La doar câteva luni după lansarea pe piaţă a noului MINI, marca
premium din Marea Britanie îşi extinde portofoliul de modele prin adăugarea
unei variante complet noi de caroserie - MINI cu cinci uşi - o premieră în
istoria brandului. Noul model combină plăcerea condusului specifică MINI,
caracterul distinctiv şi rafinamentului celei de-a treia generaţii a
modelului,m dar şi caracterul practic îmbunătăţit oferit de spaţiul
suplimentar. Designul exterior caracteristic al automobilului premium de clasă
mică este transferat în cel mai autentic mod în proporţiile specifice ale noii
caroserii, prin adăugarea celor două uşi din spate. Noul model este pregătit
pentru debutul pe piaţă, inclusiv România, în ultima parte a acestui an.
Cu un ampatament extins cu 72 de milimetri şi o caroserie lungită
cu 161 de milimetri în comparaţie cu dimensiunile MINI cu trei uşi, modelul cu
cinci uşi oferă o libertatea mai mare de folosire a interiorului. În spate sunt
trei locuri separate, iar pasagerii care le utilizează beneficiază de o creştere
a spaţiului pentru cap cu 15 milimetri şi o extindere a lăţimii interioare cu
61 de milimetri la nivelul coatelor. În plus, portbagajul este mai mare cu 67
de litri decât noul MINI cu trei uşi, volumul total fiind de 278 de litri.
Nivelul ridicat de versatilitate a automobilului este susţinut şi de rabatarea
spătarului banchetei în raport 60:40. Aceasta permite creşterea volumului
portbagajului la 941 de litri.
La lansarea pe piaţă a modelului MINI cu cinci uşi, gama va
înregistra un consum mediu mixt cuprins între 5,9 şi 3,6 l/100 km, iar emisiile
CO2 între 136 şi 95 g/km. Oferta va cuprinde patru motoare, toate cu tehnologie
MINI TwinPower Turbo. Un propulsor pe benzină, cu trei cilindri, care dezvoltă
un maxim de 100 kW/136 CP echipează MINI Cooper (5 uşi). Puterea motorului pe
benzină, cu patru cilindri, de la MINI Cooper S (5 uşi) este de 141 kW/192 CP.
Noul MINI Cooper D (5 uşi) este echipat cu un motor diesel cu trei cilindri,
care dezvoltă 85 kW/116 CP. Suplimentar, MINI Cooper SD (5 uşi) este disponibil
în premieră cu noul motor diesel de 2,0 litri, cu patru cilindri, care oferă
125 kW/170 CP. Toate variantele de motorizare ale noului MINI 5 uşi îndeplinesc
standardele EU6 privind emisiile.
La fel ca la oricare alt MINI, cea mai nouă generaţie de motoare
asigură un echilibru excepţional între plăcerea condusului şi consumul de
combustibil. Acesta este susţinut de nou dezvoltatele transmisii, manuală cu
şase trepte şi Steptronic cu şase viteze, precum şi de numeroasele tehnologii
MINIMALISM de eficientizare a consumului. Renumitul sentiment go-kart oferit de
MINI pe şosea este garantat datorită versiunii specifice modelului a
tehnologiei rafinate a suspensiei. Sistemul Dynamic Damper Control (controlul
dinamic al suspensiei) cu amortizoare ajustabile este disponibil opţional, aşa
cum sunt şi modurile MINI de condus, cele care asigură o abordare potrivită a
performanţelor şi confortului.
MINI cu cinci uşi beneficiază şi în alte privinţe de standardele
înalte ale noii generaţii de modele, cum ar fi calitatea materialelor şi a
manoperei, siguranţa, acustica, confortul fonic şi de vibraţii, precum şi
dotările inovatoare. Noul concept de afişare şi operare poate fi suplimentat cu
un computer de bord cu monitor de până la 8,8 ţoli (22,35 cm), dispus în
instrumentul central, precum şi de MINI Controller cu suprafaţă tactilă.
Opţional, un inel LED luminos pentru instrumentul central oferă indicii vizaule
pentru diverse situaţii de condus, precum şi numeroase funcţii activate de
conducător (precum turaţie, senzori de parcare, operare volum sau climă,
informaţii navigaţie, modul de condus, conectare bluetooth etc.). Alte
echipamente disponibile includ faruri LED, proiectoare LED de ceaţă, lumini
ambientale şi funcţia Acces confort (uşile se pot încuia şi descuia din
exterior fără utilizarea directă a cheii). Gama de sisteme opţionale de
asistare a conducătorului include, pentru prima dată în acest segment, Head-Up
Display, care se extinde deasupra coloanei de direcţie. MINI cu cinci uşi
dispune şi de Driving Assistant, tempomat activ bazat pe cameră video,
avertizare de coliziune şi de pietoni cu funcţie iniţială de frânare, asistare
a fazei lungi, detectare a indicatoarelor rutiere, Parking Assistant şi cameră
pentru mers înapoi.
Suplimenatr, numeroase funcţii suplimentare, care pot fi integrate
în automobil prin reţelele de socializare şi aplicaţiile de infotainment, sunt
disponibile acum atât pentru terminalele smartphone Apple iOS, cât şi pentru
cele cu sistem Android prin funcţia Apps.
Design exterior: proporţii caracteristice, linii clare
MINI cu cinci uşi este a doua variantă de caroserie a noului MINI, iar linia unică a acoperişului şi accentuarea secţiunii spate atrag atenţia asupra lungimii extinse. Creşterea înălţimii totale reflectă îmbunătăţirea spaţiului la nivelul capului. Designul aduce un omagiu originilor istorice ale automobilului, dar este şi o evoluţie a conceptului contemporan al maşinii. Proporţiile caracteristice MINI asigură o prezenţă compactă şi puternică, ceea ce subliniază agilitatea noii creaţii.
