Lansarea
noilor BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé înseamnă prezentarea de către BMW M GmbH a
unei noi interpretări a automobilelor sport de înaltă performanţă - şi
transferul filosofiei BMW M spre cea de-a cincea generaţie M3. A patra
generaţie BMW M3 Coupé a fost produsă în peste 40.000 de unităţi, iar BMW M4
Coupé este pregătit să continue această poveste de succes. Simbolul
"M4" face referire la noua gamă care furnizează baza pentru noul
model M - şi, în premieră, versiunea Coupé va fi lansată odată cu varianta cu
patru uşi. Conform logicii, aceasta din urmă va fi botezată BMW M3 Sedan. Noile
modele pot fi comandate şi în România. Preţul de început este 60650 Euro fără
TVA (75206 Euro cu TVA) pentru BMW M3 şi 61700 Euro fără TVA (76508 Euro
cu TVA) pentru BMW M4 Coupé.
"Patru generaţii BMW M3 au combinat genele din motorsport şi
posibilitatea de utilizare cotidiană cu un concept general plin de
emoţie", a explicat Dr. Friedrich Nitschke, preşedintele BMW M GmbH.
"BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé reprezintă un angajament continuu faţă de
această filosofie. Motorul este punctul central al fiecărui model M, iar noul propulsor
turbo cu şase cilindri, care se află în echiparea celor două automobile,
combină calităţile unui motor aspirat capabil să urce în turaţii cu punctele
forte ale tehnologiei de turbocompresie. Conceptul designului ultrauşor a
realizat o reducere a masei cu aproximativ 80 de kilograme faţă de precedentul
M3. BMW M3 şi BMW M4 transferă tehnologia specifică motorsportului de pe
circuit pe şosea, iar miile de tururi efectuate pe legendara buclă Nordschleife
de la Nürburgring - cel mai dificil circuit de curse din lume - au pregătit
noile modele pentru această tranziţie. Activitatea de dezvoltare, alimentată de
meticulozitate şi pasiune, a susţinut crearea celor două automobile sport de
înaltă performanţă, care stabilesc noi standarde în ceea ce priveşte conceptul
general, precizia şi agilitatea."
Dezvoltat special pentru noile BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé, motorul cu şase cilindri dispuşi în linie, caractersitică de turaţii înalte şi tehnologie M TwinPower Turbo, produce o putere maximă de 431 CP. Cuplul maxim de 550 Nm este disponibil pe o plajă largă de turaţii şi depăşeşte performanţele precedentului BMW M3 cu aproximativ 40%. În plus, motorul a înregistrat o reducere a consumului de combustibil şi a emisiilor cu aproximativ 25%. Atât BMW M3 Sedan, cât şi BMW M4 Coupé realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde (cu transmisia opţională M cu dublu ambreiaj, cu şapte trepte).
Pentru a maximiza calităţile dinamice şi pentru a asigura o
eficienţă excelentă s-a reuşit o reducere a masei cu aproape 80 de kilograme în
comparaţie cu modelul anterior cu aceeaşi echipare. De exemplu, BMW M4 Coupé
are o masă proprie de 1.497 de kilograme, graţie utilizării riguroase a
măsurilor de design ultrauşor inteligent. Acestea includ utilizarea masivă a
materialelor ultrauşoare, precum plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) şi
aluminiu, pentru o serie de componente ale şasiului şi caroseriei. Astfel,
ambele modele sunt echipate standard cu acoperiş din fibră carbon.
Unul dintre obiectivele principale în dezvoltarea BMW M3 Sedan şi
BMW M4 Coupé a fost asigurarea faptului că noile automobile oferă calităţi
impresionate pe circuit. Prezenţa sistemului de răcire în specificaţie de curse
ca temperatura optimă pentru motor, turbocompresoare şi transmisie să fie menţinută
în orice moment, chiar şi în condiţii de condus deosebit de sportiv.
Pentru a accentua caracterul sportiv al celor două modele în ceea
ce priveşte compoziţia tehnică şi ajustările de fineţe ale maşinilor, inginerii
au conlucrat îndeaproape cu piloţii oficiali BMW Motorsport de-a lungul fazei
de dezvoltare. De exemplu, piloţii DTM Bruno Spengler şi Timo Glock au luat
parte la teste extinse şi la activitatea de setare derulate pe bucla
Nordschleife de la Nürburgring.
Susţinerea piloţilor de curse în procesul de dezvoltare: Bruno
Spengler, pilot oficial BMW, despre particularităţile tehnice.
În dezvoltarea noilor BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé, inginerii BMW
M s-au putut baza atât pe tehnologiile testate pe circuit, cât şi pe talentul
de condus al unor piloţi cu experienţă. De exemplu, Bruno Spengler şi Timo
Glock - piloţi oficiali BMW în Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) - au luat
parte la testele vaste pe bucla Nordschleife a circuitului Nürburgring.
"Sunt mândru că am contribuit la activitatea de reglare a
acestor două automobile", a declarat Spengler, campion DTM în 2012 şi
clasat pe locul al treilea în sezonul 2013. "Suspensia are un reglaj
foarte sportiv, reacţia punţii faţă este foarte directă, aderenţa punţii spate
este fenomenală, iar performanţele motorului sunt impresionante. Aceasta este
baza ideală pentru modelul cu care concurăm în DTM."
Bruno Spengler despre motorul cu şase cilindri dispuşi în linie,
cu tehnologie M TwinPower Turbo: "Ca pilot de curse, sunt impresionat de reacţia
instantanee, fără lag, pe care ţi-o oferă cele două turbocompresoare imediat ce
apeşi acceleraţia. Este o particularitate senzaţională a acestui motor, care se
traduce într-o mai mare plăcere de a conduce şi este perfectă pentru condus
sportiv."
… despre servodirecţia electronică: "Servodirecţia
electronică este foarte precisă şi, din punctul meu de vedere ca pilot de
curse, acest lucru este foarte, foarte important. Reacţionează instantaneu la
manevre şi oferă o reacţie excelentă."
… despre puntea spate: "Blocarea punţii spate este foarte progresivă datorită
diferenţialului cu patinare limitată, gestionat electronic, şi generează un
nivel foarte mare de aderenţă. Sistemul de control electronic este configurat
astfel încât, atunci când eliberezi acceleraţia la intrarea în viraje,
diferenţialul se decuplează şi efectul de blocare este redus la zero,
rezultatul este o virare sportivă. Când accelerezi din nou la ieşirea din
viraj, blocarea este cuplată progresiv, până la nivelul maxim, pentru o
tracţiune optimă."
Sursa: BMW Romania
0 comentarii