în iniţiativa de cercetare intitulată UR:BAN (acronimul german pentru Spaţiul Urban: Sisteme de asistenţă orientate spre utilizator şi gestiune a reţelelor) şi lucrează la dezvoltarea unor sisteme inteligente de cooperare pentru asistarea condusului şi gestiunea traficului. "Această iniţiativă ne va permite să creştem suplimentar siguranţa, eficienţa şi confortul în zonele urbane, iar efectul să fie semnificativ", explică Dr. Christoph Grote, director executiv BMW Forschung und Technik GmbH. Unul dintre principalele repere îl reprezintă oamenii şi numeroasele roluri diferite pe care aceştia le au în sistemul de trafic - conducători auto, motociclişti, biciclişti, pietoni sau organizatori de trafic. Pentru aceasta, iniţiativa de cercetare a reunit 31 de parteneri din industria auto şi furnizorii acestora, din electronică şi software, precum şi din institute de cercetare şi din autorităţi locale. Desfăşurat între 2012 şi 2016 şi finanţat de Ministerul Federal German pentru afaceri economice şi energie, iniţiativa cuprinde trei proiecte separate: "Asistenţă Cognitivă", "Sisteme Interconectate de Trafic" şi "Factorii Umani în Trafic". BMW Group are contribuţii majore în toate cele trei proiecte.
Rezultatele intermediare vor fi prezentate astăzi, 14 mai, în
cadrul evenimentului care va avea loc la Centrul Aerospaţial German (DLR) din
Braunschweig . Evenimentul marchează 2 ani de dezvoltare şi cercetare UR:BAN.
Siguranţă sporită cu "Asistenţa Cognitivă".
Sistemele de asistare a condusului din prezent sunt concepute în
primul rând pentru a face condusul pe autostrăzi mai sigur şi mai confortabil.
Cu toate acestea, există şi o sumedenie de noi provocări cu care ne întâlnim în
traficul urban, unde conducătorii trebuie să fie atenţi la biciclişti şi
pietoni. Metodele de detectare a situaţiilor şi pericolelor şi de ajutare a
conducătorilor în manevrele de frânare sau direcţie, care deja s-au dovedit de
succes pe autostrăzi, trebuie adaptate corespunzător.
Ca parte a subproiectului "Protecţia Utilizatorilor
Vulnerabili ai Şoselelor", BMW Forschung und Technik GmbH a dezvoltat
sisteme de asistare a condusului pentru a ajuta la protejarea pietonilor:
sistemul analizează situaţia şi comportamentul pietonului pentru a evalua dacă
există riscul unei coliziuni cu automobilul. Accidentele cu pietoni pot fi
evitate prin frânare, evitare sau combinarea celor două manevre. În automobilul
de cercetare BMW Seria 5 este deja posibilă recunoaşterea particularităţilor
detaliate ale unui pieton - cum ar fi capul sau partea superioară a corpului -
şi clasificarea direcţiei în care se mişcă pietonul.
Dacă sistemele de asistare a condusului, care efectiv previn
accidentele, funcţionează într-un mediu urban, ele au nevoie de o
"imagine" precisă şi completă a împrejurimilor şi trebuie să fie
capabile să interpreteze corect situaţiile complexe care implică numeroşi
protagonişti diferiţi şi situaţiile la limită. De aceea, BMW Forschung und
Technik GmbH lucrează la dezvoltarea unui algoritm puternic de evaluare pentru
fuziunea datelor şi evaluarea situaţiilor într-un subproiect interdisciplinar
denumit "Măsurarea şi Modelarea Mediului".
În cadrul evenimentului de astăzi, detectarea obiectelor a fost
demonstrată împreună cu detectarea spaţiului liber sau a obiectelor generice
prin utilizarea grilelor. Obiectivul este dezvoltarea unui sistem de modelare a
mediului 360° pentru scenarii urbane care să fie utilizat de numeroase sisteme
de asistare a condusului.
Condus eficient energetic cu un "Sistem Interconectat de
Trafic".
Traficul urban din prezent deţine un potenţial relativ ridicat
pentru îmbunătăţirea suplimentară a eficienţei sale şi astfel pentru reducerea
emisiilor CO2. Astfel, în cadrul subproiectului "Drumuri Urbane", BMW
AG şi-a unit forţele cu alţi parteneri de proiect pentru a dezvolta
"Asistent de Decelerare şi Coordonare Ecologică". Acesta utilizează
informaţiile predictive pentru timpii de schimbare a semafoarelor şi situaţiile
specifice din trafic dinaintea intersecţiilor pentru a debloca potenţialul
neutilizat anterior pentru a creşte eficienţa traficului, dar şi pentru a
reduce consumul şi emisiile la intersecţiile controlate de semafoare. În
consecinţă, direcţionarea fluxului din trafic în această manieră deschide noi
posibilităţi pentru majoritatea sistemelor de propulsie existente în
automobilele prezentului, precum propulsia electrică sau cea hibridă.
"Asistarea decelerării şi a coordonării ecologice" a
fost implementat pe automobilele de test BMW X5 şi BMW Seria 4. Astfel,
proiectul demonstrează cum pot fi canalizate comunicaţiile din infrastructura
de trafic spre automobile prin intermediul centrelor de control al traficului
şi Mobility Data Marketplace (MDM / piaţa datelor de mobilitate). Primele teste
de teren sunt programate să înceapă în acest an la facilităţile de teste din
Düsseldorf şi Kassel. Rezultatul va fi încorporat direct într-o analiză de
impact pentru a confirma câştigurile de eficienţă.
Condus anticipativ şi confortabil cu "Factorii Umani din
Trafic".
Proiectul "Factorii Umani din Trafic" creează noi
concepte inovatoare de afişare şi control pentru a permite automobilelor să se
transforme în "ajutoare active" în cazul unui pericol.
În cadrul subproiectului "Controlabilitate", BMW AG şi
BMW Forschung und Technik GmbH şi-au unit forţele cu partenerii din
învăţământul superior şi cu instituţiile de cercetare pentru a elabora un mod
standardizat şi metodic pentru o formă validă şi eficientă de verificare a
controlabilităţii funcţiilor şi conceptelor HMI, cu accent pe situaţiile în
care timpul este un factor critic.
Totodată, subproiectul "Predicţia Comportamentului şi
Detectarea Intenţiei" se axează pe dezvoltarea metodelor de detectare a
intenţiilor conducătorului încă din fază incipientă pentru a alinia sugestiile
sistemului de asistenţă cu ceea ce intenţionează să facă persoana de la volan.
0 comentarii