Finalul ediţiei din acest an a cursei de 24
de ore de la Nürburgring (Germania) nu a fost unul fericit pentru echipele BMW
Sports Trophy. În ciuda faptului că a avut evoluţii consistente şi a fost lider
al cursei la un anumit moment, podiumul a evitat BMW la cea de-a 42-a ediţie a
competiţiei de anduranţă, desfăşurată în faţa a 250.000 de spectatori. BMW
Sports Trophy Team Schubert, cu modelul #20 BMW Z4 GT3, a fost implicată într-o
fascinantă bătălie tripartită pentru şefia clasamentului, alături de Audi şi
Mercedes, până cu două ore înainte de finalul cursei. Cu toate acestea, Claudia
Hürtgen (Germania), Dominik Baumann (Austria), Jens Klingmann (Germania) şi
pilotul BMW în DTM Martin Tomczyk (Germania) au coborât în clasament din cauza
îndoirii unei bielete, piesă care a trebuit înlocuită în timpul unui pit stop
mai lung. După 157 de tururi, cei patru au încheiat pe locul al şaselea.
Ferdinand Stuck (Germania), Max Sandritter (Germania), Christopher Brück
(Germania) şi Dennis Rostek (Germania) au terminat pe un remarcabil loc al
optulea, cu modelul #28 BMW Z4 GT3 înscris de echipa Walkenhorst Motorsport.
Cursa s-a încheiat prematur pentru celelalte modele BMW
Z4 GT3 înscrise de echipele BMW Sports Trophy - Schubert, respectiv Marc VDS.
Maşina #19 BMW Sports Trophy Team Schubert s-a retras ca urmare a unei
defecţiuni a suspensiei după doar patru ore de cursă. Cele două BMW Z4 GT3 ale
BMW Sports Trophy Team Marc VDS au părăsit întrecerea pe parcursul nopţii, din
cauza unor accidente suferite pe când se aflau în situaţii promiţătoare. Atât
Marco Wittmann (Germania - pilot BMW în DTM), cât şi Bas Leinders (Belgia) au
fost implicaţi în coliziuni. Maşinile lor au fost afectate prea mult pentru a
mai putea continua cursa.
"Încă o dată, cursa de 24 de ore ce se desfăşoară pe
bucla Nordschleife de la Nürburgring s-a dovedit dramatică - cu un final
dezamăgitor pentru noi", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens
Marquardt. "În ciuda numeroaselor obstacole, ne-am aflat printre lideri
până aproape de finalul cursei datorită maşinii #20. BMW Sports Trophy Team
Schubert şi piloţii Claudia Hürtgen, Jens Klingmann, Dominik Baumann şi Martin
Tomczyk nu au fost recompensaţi pentru angajamentul de care au dat dovadă. Ei
au fost obligaţi să renunţe la orice clasare pe podium ca urmare a unui pit
stop necesar pentru reparaţii, petrecut cu două ore înainte de final, iar în
final au ocupat locul al şaselea. Anterior, celelalte modele BMW Z4 GT3 ale
echipelor BMW Sports Trophy au fost implicate în accidente şi au trebuit să
abandoneze. Aceasta a demonstrat cât de nemiloasă a fost cursa şi în acest an.
Din aceste motive, suntem mai mult decât bucuroşi că Walkenhorst Motorsport a
reuşit o clasare în Top 10, clasându-se pe locul al optulea cu #28 BMW Z4 GT3.
În plus, BMW M235i Racing a fost un plus de valoare pentru grilă la debutul său
în cursa de 24 de ore şi a oferit multă acţiune în categoria Cup2. Cursa a fost
plină de evenimente, foarte obositoare şi greu de anticipat. Din nefericire, de
această dată nu am avut norocul de care ai nevoie pe cel mai dificil circuit
din lume. Felicitări echipei învingătoare, Phoenix."
Locul întâi în mult disputata categorie BMW M235i Racing
Cup - şi ocupanţii poziţiei a 29-a în clasamentul general - a fost obţinut de
Daniel Zils (Germania), Norbert Fischer (Germania), Uwe Ebertz (Germania) şi
Timo Schupp (Germania), piloţii echipei Adrenalin Motorsport. Cei patru s-au
impus şi în clasamentul interimar - după şase, 12, respectiv 18 ore -, astfel
că au obţinut puncte importante pentru clasamentul general.
Modelul BMW M235i Racing înscris de BMW Motorsport şi
purtător al unui design special - pilotat de jurnaliştii Marcus Schurig
(Germania) şi Jethro Bovingdon (Marea Britanie), fostul pilot MotoGP Alex
Hofmann (Germania) şi juniorul BMW Motorsport Alexander Mies (Germania) - a
trecut cu bine peste debutul într-o cursă de 24 de ore, fără nicio problemă
tehnică, şi a încheiat pe un onorabil loc 53. Sâmbătă seară, maşina a fost
implicată într-un incident în secţiunea Flugplatz a circuitului, ceea ce a dus
la accidentarea unui comisar de traseu în momentul când acesta a sărit peste
glisierele de protecţie - el a fost dus la spital. "Îmi pare foarte rău de
acest incident", a declarat Mies, care se afla la volan în acel moment.