MINI cu cinci uşi este a doua variantă de caroserie a noului MINI, iar linia unică a acoperişului şi accentuarea secţiunii spate atrag atenţia asupra lungimii extinse. Creşterea înălţimii totale reflectă îmbunătăţirea spaţiului la nivelul capului. Designul aduce un omagiu originilor istorice ale automobilului, dar este şi o evoluţie a conceptului contemporan al maşinii. Proporţiile caracteristice MINI asigură o prezenţă compactă şi puternică, ceea ce subliniază agilitatea noii creaţii.
Caroseria noului MINI cu cinci uşi are o lungime de 3.982 de
milimetri (MINI Cooper S 5 uşi şi MINI Cooper SD 5 uşi au 4.005 mm), o lăţime
de 1.727 de milimetri şi o înălţime de 1.425 de milimetri. Aceasta face ca MINI
cu cinci uşi să fie mai lung cu 161 de milimetri şi mai înalt cu 11 milimetri
decât versiunea cu trei uşi. Lăţimea a rămas aceeaşi. Ampatamentul a fost
extins cu 72 de milimetri, la 2.567 mm, în timp ce ecartamentul este identic cu
cel al modelului cu trei uşi.
Confortul interior a fost şi el îmbunătăţit. Datorită
ampatamentului extins, pasagerii din spate dispun de un spaţiu pentru picioare
care a fost mărit cu 72 de milimetri, în timp ce extinderea spaţiului a făcut
disponibil un al treilea loc pe banchetă. Accesul în spate este mult mai
confortabil.
Înălţime crescută a automobilului se evidenţiază prin spaţiul
pentru cap extins cu 15 milimetri. Totodată, lăţimea interioară a
automobilului, la nivelul coatelor, a fost extinsă cu 61 de milimetri.
Portbagajul are un volum de 278 de litri, o creştere de 67 de litri sau
aproximativ 30% în comparaţie cu modelul cu trei uşi.
Asemenea tuturor modelelor MINI, noul MINI cu cinci uşi are o
apariţie inconfundabilă. Din punct de vedere vizual, caroseria, habitaclul şi
acoperişul sunt separate clar între ele. Grafica geamurilor se îngustează spre
spate, ceea ce contribuie la forma dinamică a profilului.
Ecartamentul lat şi consolele scurte accentuează expresia
atractivă a caroseriei, cu o poziţie puternică deasupra roţilor. În acelaşi
timp, linia de caracter de sub geamurile laterale furnizează o înclinare
dinamică prin care atenţia este direcţionată spre pasajele largi ale roţilor.
Particularităţile tradiţionale de design includ conturul hexagonal
al grilei radiatorului, contururile semnalizatoarelor cunoscute drept
"hublouri", farurile rotunde, stopurile verticale şi protecţia de
culoare neagră de la limita inferioară a caroseriei. Dintr-o singură bucată, rama
cromată a grilei radiatorului evidenţiază forma hexagonală. Efectul vizual al
elementelor "hublourilor" şi al farurilor suplimentare din spoilerul
faţă este accentuat prin intermediul liniilor de pe suprafeţele adiacente în
fiecare caz.
La MINI Cooper 5 uşi şi MINI Cooper D 5 uşi, nervurile grilei
radiatorului şi mânerul hayonului sunt finisate în culoarea White Aluminium.
Bara, integrată în grila radiatorului şi având rolul de suport al numărului de
înmatriculare, este finisată în negru lucios, în timp ce ţeava de eşapament
este acoperită cu crom. Modelele MINI Cooper S 5 uşi şi MINI Cooper SD 5 uşi
îşi accentuează sportivitatea prin designul tip fagure al grilei radiatorului,
decoraţiunile antracit ale barei faţă, o fantă suplimentară în capotă, galerii
de aer pentru frâne integrate în prizele de aer inferioare şi un spoiler spate
separat, cu ţevi de eşapament dispuse central. Aceste variante ale modelului
poartă şi un logo "S" de culoare roşie, cu contur cromat - nu doar pe
elementele hublourilor, ci şi pe bara cromată a grilei radiatorului.
Unic în segment: faruri LED, distribuţie adaptivă a luminii,
faruri LED adaptive în viraje şi proiectoare LED de ceaţă
Conturul farurilor rotunde este un inel cromat lat, iar sursa de lumină este bine structurată, cu semnalizatoare arcuite dispuse în secţiunea inferioară. În versiunea standard, luminile pentru zi şi semnalizatoarele sunt montate în farurile suplimentare, în timp ce proiectoarele de ceaţă pot fi şi ele incluse aici, ca dotare opţională.
Conturul farurilor rotunde este un inel cromat lat, iar sursa de lumină este bine structurată, cu semnalizatoare arcuite dispuse în secţiunea inferioară. În versiunea standard, luminile pentru zi şi semnalizatoarele sunt montate în farurile suplimentare, în timp ce proiectoarele de ceaţă pot fi şi ele incluse aici, ca dotare opţională.
Noul MINI 5 uşi este primul automobil din clasa lui care oferă
faruri LED ca echipare opţională. Sursele de lumină albă strălucitoare sunt
utilizate atât pentru faza scurtă, cât şi pentru cea lungă. De asemenea, ele
sunt înconjurate de un inel LED pentru lumini de zi, a căror secţiune
inferioară se uneşte cu semnalizatoarele albe. O altă opţiune este cea a
farurilor LED cu funcţii suplimentare, care asigură iluminarea optimă a
carosabilului şi a marginii drumului - în funcţie de situaţie şi de profilul
traseului - şi care includ şi faruri LED adaptive în viraje. Proiectoarele de
ceaţă opţionale sunt şi ele disponibile fie cu halogen, fie cu LED în
combinaţie cu faruri LED. Automobilele echipate cu faruri LED au şi stopuri
LED.
