Echipa Hyundai Shell World Rally va alinia trei
unitati Hyundai i20 WRC la startul Raliului Sardiniei, din Italia, care va avea
loc la sfarsitul acestei saptamani.
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) si Juho Hänninen
(#8 Hyundai i20 WRC) vor inscrie puncte pentru Hyundai Motorsport, in timp ce
tanarul din Noua Zeelanda, Hayden Paddon va debuta alaturi de echipa, la
volanul unitatii Hyundai i20 WRC #20.
Echipa
Hyundai Shell World Rally va concura la sfarsitul acestei saptamani, cu trei
unitati la Raliul Sardiniei, Italia, – cea de-a sasea etapa dintre cele 13 ale
Campionatului Mondial de Raliuri FIA (WRC).
Pilotul
neozeenlandez, Hayden Paddon, isi va face debutul in echipa Hyundai Shell World
Rally alaturi de copilotul John Kennard, in cadrul primei runde dintr-o serie
de sapte raliuri, la volanul unei unitati Hyundai i20 WRC.
Paddon
si Kennard se vor alatura echipajelor Thierry Neuville (#7 i20 WRC, copilot
Nicolas Gilsout) si Juho Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Tomi Tuominen), acesta
din urma castigand Raliul Sardiniei in cadrul Intercontinental Rally Challenge
din anul 2010.
Raliul
Sardiniei reprezinta o noua provocare pentru echipa Hyundai Shell World Rally. Probele
speciale sunt caracterizate prin varietatea abordarilor tehnice, precum si prin
conditiile de drum diferite, oferind treceri rapide pe drumuri inguste, care nu
lasa loc erorilor, precum si salturi spectaculoase.
Pregatirea
pentru Raliul Sardinei a fost sustinuta si de un test realizat in nordul
Portugaliei, in conditii de drum similare celor din acest sfarsit de saptamana,
desfasurat in luna martie de catre Neuville si Hänninen. De asemenea, Paddon a
beneficiat luna anterioara de un prim test pe macadam, la volanul Hyundai i20
WRC.
“Asteptam cu nerabdare noul eveniment, care va
reprezenta totodata un test pentru Hyundai i20 WRC. De asemenea, este o placere
sa urez bun venit lui Hayden si John in echipa noastra, in cadrul primului
dintre cele sapte evenimente care vor urma. Hayden este un pilot tanar care
promite si care are potential. Suntem incantati sa ii oferim posibilitatea de a
concura si de a evolua alaturi de echipa noastra, intr-un sezon de debut.
Raliul Sardiniei reprezinta un eveniment solicitant, iar obiectivul principal
este ca toate cele trei echipaje sa evite greselile. Aceasta abordare ne
permite sa maximizam experienta dobandita cu ocazia actualei etape WRC.
Desigur, ne dorim sa inregistram cat mai multe puncte si sa continuam
dezvoltarea Hyundai i20 WRC, care este optimizat de la o etapa la alta. De
asemenea, nu putem omite faptul ca aceasta etapa are loc la un an distanta fata
de deschiderea oficiala a facilitatii noastre din Alzenau – este cu adevarat
incredibil progresul pe care echipa l-a realizat in ultimele 12 luni”, a declarat Michel Nandan, directorul echipei.
In
etapa anterioara din Argentina, pilotul Neuville a inregistrat performante
notabile, consolidandu-si locul al cincilea. Pilotul belgian este determinat sa
contribuie si de aceasta data la evolutia ascendenta a echipei.
“Raliul Italiei, Sardinia, este destul de dificil;
probele speciale sunt tehnice si inguste, motiv pentru care poti gresi cu
usurinta. De asemenea, la linia de start pot fi pietre, ceea ce face ca
lucrurile sa fie si mai dificile. Anul trecut am inregistrat rezultate bune pe
aceste probe. Vom face tot posibilul sa continuam si sa consolidam experienta
echipei, obtinand, totodata, puncte importante”,
a declarat Neuville.
Castigator
al Raliului Sardiniei din 2010, cand evenimentul a facut parte din competitia
Rally Challenge, Hänninen este determinat sa marcheze cu succes intoarcerea sa
pe probele speciale din Italia, la sfarsitul acestei saptamani, la volanul
Hyundai i20 WRC.
“Raliul Sardiniei este o etapa pe care o cunosc foarte
bine, am fost acolo de patru ori, castigand-o in anul 2010. Este un raliu
solicitant, cu temperaturi ridicate si cu multe schimbari ale conditiilor de drum.
Suprafetele sunt dure pe anumite tronsoane, nisipoase si alunecoase in alte
portiuni. De asemenea, drumul este foarte ingust si se poate gresi cu usurinta.
Ne-am pregatit cu atentie pentru acest raliu si cu siguranta vom face tot
posibilul sa acumulam informatii importante pe care sa le transmitem echipei
pentru dezvoltarea Hyundai i20 WRC”,
a declarat Hänninen.
La
prima experienta in echipa Hyundai Shell World Rally, Paddon are obiective
precise, stabilite alaturi de compatriotul sau copilot. Paddon a declarat: “Ne alaturam echipei Hyundai Shell World
Rally cu bucurie. Este o oportunitate si vom depune toate eforturile pentru a o
valorifica. Stiu ca probele speciale sunt inguste si intortocheate, cu pietre
pe alocuri, de aceea vom incerca sa evitam problemele. Fiind prima mea
participare alaturi de echipa, voi face tot posibilul sa finalizez toate
probele si sa dovedesc progres pe parcursul acestui sezon.”
Sarbatorind cea de-a zecea editie in acest an, Raliul Italiei se
muta de la Olbia, in orasul de pe coasta de vest, Alghero, in care va fi
amplasat parcul de service si secretariatul raliului. Evenimentul va demara
joi, 5 iunie, cu o proba superspeciala, gazduita in capitala insulei, Cagliari,
fiind urmata de trei zile solicitante de competitie, divizate in 17 probe
speciale. Anul acesta, concurentii vor aborda 372 km de probe speciale – cu 75
km mai mult fata de anul anterior. Principalele provocari ale editiei din acest
an sunt cele doua treceri prin masivul Monte Lerno, proba speciala care
insumeaza 59,13 km – cea mai lunga de pana acum, din Campionatul Mondial de
Raliuri.
Sursa: Hyundai Auto
Romania
0 comentarii