"Nu am văzut steagurile galbene şi nu am încetinit suficient. A fost
greşeala mea şi îmi cer scuze. Îi urez comisarului însănătoşire grabnică."
Pentru cursa de 24 de ore de la Nürburgring, modelele BMW
Z4 GT3 înscrise de echipele BMW Sports Trophy au avut faruri echipate cu
tehnologie BMW laser. Prima apariţie în cursă a acestei tehnologii inovatoare,
la etapa de calificare pentru maratonul din Masivul Eifel - în aprilie -, a
fost o premieră mondială.
Declaraţii după 24 de ore.
Claudia Hürtgen (BMW Sports Trophy Team Schubert, locul
6): "Cu siguranţă că eşti dezamăgit după o
asemenea cursă. Am vrut să câştigăm - şi am dat totul pentru a reuşi. Cu toate
acestea, nu a fost să fie. Îmi pare rău pentru întreaga echipă, care a făcut o
treabă foarte bună şi de această dată. Maşinile au fost pregătite foarte bine,
dar îţi trebuie şi un pic de noroc în cursă - iar noi nu l-am avut."
Dominik Baumann (BMW Sports Trophy Team Schubert, locul
6): "Faza finală a fost interesantă.
Am încercat să scot maximum posibil din maşină. Maşina a fost foarte bună, deşi
am fost obligaţi să înlocuim o bieletă. A fost şi foarte cald pentru pneuri. Cu
toate acestea, am discutat cu echipa şi am decis că ar trebui să atac din nou
pentru a încerca recuperarea poziţiilor. A fost un interval atractiv, dar mă
bucur că am ajuns la final şi că s-a încheiat. A fost o cursă dificilă şi, din
păcate, au fost câteva incidente care ne-au costat un rezultat mai bun. Dacă
privim strict din punct de vedere al vitezei şi al rezistenţei, am fi putut
câştiga cursa."
Jens Klingmann (BMW Sports Trophy Team Schubert, locul 6): "Cred că meritam să fim pe podium. Am reuşit să
punem sub presiune modelul Audi învingător pentru o lungă perioadă. Pe de-o
parte, sunt mulţumit, pachetul nostru fiind cel potrivit şi am fi putut realiza
un rezultat bun. Pe de altă parte, dezamăgirea este firească. Din moment ce ai
ajuns pe prima poziţie, este clar că vrei să continui şi să câştigi. A fost un
sprint de 24 de ore, cu foarte multă acţiune - iar tehnologia BMW laser s-a
dovedit un real avantaj pe timpul nopţii."
Martin Tomczyk (BMW Sports Trophy Team Schubert, #20,
6th): "Această ediţie a cursei de 24 de ore
de la Nürburgring a demonstrat încă odată ce se poate întâmpla. Din nefericire,
ghinionul a lovit ultimul dintre cele patru BMW Z4 GT3 spre finalul cursei.
Este păcat pentru că eram bine plasaţi să atacăm una dintre primele două
poziţii. În cele din urmă am ocupat locul al şaselea. Am venit aici să
câştigăm. Acesta era obiectivul. Orice alt rezultat este o dezamăgire."
Max Sandritter (Team Walkenhorst, #28, locul 8): "Am vrut să ne clasăm în Top 10 - şi am reuşit
acest lucru, ba chiar am ocupat locul al optulea. Niciodată nu ne-am gândit că
vom fi al doilea cel mai bine clasat model BMW. Maşina noastră, BMW Z4 GT3, a
funcţionat fără probleme şi echipa a făcut o treabă remarcabilă. A fost prima
mea cursă de 24 de ore într-un model GT3 şi am reuşit să ajung la final de la
prima încercare - senzaţional."
Alex Hofmann (BMW M235i Racing, #235, locul 53): "A fost o cursă extrem de plăcută. A fost o onoare
pentru mine să pilotez la start şi să trec linia de sosire. La început a fost
puţină nebunie pe circuit, după care lucrurile s-au calmat şi ne-am găsit
ritmul potrivit. Am învăţat multe şi sper că voi avea posibilitatea de a
transfera fascinaţia acestei curse din cockpit spre telespectatori. Aş dori să
mulţumesc întregii echipe pentru munca perfectă pe care a depus-o pe tot
parcursul week-endului şi, bineînţeles, echipei BMW Motorsport pentru şansa
oferită."
Matthias Unger (Team Principal, Adrenalin Motorsport, BMW
M235i Racing, #308, locul 1 în clasa Cup2):
"Am obţinut ceea ce ne-am propus. Am intrat în cursă cu o strategie clară
- şi am respectat-o. S-a dovedit a fi de succes. Ca director al echipei, am
pilotat şi eu, aşa că ştiu ceea ce înseamnă cursa de 24 de ore. Am avut o
formulă de piloţi foarte buni, care au dovedit inteligenţă în cockpit şi care
au respectat ceea ce am stabilit anterior. În plus, am avut o superechipă şi o
maşină pregătită excelent. BMW M235i Racing a funcţionat perfect. Nici că putea
rula mai bine de atât."
Sursa: BMW Romania
0 comentarii