Există o paletă de trei culori nemtalizate şi nouă nuanţe
metalizate pentru exterior care va fi disponibilă de la lansarea noului MINI cu
cinci uşi. La toate modelele, acoperişul şi capacele oglinzilor retrovizoare
pot fi finisate într-o culoare contrastantă, alb sau negru - ca opţiune şi fără
costuri suplimentare. Şinele pentru sistemul de montare pe acoperiş sunt
disponibile şi pentru noul MINI cu cinci uşi. Accentele individuale includ
benzi albe sau negre pentru capotă şi Chrome Line pentru exterior.
Design interior în stilul emblematic MINI: concept inovator de
afişare şi operare
Liniile precise, combinaţia premium de culori şi materiale, precum şi funcţionalitatea modernă evidenţiază modul în care habitaclul MINI cu 5 uşi este o reinterpretare modernă a unui design clasic. Structura orizontală a cockpitului şi contururile circulare sau eliptice ale elementelor centrale precum prizele de aer, instrumentele sau decoraţiunile uşilor sunt printre cele mai apreciate elemente ale designului MINI. Conceptul inovator de afişare şi operare este ideal pentru siguranţă şi pentru utilizarea intuitivă a diferitelor sisteme de asistare a conducătorului sau a funcţiilor de infotainment şi confort.
Liniile precise, combinaţia premium de culori şi materiale, precum şi funcţionalitatea modernă evidenţiază modul în care habitaclul MINI cu 5 uşi este o reinterpretare modernă a unui design clasic. Structura orizontală a cockpitului şi contururile circulare sau eliptice ale elementelor centrale precum prizele de aer, instrumentele sau decoraţiunile uşilor sunt printre cele mai apreciate elemente ale designului MINI. Conceptul inovator de afişare şi operare este ideal pentru siguranţă şi pentru utilizarea intuitivă a diferitelor sisteme de asistare a conducătorului sau a funcţiilor de infotainment şi confort.
Panoul de instrumente de pe coloana de direcţie afişează viteza,
turaţia şi nivelul de combustibil prin intermediul unor instrumente circulare
suprapuse. Scala vitezometrului include un display color pentru mesaje Check
Control, afişarea stării automobilului şi indicatoare vizuale referitoare la
sistemele de asistare a conducătorului activate în acel moment.
Imediat ce cheia se află în automobil, motorul noului MINI cu
cinci uşi poate fi pornit prin apăsarea butonului start/stop tip comutator care
este dispus în mijlocul consolei centrale.
Instrument central cu o mare varietate de funcţii şi configurare
exclusivă a iluminatului
Prin elementele indicatoare şi funcţionalitatea extinsă, tradiţionalul instrument central MINI oferă o interacţiune excepţională între conducător şi automobil. În funcţie de echiparea automobilului, aici este instalat fie un afişaj TFT pe patru linii sau un ecran color de până la 8,8 ţoli (22,35 cm). Acestea furnizează informaţii de operare pentru funcţiile automobilului, aer condiţionat, infotainment şi comunicare, hărţi de navigaţie şi direcţii de pe traseu, precum şi serviciile MINI Connected. Selecţia şi controlul acestor funcţii se realizează prin intermediul unui controler de tip joystick de pe consola centrală, disponibil în combinaţie cu radioul MINI Visual Boost, sistemul de navigaţie MINI şi sistemul de navigaţie Professional. Mişcările rotative, de apăsare şi oscilante, precum şi butoanele one-touch şi de memorare permit o operare intuitivă, sigură şi confortabilă bazată pe principiile sistemului BMW iDrive, un concept revoluţionar în întregul sector auto. Această dotare, în combinaţie cu sistemul de navigaţie Professional, include un Touch Controller cu suprafaţă tactilă. Conceptul inovator de afişare şi operare este susţinut de un design simplu în zona instrumentului central, în stilulF unic la MINI. Disponibil opţional, inelul LED din jurul marginii exterioare a instrumentului central de bord oferă indicii vizaule pentru diverse situaţii de condus, precum şi numeroase funcţii activate de conducător (precum turaţie, senzori de parcare, operare volum sau climă, informaţii navigaţie, modul de condus, conectare bluetooth etc.).
Prin elementele indicatoare şi funcţionalitatea extinsă, tradiţionalul instrument central MINI oferă o interacţiune excepţională între conducător şi automobil. În funcţie de echiparea automobilului, aici este instalat fie un afişaj TFT pe patru linii sau un ecran color de până la 8,8 ţoli (22,35 cm). Acestea furnizează informaţii de operare pentru funcţiile automobilului, aer condiţionat, infotainment şi comunicare, hărţi de navigaţie şi direcţii de pe traseu, precum şi serviciile MINI Connected. Selecţia şi controlul acestor funcţii se realizează prin intermediul unui controler de tip joystick de pe consola centrală, disponibil în combinaţie cu radioul MINI Visual Boost, sistemul de navigaţie MINI şi sistemul de navigaţie Professional. Mişcările rotative, de apăsare şi oscilante, precum şi butoanele one-touch şi de memorare permit o operare intuitivă, sigură şi confortabilă bazată pe principiile sistemului BMW iDrive, un concept revoluţionar în întregul sector auto. Această dotare, în combinaţie cu sistemul de navigaţie Professional, include un Touch Controller cu suprafaţă tactilă. Conceptul inovator de afişare şi operare este susţinut de un design simplu în zona instrumentului central, în stilulF unic la MINI. Disponibil opţional, inelul LED din jurul marginii exterioare a instrumentului central de bord oferă indicii vizaule pentru diverse situaţii de condus, precum şi numeroase funcţii activate de conducător (precum turaţie, senzori de parcare, operare volum sau climă, informaţii navigaţie, modul de condus, conectare bluetooth etc.).
Funcţionalitate extinsă şi posibilităţi de personalizare în stilul
MINI
Spaţiul interior extins şi numeroase detalii inteligente permit ca noul MINI cu cinci uşi să fie extrem de funcţional şi practic. Spătarul banchetei, care se poate diviza în raport 60:40, poate fi rabatat complet sau poate fi înclinat mai mult pentru a crea spaţiu suplimentar pentru bagaje. Aceasta permite ca volumul portbagajului să fie crescut în etape în funcţie de necesităţi, de la 278 la un maxim de 941 de litri. Centura de siguranţă pentru locul central de pe banchetă este integrată în spătar. Numeroase suporturi de pahar şi facilităţi de stocare uşurează transportul băuturilor şi ustensilelor de călătorie în automobil. Opţional este disponibil şi un pachet de stocare care include o podea dublă pentru portbagajul cu două secţiuni, inele suplimentare de ancorare şi plasă de asigurare pentru portbagaj, şi plase de depozitare pe spătarele scaunelor din faţă.
Spaţiul interior extins şi numeroase detalii inteligente permit ca noul MINI cu cinci uşi să fie extrem de funcţional şi practic. Spătarul banchetei, care se poate diviza în raport 60:40, poate fi rabatat complet sau poate fi înclinat mai mult pentru a crea spaţiu suplimentar pentru bagaje. Aceasta permite ca volumul portbagajului să fie crescut în etape în funcţie de necesităţi, de la 278 la un maxim de 941 de litri. Centura de siguranţă pentru locul central de pe banchetă este integrată în spătar. Numeroase suporturi de pahar şi facilităţi de stocare uşurează transportul băuturilor şi ustensilelor de călătorie în automobil. Opţional este disponibil şi un pachet de stocare care include o podea dublă pentru portbagajul cu două secţiuni, inele suplimentare de ancorare şi plasă de asigurare pentru portbagaj, şi plase de depozitare pe spătarele scaunelor din faţă.
Scaunele tapiţate în combinaţie de stofă/piele şi piele sunt
disponibile ca alternativă la versiunea standard cu stofă. MINI Cooper S (5
uşi) şi MINI Cooper SD (5 uşi) sunt echipate standard cu scaune sport,
disponibile opţional pentru celelalte variante. Scaunele sport oferă un suport
lateral excelent, precum şi funcţie de ajustare a adâncimii scaunului.
Opţionale, scaunele "lounge" tapiţate cu piele au o structură vizuală
ca de tub şi oferă o tapiţerie de înaltă calitate pentru confort excelent.
O gamă largă de posibilităţi pentru personalizarea interiorului
este oferită prin selecţia specifică modelului de culori pentru tapiţerie,
suprafeţe interioare Colour Lines şi alte particularităţi de design. Acestea
includ Chrome Line pentru interior şi pachet de iluminare cu lumini LED de
interior şi lumini ambientale portocalii, precum şi numeroase dotări noi din
programul MINI Yours.
Motoare puternice cu tehnologie MINI TwinPower Turbo
La lansarea modelului MINI cu cinci uşi vor fi disponibile două motoare pe benzină şi tot atâtea diesel, cu trei şi cu patru cilindri, precum şi cu tehnologie MINI TwinPower Turbo. La propulsoarele care echipează MINI Cooper (5 uşi) şi MINI Cooper S (5 uşi), turbocompresorul şi injecţia directă sunt combinate cu controlul variabil al arborelui cu came atât la admisie, cât şi la evacuare (dublu VANOS) şi cu control variabil al supapelor (VALVETRONIC), concept patentat de BMW Group. La motoarele diesel de la MINI Cooper D (5 uşi) şi MINI Cooper SD (5 uşi), tehnologia MINI TwinPower Turbo constă din turbocompresor cu geometrie variabilă a turbinei şi cea mai recentă generaţie a injecţiei directe common-rail. Aceasta din urmă oferă presiune mai mare de injecţie în comparaţie cu motoarele anterioare, o dozare foarte precisă a combustibilului şi o combustie curată.
La lansarea modelului MINI cu cinci uşi vor fi disponibile două motoare pe benzină şi tot atâtea diesel, cu trei şi cu patru cilindri, precum şi cu tehnologie MINI TwinPower Turbo. La propulsoarele care echipează MINI Cooper (5 uşi) şi MINI Cooper S (5 uşi), turbocompresorul şi injecţia directă sunt combinate cu controlul variabil al arborelui cu came atât la admisie, cât şi la evacuare (dublu VANOS) şi cu control variabil al supapelor (VALVETRONIC), concept patentat de BMW Group. La motoarele diesel de la MINI Cooper D (5 uşi) şi MINI Cooper SD (5 uşi), tehnologia MINI TwinPower Turbo constă din turbocompresor cu geometrie variabilă a turbinei şi cea mai recentă generaţie a injecţiei directe common-rail. Aceasta din urmă oferă presiune mai mare de injecţie în comparaţie cu motoarele anterioare, o dozare foarte precisă a combustibilului şi o combustie curată.
În combinaţie cu numeroasele tehnologii MINIMALISM, noua
tehnologie a motorului de la MINI cu cinci uşi asigură şi echilibrul dorit
între plăcerea condusului şi consumul de combustibil. Toate variantele de
motorizare îndeplinesc standardele EU6 privind emisiile.
Cu o putere maximă de 141 kW/192 CP, motorul de 2,0 litri, cu
patru cilindri, oferă modelului MINI Cooper S (5 uşi) o doză consistentă de
sportivitate. Cuplul maxim al motorului este de 280 Nm, disponibil de la 1.250
rpm. Acesta poate fi mărit pentru o scurtă perioadă la 300 Nm prin intermediul
funcţiei Overboost. Aceasta permite realizarea sprintului, de la 0 la 100 km/h,
în 6,9 secunde (cu transmisie automată: 6,8 secunde). Viteza maximă a modelului
MINI Cooper S (5 uşi) este de 232 km/h (230 km/h). Aceste date sunt combinate
cu un consum mediu mixt de 5,9-6,0 l/100 km (5,4-5,5 l/100 km) şi cu un nivel
al emisiilor CO2 de 136-139 g/km (125-128 g/km; date pentru ciclul de testare
EU, în funcţie de dimensiunile anvelopelor alese).
Livrarea spontană a puterii şi capacitatea de a urca în turaţii
sunt caracteristici şi pentru motorul de 1,5 litri - pe benzină, cu trei
cilindri - de la MINI Cooper (5 uşi). Acesta dezvoltă o putere maximă de 100
kW/136 CP şi un cuplu maxim de 220 Nm (230 Nm cu Overboost) de la 1.250 rpm. În
consecinţă, acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată de MINI Cooper (5
uşi) în 8,2 secunde (cu transmisie automată: 8,1 secunde), în timp ce viteza
maximă este de 207 km/h în ambele cazuri. Consumul mediu mixt al noului MINI
Cooper (5 uşi) este de 4,7-4,8 l/100 km (4,8-4,9 l/100 km), în timp ce nivelul
emisiilor CO2 este de 109-111 g/km (111-114 g/km; date pentru ciclul de testare
EU, în funcţie de dimensiunile anvelopelor alese).
Cel mai nou membru al noii generaţii de motoare MINI este un
propulsor turbodiesel de 2,0 litri, care furnizează 125 kW/170 CP. Cu această
putere maximă şi un cuplu maxim de 360 Nm disponibil între 1500 şi 2750 rpm,
motorul asigură o putere impresionantă de tracţiune pentru MINI Cooper SD (5
uşi). Cu injectoare common-rail care operează la o presiune maximă de 2.000
bar, acest propulsor oferă baza pentru un nivel ridicat al cursivităţii în
funcţionare, precum şi pentru un nivel redus al consumului şi al emisiilor.
MINI Cooper SD (5 uşi) realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 7,4 secunde
(cu transmisie automată: 7,3 secunde) şi atinge o viteză maximă de 225 km/h
(223 km/h). Eficienţa noului motor diesel este reflectată de consumul mediu
mixt ce variază între 4,1 şi 4,3 l/100 km (4,1-4,2 l/100 km) şi de nivelul
emisiilor CO2 cuprins între 109 şi 112 g/km (107-109 g/km; date pentru ciclul
de testare EU, în funcţie de dimensiunile anvelopelor alese).
Puterea plină de vervă şi eficienţa impresionantă sunt combinate
şi la MINI Cooper D (5 uşi). Motorul diesel de 1,5 litri, cu trei cilindri, are
o putere maximă de 85 kW/116 CP. Cuplul maxim de 270 Nm este disponibil de la
1.750 rpm, ceea ce permite o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 9,4 secunde (cu
transmisie automată: 9,5 secunde). Viteza maximă este de 203 km/h (202 km/h).
Aceste date sunt combinate cu un consum mediu mixt ce variază între 3,6 şi 3,7
l/100 km (3,8-3,9 l/100 km) şi emisii CO2 de 95-97 g/km (99-102 g/km; date
pentru ciclul de testare EU, în funcţie de dimensiunile anvelopelor alese).
Transmisii manuale şi automate revoluţionare
Noul MINI cu cinci uşi dispune de transmisii de ultimă oră, manuale şi automate, care dovedesc o eficienţă foarte înaltă. Fiecare automobil este echipat standard cu o transmisie manuală cu şase trepte, care este caracterizată de masa redusă şi de confortul îmbunătăţit al schimbării vitezelor, atuuri ce derivă din utilizarea garniturilor de frecare din carbon pentru inele sincronizatoare. Un pendul centrifugal în volanta dublă compensează vibraţiile torsionale. Acesta îmbunătăţeşte proprietăţile acustice şi de vibraţii ale sistemului de transmisie când se rulează la turaţii reduse, pentru o eficienţă mai mare a combustibilului. Un senzor de viteze permite adaptarea activă a turaţiei pentru urcări sportive la accelerare şi confort îmbunătăţit la retrogradarea treptelor.
Noul MINI cu cinci uşi dispune de transmisii de ultimă oră, manuale şi automate, care dovedesc o eficienţă foarte înaltă. Fiecare automobil este echipat standard cu o transmisie manuală cu şase trepte, care este caracterizată de masa redusă şi de confortul îmbunătăţit al schimbării vitezelor, atuuri ce derivă din utilizarea garniturilor de frecare din carbon pentru inele sincronizatoare. Un pendul centrifugal în volanta dublă compensează vibraţiile torsionale. Acesta îmbunătăţeşte proprietăţile acustice şi de vibraţii ale sistemului de transmisie când se rulează la turaţii reduse, pentru o eficienţă mai mare a combustibilului. Un senzor de viteze permite adaptarea activă a turaţiei pentru urcări sportive la accelerare şi confort îmbunătăţit la retrogradarea treptelor.
Transmisia Steptronic cu şase trepte, disponibilă la toate
variantele noului MINI cu cinci uşi, oferă eficienţă îmbunătăţită, confort
sporit şi dinamică îmbunătăţită la schimbarea vitezelor. Transmisia permite
atât schimbări automate, cât şi manuale ale vitezelor în poziţia Drive prin
utilizarea butonului de pe selectorul treptelor. Noul MINI cu cinci uşi combină
transmisia Steptronic cu şase trepte cu funcţia automată start/stop a
motorului, ceea ce previne consumul inutil de combustibil cauzat de ralantiul
de la semafoare sau în trafic aglomerat. O altă opţiune pentru noile MINI
Cooper S (5 uşi) şi MINI Cooper SD (5 uşi) este transmisia sport Steptronic cu
şase trepte, care oferă timpi şi mai mici de schimbare şi cuprinde clapetele de
schimbare de pe volan pentru folosire în modul manual.
În combinaţie cu sistemul de navigaţie MINI, transmisia Steptronic
cu şase trepte are capacitatea de a lua în considerare profilul traseului în
controlarea schimbării vitezelor. Pe baza datelor din navigaţie, poziţia
potrivită a transmisiei este selectată pentru a se potrivi cu situaţia iminentă
de pe traseu. De exemplu, previne utilizarea unei trepte superioare înainte
unei intersecţii sau în viraje.
Tehnologia MINIMALISM, disponibilă standard, include funcţia de
afişare a punctului de schimbare pentru modelele cu transmisie manuală,
generarea energiei la frânare şi controlul inteligent al pompei de combustibil,
al pompei de lichid de răcire şi a componentelor auxiliare. Mai mult, pentru
cutiile de viteză automate, aceasta oferă funcţia coasting automată. Aceasta
presupune decuplarea motorului de la transmisie la ridicarea piciorului după
pedala de acceleraţie pentru o înaintare liberă eficienţă, cu o rezistenţă
minimă la înaintare.
Servodirecţia electromecanică şi pompele de ulei cu program de
control de la toate motoarele sunt optimizate pentru cea mai eficientă
utilizare. Un proces optimizat de preîncălzire permite o reducere de aproape
50% a energiei necesară pentru pornirea motoarelor diesel.
În funcţie de varianta de model, optimizarea proprietăţilor
aerodinamice este realizată prin măsuri precum flapsurile active pentru aerul
de răcire, echipare vastă a şasiului şi elemente ale conductelor de aer în
secţiunea superioară a montantului C. Cu un coeficient aerodinamic (Cd) de 0,30
(MINI Cooper 5 uşi, MINI Cooper D 5 uşi), 0,32 (MINI Cooper S 5 uşi) sau 0,33
(MINI Cooper SD 5 uşi), noul MINI cu cinci uşi se află în fruntea segmentului
său în ceea ce priveşte aerodinamica.
Modurile de condus MINI: sportivitate şi eficienţă într-un singur
buton
Modurile de condus MINI este o echipare opţională care oferă o bază excelentă pentru un condus cu consum eficient. Un buton rotativ, dispus la baza schimbătorului sau a levierului de selecţie, este utilizat pentru activarea unuia din modurile MID (standard), SPORT sau GREEN. În SPORT, curba caracteristică a pedalei de acceleraţie şi direcţia beneficiază de o setare mai sportivă, aşa cum se întâmplă cu timpii de schimbare la automobilele echipate cu transmisia Steptronic cu şase trepte. În modul GREEN, un stil de condus relaxat şi mai eficient în privinţa consumului este susţinut de controlul inteligent al gestiunii energiei şi aerului condiţionat, precum şi de sisteme precum afişarea punctului de schimbare a vitezelor. La automobilele echipate cu transmisie Steptronic cu şase trepte este posibilă şi utilizarea funcţiei coasting.
Modurile de condus MINI este o echipare opţională care oferă o bază excelentă pentru un condus cu consum eficient. Un buton rotativ, dispus la baza schimbătorului sau a levierului de selecţie, este utilizat pentru activarea unuia din modurile MID (standard), SPORT sau GREEN. În SPORT, curba caracteristică a pedalei de acceleraţie şi direcţia beneficiază de o setare mai sportivă, aşa cum se întâmplă cu timpii de schimbare la automobilele echipate cu transmisia Steptronic cu şase trepte. În modul GREEN, un stil de condus relaxat şi mai eficient în privinţa consumului este susţinut de controlul inteligent al gestiunii energiei şi aerului condiţionat, precum şi de sisteme precum afişarea punctului de schimbare a vitezelor. La automobilele echipate cu transmisie Steptronic cu şase trepte este posibilă şi utilizarea funcţiei coasting.
Tehnologie optimizată a suspensiei: masă redusă, sentiment go-kart
fără limite
Tehnologia suspensiei noului MINI cu cinci uşi păstrează principiul consacrat al punţii faţă cu braţ transversal şi punte spate multibraţ. Este un ansamblu unic în cadrul acestui segment deosebit de competitiv. Fiecare componentă a fost optimizată în ceea ce priveşte alegerea materialelor şi geometria şi s-a făcut tot posibilul pentru a crea proprietăţile de manevrabilitate atât de apreciate la MINI - denumite în mod obişnuit sentimentul "go-kart" specific mărcii - şi la noul MINI cu cinci uşi.
Tehnologia suspensiei noului MINI cu cinci uşi păstrează principiul consacrat al punţii faţă cu braţ transversal şi punte spate multibraţ. Este un ansamblu unic în cadrul acestui segment deosebit de competitiv. Fiecare componentă a fost optimizată în ceea ce priveşte alegerea materialelor şi geometria şi s-a făcut tot posibilul pentru a crea proprietăţile de manevrabilitate atât de apreciate la MINI - denumite în mod obişnuit sentimentul "go-kart" specific mărcii - şi la noul MINI cu cinci uşi.
Reglajul mecanic ţine cont şi de nivelul ridicat al puterii
motorului, transmisia faţă, motorul montat transversal în faţă, centrul coborât
de greutate, consolele scurte, ecartamentul lat şi o structură a caroseriei
rigidă şi optimizată ca masă.
Pentru a obţine masa redusă şi nivelul ridicat de rigiditate a
componentelor, puntea faţă este echipată cu rulmenţi din aluminiu, cu cap
pivotant, în timp ce suporţii punţii şi braţele duble sunt din oţel de înaltă
rezistenţă. Cinematica punţii faţă susţine agilitatea şi precizia direcţiei
noului MINI cu cinci uşi. Tipurile de oţel de înaltă rezistenţă sunt folosite
şi pentru puntea spate. Stabilizatorii cu formă de tub de la punţile faţă şi
spate contribuie la reducerea masei. Lagărul inovator al punţii aduce beneficii
atât pentru confortul, cât şi pentru agilitatea călătoriei.
Control Dinamic al Suspensiei la noul MINI cu 5 uşi
Amortizoarele punţii faţă şi a celei spate sunt decuplate prin intermediul unor lagăre cu trei căi de suport. Opţional, noul MINI cu cinci uşi poate fi echipat şi cu Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor). Două linii caracteristice sunt disponibile pentru reglajul amortizoarelor, ceea ce permite activarea reacţiei orientată mai mult spre confort sau a celei sportive, mai directă la denivelările drumului, în funcţie de situaţia dată. Compresia şi detenta sunt ajustate prin intermediul controlului electric al supapelor EDC.
Amortizoarele punţii faţă şi a celei spate sunt decuplate prin intermediul unor lagăre cu trei căi de suport. Opţional, noul MINI cu cinci uşi poate fi echipat şi cu Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor). Două linii caracteristice sunt disponibile pentru reglajul amortizoarelor, ceea ce permite activarea reacţiei orientată mai mult spre confort sau a celei sportive, mai directă la denivelările drumului, în funcţie de situaţia dată. Compresia şi detenta sunt ajustate prin intermediul controlului electric al supapelor EDC.
Proiectată în servodirecţia electromecanică este compensarea
pentru aşa-numitul "torquesteer". Acesta previne influenţele nedorite
asupra direcţiei de cauzate de nivelul diferit de cuplu de pe roţile
propulsoare. Precizia direcţiei este asigurată şi atunci când se efectuează
manevre bruşte de evitare şi la abordarea virajelor sub sarcini ridicate.
Printre dotările standard se numără sistemul Servotronic de asistare a
direcţiei în funcţie de viteză. Pe lângă ABS (sistemul împotriva blocării
frânelor), Electronic Brakeforce Distribution (EBD / distribuţie electronică a
forţei de frânare), Cornering Brake Control (CBC / controlul frânării în
viraje) şi asistare a frânelor, sistemul de control al stabilităţii DSC
(Dynamic Stability Control) de la noul MINI cu cinci uşi include şi asistare la
pornirea în pantă, funcţie de uscare a frânelor, Fading Brake Support
(compensare a atenuării frânelor) şi mod DTC (Dynamic Traction Control /
controlul dinamic al tracţiunii), care permite patinare controlată a roţilor
propulsoare pentru a facilita demarajul pe suprafeţe alunecoase. Când sistemul
de control al stabilităţii este dezactivat (modul DSC Off), există o funcţie de
blocare electronică a diferenţialului punţii faţă, care frânează - selectiv şi
corespunzător - roata care patinează în viraje strânse, redirecţionând cuplul
spre cealaltă roată. Acest sistem, cunoscut drept Electronic Differential Lock
Control (EDLC / control electronic al blocării diferenţialului), promovează
impulsul de înaintare al automobilului fără a influenţa negativă a cuplului
motor asupa direcţiei. MINI Cooper S (5 uşi) şi MINI Cooper SD (5 uşi) dispun
şi de sistem Performance Control, care contracarează orice tendinţă
subviratoare înainte de a ajunge la un anumit prag. Acesta susţine o reacţie
agilă şi totuşi neutră în viraje.
Jantele de 15 ţoli, din aliaj uşor forjat, ale noilor MINI Cooper
(5 uşi) şi MINI Cooper D (5 uşi) au o masă foarte redusă, precum şi proprietăţi
aerodinamice favorabile. Noile MINI Cooper S (5 uşi) şi MINI Cooper SD (5 uşi)
sunt echipate standard cu jante de 16 ţoli, din aliaj uşor. În programul de
opţiuni şi accesorii sunt disponibile şi alte jante din aliaj uşor, cu
dimensiuni de până la 18 ţoli. O altă opţiune disponibilă pentru orice
dimensiune de jantă sunt anvelopele cu proprietăţi de ulare în caz de urgenţă.
