Echipa Hyundai Shell World Rally va alinia
trei modele Hyundai i20 WRC la startul Raliului Poloniei, etapa a saptea din
Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC).
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC), Juho
Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC) si Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) vor
participa pentru a doua oara consecutiv in aceasta formula, dupa etapa din
Sardinia desfasurata la inceputul lunii.
Echipa Hyundai Shell World Rally va continua
sa acumuleze experienta in mediul competitiv din Campionatul Mondial (WRC) in
Raliul Poloniei, etapa a saptea a sezonului 2014, programat in acest sfarsit de
saptamana. Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul vor lua startul la volanul unitatatii
Hyundai cu numarul 7, din echipa facand parte si finlandezii Juho Hänninen si Tomi
Tuominen, in masina numarul 8, si echipajul neozeelandez Hayden Paddon si John
Kennard, in masina numarul 20, inscrisa de Hyundai Motorsport N.
Anul acesta este programata editia cu numarul 71 a
Raliului Poloniei, etapa revenind si in WRC pentru prima oara dupa 2009. In
total, vor fi 24 de probe speciale, in Polonia si Lituania, cu o lungime totala
de 350 km. Raliul, la fel ca etapa din Sardinia, va dispune de un service indepartat,
ceea ce pune o presiune suplimentara pe echipa si piloti, traseul acestui raliu
fiind unul pe care concureaza in premiera.
Obiectivele Hyundai Shell World Rally raman aceleasi - de
a finaliza etapa cu toate cele trei unitati Hyundai si de a acumula experienta
pe un teren nou cu modelul Hyundai i20 WRC. Toate cele trei echipaje au testat
in Polonia, dupa Raliul Argentinei; Neuville si Hänninen doua zile, iar Paddon
o singura zi. De asemenea, Raliul Sardiniei a reprezentat o experienta utila pentru
aceasta competitie.
“In Sardinia, am avut cateva experiente pozitive,
inclusiv prima noastra dubla pe o proba speciala. Simt ca acum suntem mai
puternici ca echipa. Polonia reprezinta o etapa noua, raliul nu a mai fost
inclus in calendar de cativa ani si multe dintre probe sunt inedite – inclusiv
cele din Lituania, o tara care gazduieste in premiera probe speciale din
Campionatul Mondial de Raliuri. Probele din Raliul Poloniei sunt rapide, cu o
suprafata nisipoasa, unde este necesara o tractiune buna. Am lucrat la setarea
suspensiilor si a diferentialului intre etapele din Argentina si Sardinia, iar
rezultatele le vom vedea in acest sfarsit de saptamana. Cu siguranta nu va fi
usor, dar suntem aici pentru a invata”, a declarat Michel
Nandan, directorul echipei.
Neuville si Gilsoul au avut un ritm bun in timpul
Raliului Sardiniei, unde au si castigat o proba speciala, si vor sa continue in
acelasi fel si in Polonia. “Chiar daca in etapa din Sardinia lucrurile nu au
mers conform planului, am reusit sa acumulam experienta care ne va ajuta in
viitor. Ma astept la un raliu dificil, dar in acelasi timp rapid si placut
pentru pilotaj. Mai trebuie sa vedem cum va fi si vremea, dar, indiferent de
ceea ce se va intampla, obiectivul nostru este sa luam startul si sa obtinem un
rezultat bun pentru echipa Hyundai Shell World Rally”, a
spus Thierry Neuville.
Hänninen si Tuominen au castigat si ei o proba in Raliul
Sardiniei si au fost chiar lideri pentru prima oara in cariera intr-o etapa din
WRC. Finlandezii vor sa treaca peste dezamagirea cauzata de iesirea in decor
din Sardinia si sa finalizeze raliul din Polonia fara incidente. “Suntem incantati
ca vom lua startul in Polonia si vom avea parte din nou de actiunea din WRC. Mi-am
propus sa finalizez raliul si sa sustin dezvoltarea continua a masinii si
echipei”, a declarat Juho Hänninen.
Neozeelandezii Hayden Paddon si John Kennard au avut un
debut bun in cadrul echipei Hyundai Shell World Rally si vor sa continue in
acelasi ritm la volanul unitatii cu numarul 20 (Hyundai Motorsport N). "Am
avut o sesiune de teste in Polonia, in urma cu cateva saptamani, si am vazut ca
specialele sunt rapide si nu foarte dure. Cred ca situatia se va schimba putin
la a doua trecere pe probe si tocmai de aceea trebuie sa exploatam la maximum
prima trecere. Dupa etapa din Sardinia, am analizat datele alaturi de echipa si
am identificat zonele cheie in care trebuie sa mai lucrez pentru a-mi imbunatati
stilul de pilotaj. Masina va avea componente noi, iar atat eu, cat si inginerul
meu suntem increzatori ca lucrurile vor merge bine”, a spus si Hayden Paddon.
Raliul Poloniei, a saptea etapa din totalul celor 13 din
2014, este unul dintre cele mai vechi, prima editie fiind organizata in 1921.
Acesta a fost inclus ultima data in Campionatul Mondial din 2009. Cursa a fost
inclusa in prima editie din WRC, in 1973, dupa care a iesit din calendarul
mondial si a facut parte din Campionatul European de Raliuri. In 2009, pentru
un singur an, etapa a revenit in WRC, iar anul acesta, in premiera, vor fi
probe si in Lituania, aceasta fiind a 32-a tara din istorie, care gazduieste cel
putin o proba speciala dintr-un raliu inclus in Campionatul Mondial.
Joi, 26 iunie, sunt programate trei probe speciale,
dintre care una pe timp de noapte. Vineri, 27 iunie, sunt programate sapte
probe speciale cu service indepartat in Lituania. Sambata, 28 iunie, sunt
programate 10 probe speciale, iar duminica, 29 iunie, ultimele patru. Dintre
cele 24 de probe, patru sunt super speciale, cate una in fiecare zi, ce se vor
desfasura pe Mikolajki Arena, in Polonia.
Sursa: Hyundai Auto Romania
0 comentarii