Dani Sordo
Echipa Hyundai Shell World Rally a avut o zi a contrastelor in Argentina dupa ce a rezolvat problemele tehnice de vineri si ambii piloti au putut continua raliul.
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) a exploatat la maximum regula Rally 2 si a urcat pana pe locul 5 la general dupa ce a castigat speciala a zecea.
Din pacate, Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) a fost nevoit sa abandoneze dupa ce, pe PS6, a intrat prea tare intr-un vad de apa.

Penultima zi din Raliul Argentinei a fost deopotriva o zi cu succese si ghinioane pentru echipa Hyundai Shell din Campionatul Mondial de Raliuri. Thierry Neuville, la volanul modelului Hyundai i20 WRC cu numarul 7, a avut o evolutie buna si a revenit in top cinci dupa ce si-a asigurat si victoria pe speciala a zecea, ultima a zilei de sambata. Din pacate, Dani Sordo, cel de-al doilea pilot al echipei, a fost nevoit sa abandoneze dupa un incident in prima proba de sambata.

Ambele modele Hyundai i20 WRC, pilotate de Thierry Neuville si Dani Sordo, au luat startul sambata, dupa abandonurile de pe speciala a cincea, conform regulamentului Rally2. Inginerii si mecanicii echipei Hyundai Shell au facut eforturi mari pentru ca cele doua masini sa fie gata de start inainte de ora 03:00 am, pentru ca cele doua echipaje sa poata lua startul sambata dimineata.

Programul zilei de sambata a fost compus din doua probe lungi, care au fost parcurse de cate doua ori, si o super speciala programata la finalul zilei. Speciala San Augustin-Villa del Dique (PS6 si PS8) lunga de 39,99 km a fost urmata de proba Amboy-Yalanto (PS7 si PS9), la fel de dificila si de lunga, cele doua probe solicitand la maximum pilotii, conditiile de desfasurare fiind insa mai bune decat in prima zi. Cu super speciala castigata de Neuville numarul de kilometri de proba speciala in ziua de sambata a ajuns la 164,34 km, urmand ca duminica, in ultima zi, sa mai ramana doar 76,78 km de parcurs. 

Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) si-a reintrat rapid in ritm sambata dimineata, avand incredere in el si in performantele modelului Hyundai i20 WRC. Belgianul a stabilit cel de-al patrulea timp pe speciala a sasea si al cincilea pe speciala a saptea. Cu o evolutie buna pe specialale de dupa amiaza, incluzand aici o clasare in top cinci pe PS9 si victoria de pe speciala a zecea, Neuville a terminat ziua pe locul 5 la general, cu inca patru probe ramase de disputat in Raliul Argentinei.

“Am avut o zi pozitiva, fara probleme, in care am reusit sa fortam pe toate probele. Am recuperat o parte din timpul pierdut vineri si suntem acum intr-o pozitie care ne permite sa luptam pentru locul cinci daca lucrurile vor merge la fel de bine. Drumurile au fost mai bune comparativ cu specialele de vineri, iar eu am avut mai multa incredere ceea ce mi-a permis sa ma bucur de pilotaj, in special pe sectiunile mai rapide. Toata echipa a facut eforturi mari pentru a putea continua acest raliu. Am facut cateva modificari la setarile masinii pentru probele de dupa amiaza, ceea ce ne-a ajutat sa intram in top cinci. A fost frumos sa castig ultima proba a zilei si cu siguranta duminica vom merge la limita pentru a aduna experienta si pentru a ne asigura o clasare in top cinci”, a spus Neuville.

In schimb, Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Marc Martí) a avut inca o zi frustranta. In ciuda eforturilor echipei de a repara masina dupa problemele mecanice de vineri, spaniolul a avut probleme pe speciala a sasea cand a intrat prea tare intr-un vad de apa. Incidentul a afectat cateva componente ale motorului, iar echipa a decis ca Sordo sa se opreasca pentru a preveni o distrugere completa a acestuia. In parcul de service, mecanicii au constat o scadere a presiunii uleiului si au decis sa nu mai continue acest raliu, urmand ca problemele sa fie investigate la sediul echipei din Germania.

“Imi pare foarte rau ca am fost nevoit sa abandonez. Echipa a muncit din greu toata noapte pentru a repara masina. Am vrut sa profitam de regula Rally 2 pentru a aduna mai multa experienta intr-un raliu foarte dificil. Din pacate, pe prima proba a zilei am intrat prea tare intr-un vad de apa, ceea ce a avariat motorul si am fost obligat sa abandonez. Suntem o echipa noua si trebuie sa vedem aspectele pozitive de la fiecare etapa. Toata lumea a abordat cu profesionalism problemele aparute si am invatat enorm de multe lucruri aici”, a spus Dani Sordo.

“Am avut o zi cu bune si rele, cu un abandon si o victorie pe ultima proba speciala. Dupa o zi dificila echipa a lucrat toata noaptea pentru ca ambele masini sa poata lua startul sambata, ceea ce s-a si intamplat. A fost o realizare importanta a intregii echipe. Din pacate, Dani a avut ghinion si a avariat masina intr-un vad de apa. Motorul a pierdut din putere si nu a mai putut continua raliul, ceea ce a fost pacat pentru ca era convins ca poate sa faca progrese. Thierry si-a reintrat repede in ritm si a avut un parcurs bun, fara probleme, reusind sa castige si super speciala de sambata seara. A inceput ziua pe locul 8, dar increderea in modelul Hyundai i20 WRC i-a permis sa urce in top cinci la finalul zilei. Asteptam acum cu interes ultimele patru probe si sper sa ne completam experienta din acest raliu foarte dificil cu o clasare in top cinci”, a spus si Michel Nandan, directorul echipei.

Clasamanet general Raliul Argentinei (dupa ziua a 2-a)
-       J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 3:33:19.1
-       S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +31.2
-       K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +3:47.0
-       A. Mikkelsen / M. Markkula (Volkswagen Polo R WRC) +5:43.0
-       T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +6:40.9
-       R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +7:14.4
-       E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +7:52.0
-       M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +8:20.9
-       N. Al-Attiyah / G. Bernacchini (Ford Fiesta RRC) +16:20.6
-       M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +20:35.8

Sursa: Hyundai Auto Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii