Echipa Hyundai
Shell World Rally a avut o zi a contrastelor in Argentina dupa ce a rezolvat
problemele tehnice de vineri si ambii piloti au putut continua raliul.
Thierry
Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) a exploatat la maximum regula Rally 2 si a urcat
pana pe locul 5 la general dupa ce a castigat speciala a zecea.
Din pacate,
Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) a fost nevoit sa abandoneze dupa ce, pe PS6, a
intrat prea tare intr-un vad de apa.
Penultima zi
din Raliul Argentinei a fost deopotriva o zi cu succese si ghinioane pentru echipa
Hyundai Shell din Campionatul Mondial de Raliuri. Thierry Neuville, la volanul
modelului Hyundai i20 WRC cu numarul 7, a avut o evolutie buna si a revenit in
top cinci dupa ce si-a asigurat si victoria pe speciala a zecea, ultima a zilei
de sambata. Din pacate, Dani Sordo, cel de-al doilea pilot al echipei, a fost
nevoit sa abandoneze dupa un incident in prima proba de sambata.
Ambele modele Hyundai i20 WRC, pilotate de Thierry Neuville si Dani
Sordo, au luat startul sambata, dupa abandonurile de pe speciala a cincea,
conform regulamentului Rally2. Inginerii si mecanicii echipei Hyundai Shell au
facut eforturi mari pentru ca cele doua masini sa fie gata de start inainte de
ora 03:00 am, pentru ca cele doua echipaje sa poata lua startul sambata
dimineata.
Programul zilei de sambata a fost compus din doua probe lungi,
care au fost parcurse de cate doua ori, si o super speciala programata la
finalul zilei. Speciala San Augustin-Villa del Dique (PS6 si PS8) lunga de 39,99
km a fost urmata de proba Amboy-Yalanto (PS7 si PS9), la fel de dificila si de
lunga, cele doua probe solicitand la maximum pilotii, conditiile de desfasurare
fiind insa mai bune decat in prima zi. Cu super speciala castigata de Neuville numarul
de kilometri de proba speciala in ziua de sambata a ajuns la 164,34 km, urmand
ca duminica, in ultima zi, sa mai ramana doar 76,78 km de parcurs.
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) si-a
reintrat rapid in ritm sambata dimineata, avand incredere in el si in
performantele modelului Hyundai i20 WRC. Belgianul a stabilit cel de-al
patrulea timp pe speciala a sasea si al cincilea pe speciala a saptea. Cu o
evolutie buna pe specialale de dupa amiaza, incluzand aici o clasare in top
cinci pe PS9 si victoria de pe speciala a zecea, Neuville a terminat ziua pe
locul 5 la general, cu inca patru probe ramase de disputat in Raliul Argentinei.
“Am avut o zi pozitiva, fara probleme, in care am reusit sa fortam
pe toate probele. Am recuperat o parte din timpul pierdut vineri si suntem acum
intr-o pozitie care ne permite sa luptam pentru locul cinci daca lucrurile vor
merge la fel de bine. Drumurile au fost mai bune comparativ cu specialele de
vineri, iar eu am avut mai multa incredere ceea ce mi-a permis sa ma bucur de
pilotaj, in special pe sectiunile mai rapide. Toata echipa a facut eforturi
mari pentru a putea continua acest raliu. Am facut cateva modificari la
setarile masinii pentru probele de dupa amiaza, ceea ce ne-a ajutat sa intram
in top cinci. A fost frumos sa castig ultima proba a zilei si cu siguranta
duminica vom merge la limita pentru a aduna experienta si pentru a ne asigura o
clasare in top cinci”, a spus Neuville.
In schimb, Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Marc Martí) a
avut inca o zi frustranta. In ciuda eforturilor echipei de a repara masina dupa
problemele mecanice de vineri, spaniolul a avut probleme pe speciala a sasea
cand a intrat prea tare intr-un vad de apa. Incidentul a afectat cateva
componente ale motorului, iar echipa a decis ca Sordo sa se opreasca pentru a
preveni o distrugere completa a acestuia. In parcul de service, mecanicii au
constat o scadere a presiunii uleiului si au decis sa nu mai continue acest
raliu, urmand ca problemele sa fie investigate la sediul echipei din Germania.
“Imi pare foarte rau ca am fost nevoit sa abandonez. Echipa a
muncit din greu toata noapte pentru a repara masina. Am vrut sa profitam de
regula Rally 2 pentru a aduna mai multa experienta intr-un raliu foarte
dificil. Din pacate, pe prima proba a zilei am intrat prea tare intr-un vad de
apa, ceea ce a avariat motorul si am fost obligat sa abandonez. Suntem o echipa
noua si trebuie sa vedem aspectele pozitive de la fiecare etapa. Toata lumea a
abordat cu profesionalism problemele aparute si am invatat enorm de multe
lucruri aici”, a spus Dani Sordo.
“Am avut o zi cu bune si rele, cu un abandon si o victorie pe
ultima proba speciala. Dupa o zi dificila echipa a lucrat toata noaptea pentru
ca ambele masini sa poata lua startul sambata, ceea ce s-a si intamplat. A fost
o realizare importanta a intregii echipe. Din pacate, Dani a avut ghinion si a
avariat masina intr-un vad de apa. Motorul a pierdut din putere si nu a mai
putut continua raliul, ceea ce a fost pacat pentru ca era convins ca poate sa
faca progrese. Thierry si-a reintrat repede in ritm si a avut un parcurs bun,
fara probleme, reusind sa castige si super speciala de sambata seara. A inceput
ziua pe locul 8, dar increderea in modelul Hyundai i20 WRC i-a permis sa urce
in top cinci la finalul zilei. Asteptam acum cu interes ultimele patru probe si
sper sa ne completam experienta din acest raliu foarte dificil cu o clasare in
top cinci”, a spus si Michel Nandan, directorul echipei.
Clasamanet
general Raliul Argentinei (dupa ziua a 2-a)
-
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 3:33:19.1
-
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +31.2
-
K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +3:47.0
-
A. Mikkelsen / M. Markkula (Volkswagen Polo R WRC) +5:43.0
-
T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +6:40.9
-
R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +7:14.4
-
E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +7:52.0
-
M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +8:20.9
-
N. Al-Attiyah / G. Bernacchini (Ford Fiesta RRC) +16:20.6
-
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +20:35.8
0 comentarii