Echipa Hyundai Shell World Rally a terminat
Raliul Sardiniei, etapa a sasea din Campionatul Mondial de Raliuri, cu doua
masini Hyundai i20 WRC.
Raliul a fost o sursa de informatii pretioase
pe baza carora tanara echipa continua sa acumuleze experienta, profitand la
maximum de platforma oferita de Campionatul Mondial de Raliuri
Thierry Neuville si Hayden Paddon au ajutat
echipa in dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC pentru ca acesta sa faca fata
exigentelor ultimelor probe pe macadam din Raliul Sardiniei.
Echipa Hyundai Shell World Rally si-a atins
un numar important de obiective in Raliul Sardiniei, pe masura ce continua
dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC pentru cele mai dificile provocari din
Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC).
In ciuda numeroaselor probleme de vineri, cand una dintre
cele trei masini inscrise de echipa in Raliul Sardiniei a fost nevoita sa
abandoneze, Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) si
Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC, copilot John Kennard), debutant in cadrul
echipei, au adunat informatii pretioase pentru dezvoltarea viitoare a modelului
Hyundai i20 WRC.
Neuville a continuat in acelasi ritm de sambata, dezavantajat de faptul ca a fost unul dintre primii piloti la start, pentru a continua cu dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC pe o suprafata dura si foarte alunecoasa. Experienta acumulata aici a fost foarte utila pentru echipa, mai ales in ceea ce priveste setarea suspensiilor, experienta benefica pentru urmatoarea etapa din Campionatul Mondial de Raliuri programata in Polonia.
“Am profitat la maximum de timpul petrecut in Sardinia si
am muncit la dezvoltarea masinii in conditii extrem de solicitante. Faptul ca
am fost printre primii la start a insemnat sa curatam drumul pentru cei din
spate, dar cred ca impreuna cu Nicolas am facut o treaba foarte buna in aceste
conditii. Am inteles acum si care sunt punctele tari si cele slabe tinand cont
de caracteristicile etapei din Sardinia. Desigur, suntem dezamagiti dupa
incidentele de vineri care ne-au impiedicat sa luptam pentru o pozitie mai buna
in clasament. Echipa a facut o treaba excelenta si asteptam acum cu nerabdare
etapa din Polonia unde vom continua munca de dezvoltare a masinii”, a spus Neuville.
Neozeelandezul Hayden Paddon a terminat cu succes prima
sa etapa in cadrul Hyundai Shell WRT, acumuland experienta vitala pe fiecare
proba speciala. Paddon, 27 de ani, a avut o abordare matura la primul sau start
in Raliul Sardiniei si s-a acomodat foarte rapid cu echipa. A avut o mica
problema la motor, dupa trecerea printr-un vad de apa, dar echipa a rezolvat
totul peste noapte si Paddon a luat startul in ultima zi conform regulii Rally
2, fara a rata oportunitatea de a parcurge kilometri utili pe ultimele patru
probe ale raliului.
“Mecanicii au facut o treaba extraordinara azi noapte,
cand au reparat masina, iar eu am putut lua startul in ultima zi a raliului. La
fel ca sambata, am fost printre primii la start si a trebuit sa evoluam pe o
suprafata alunecoasa. Pe prima bucla de dimineata am fost nevoiti sa menajam
pneurile si asta s-a vazut in timpii finali, dar am avut mult mai multa
incredere in masina. Stiam ca primul raliu va fi unul foarte dificil pentru ca
nu am mai concurat in Sardinia niciodata, dar progresul facut este unul semnificativ.
Nu am mers la limita si ne-am concentrat sa terminam fiecare proba pentru a
acumula cat mai multa experienta atat eu, cat si echipa. Sigur, sunt lucruri pe
care le puteam facem mai bine, dar nu este pentru ultima oara cand voi concura
pentru echipa si voi putea folosi informatiile adunate aici pentru a obtine un rezultat
si mai bun in raliul urmator”, a spus Paddon.
Echipa Hyundai Shell World Rally a luat startul pana acum
in sase etape din Campionatul Mondial de Raliuri de la revenirea sa in aceasta competitie.
Obiectivul principal al echipei in sezonul 2014 este de a acumula experienta
intr-un mediu extrem de competitiv pentru a dezvolta performantele modelului Hyundai
i20 WRC in functie de particularitatile fiecarei etape si fiecarei probe
speciale. Saptamana viitoare Hyundai va aniversa un an de la inaugurarea
oficiala a uzinei Hyundai Motorsport din Alzenau, Germania, iar progresul facut
in ultimele 12 luni de echipa este insa uimitor.
“A fost un raliu dificil in Sardinia, dar unul foarte
productiv pentru noi. Nu ne luptam anul acesta pentru victorii pe probele
speciale, ci pentru a dezvolta modelul Hyundai i20 WRC cu fiecare raliu.
Desigur, este bine atunci cand suntem competitivi asa cum s-a vazut in primele
probe din acest weekend. Raliul Sardiniei a fost o etapa foarte dificila,
desfasurata la temperaturi ridicate pe o suprafata dura. Echipa a facut o
treaba fantastica, muncind din greu, si plecam de aici foarte motivati pentru
urmatoarea etapa din Polonia. Thierry si Hayden au fost profesionisti si am
folosit ultimele probe speciale ale raliului pentru a acumula si mai multe
informatii despre masina. Este pacat ca nu am reusit sa terminam raliul cu
toate cele trei masini, dar este important ca am adunat date utile pe care le
vom analiza in continuare si ne vom pregati in consecinta pentru Raliul
Poloniei”, a spus Michel
Nandan, directorul echipei.
Clasament general dupa ziua a 3-a:
1. S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC)
4:02:37.8
2. M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:23.1
3. J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +1:32.8
4. A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC)
+2:39.3
5. E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +4:41.8
6. M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +6:05.3
7. H. Solberg / I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +7:15.8
8. R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC)
12:19.0
9. L. Bertelli / M. Dotta (Ford Fiesta RRC Super 2000)
+15:22.1
10. K. Al Qassimi / C. Patterson (Citroën DS3 WRC)
+16:49.3
11. S. Chardonnet / T. De La Haye (Citroën DS3 R5)
+17:33.7
12. H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC)
+18:04.3
…
16. T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20
WRC) +27:24.9
Sursa: Hyundai Auto Romania
0 comentarii