Masă redusă combinată cu un nivel ridicat al siguranţei şi
agilităţii datorită construcţiei ultrauşoare inteligente
Construcţia ultrauşoară inteligentă înseamnă că reducerea masei noului MINI este combinată cu o creştere a rigidităţii. Rezultatul este o îmbunătăţire a agilităţii şi a protecţiei pasagerilor. În ciuda varietăţii de echipamente, aproape toate variantele noului MINI cu cinci uşi sunt mai uşoare decât competitori din acelaşi segment. Structurile portante foarte rezistente, zonele de deformare avansate şi celula pasagerilor extrem de stabilă oferă o bază excelentă pentru menţinerea energiei de impact departe de pasageri şi asigurarea protecţiei maxime a ocupanţilor. Conceptul de siguranţă din spatele noului MINI cu cinci uşi este orientat spre obţinerea calificativelor maxime la toate testele de impact importante de pe mapamond.
Construcţia ultrauşoară inteligentă înseamnă că reducerea masei noului MINI este combinată cu o creştere a rigidităţii. Rezultatul este o îmbunătăţire a agilităţii şi a protecţiei pasagerilor. În ciuda varietăţii de echipamente, aproape toate variantele noului MINI cu cinci uşi sunt mai uşoare decât competitori din acelaşi segment. Structurile portante foarte rezistente, zonele de deformare avansate şi celula pasagerilor extrem de stabilă oferă o bază excelentă pentru menţinerea energiei de impact departe de pasageri şi asigurarea protecţiei maxime a ocupanţilor. Conceptul de siguranţă din spatele noului MINI cu cinci uşi este orientat spre obţinerea calificativelor maxime la toate testele de impact importante de pe mapamond.
Tehnologia vastă a siguranţei include protecţie a pietonilor
Dotările standard de siguranţă ale noului MINI cu cinci uşi cuprind airbaguri faţă şi spate, precum şi airbaguri cortină pentru locurile din faţă şi din spate. Toate scaunele sunt echipate cu centuri de siguranţă cu prindere în trei puncte, cele din faţă dispunând de pretensionare şi limitator al forţei. Sistemul ISOFIX de prindere a scaunului pentru copii este disponibil în spate şi poate fi comandat opţional pentru locul pasagerului din faţă.
Dotările standard de siguranţă ale noului MINI cu cinci uşi cuprind airbaguri faţă şi spate, precum şi airbaguri cortină pentru locurile din faţă şi din spate. Toate scaunele sunt echipate cu centuri de siguranţă cu prindere în trei puncte, cele din faţă dispunând de pretensionare şi limitator al forţei. Sistemul ISOFIX de prindere a scaunului pentru copii este disponibil în spate şi poate fi comandat opţional pentru locul pasagerului din faţă.
De asemenea există dotări de siguranţă care sunt concepute să minimizeze
riscul rănirii pietonilor. Acestea includ absorbanţi de impact, elemente de
deformare bine definite şi o capotă a compartimentului motor parţial activă. În
cazul coliziunii cu un pieton, care este înregistrată de senzori speciali,
capota este ridicată de un mecanism de declanşare pirotehnică. Astfel se
creează un spaţiu suplimentar de deformare şi reduce semnificativ riscul de
rănire la impactul cu componentele foarte dure ale motorului.
Sistemele inovatoare de asistare a conducătorului sporesc confortul
şi siguranţa
Există numeroase sisteme de asistare a conducătorului disponibile la noul MINI cu cinci uşi. Acestea includ MINI Head-Up-Display, care prezintă informaţii relevante pentru conducător pe un monitor extensibil în secţiunea superioară a bordului, între parbriz şi volan. MINI Head-Up Display promovează concentrarea asupra drumului prin afişarea informaţiilor direct în câmpul vizual al conducătorului. Acestea pot fi citite rapid şi confortabil de către conducător fără ca acesta să-şi ia privirea de la traseu. Printre informaţiile prezentate pe MINI Head-Up Display se numără viteza, direcţia de navigare sub forma unor grafice cu săgeţi şi a schiţelor intersecţiilor, semnale vizuale pentru avertizarea de coliziune, afişarea simbolurilor generate de Speed Limit Info şi No Passing Info, mesajele Check Control şi detaliile programelor de entertainment precum posturile radio şi titlurile melodiilor. Grafica pe ecranul high-resolution este vizibilă în orice condiţii de luminozitate.
Există numeroase sisteme de asistare a conducătorului disponibile la noul MINI cu cinci uşi. Acestea includ MINI Head-Up-Display, care prezintă informaţii relevante pentru conducător pe un monitor extensibil în secţiunea superioară a bordului, între parbriz şi volan. MINI Head-Up Display promovează concentrarea asupra drumului prin afişarea informaţiilor direct în câmpul vizual al conducătorului. Acestea pot fi citite rapid şi confortabil de către conducător fără ca acesta să-şi ia privirea de la traseu. Printre informaţiile prezentate pe MINI Head-Up Display se numără viteza, direcţia de navigare sub forma unor grafice cu săgeţi şi a schiţelor intersecţiilor, semnale vizuale pentru avertizarea de coliziune, afişarea simbolurilor generate de Speed Limit Info şi No Passing Info, mesajele Check Control şi detaliile programelor de entertainment precum posturile radio şi titlurile melodiilor. Grafica pe ecranul high-resolution este vizibilă în orice condiţii de luminozitate.
Alte sisteme inovatoare de asistare a conducătorului de la noul
MINI cu cinci uşi includ dotarea opţională Driving Assistant. Aceasta cuprinde
un tempomat bazat pe cameră video şi funcţie de control al distanţei care
menţine automat distanţa faţă de automobilul din faţă, precum şi sistem de
avertizare de coliziune şi de prezenţă a pietonilor cu funcţie iniţială de
frânare. În situaţii critice, conducătorul primeşte iniţial un semnal vizual
sub forma unui simbol grafic ce apare în panoul de instrumente. Acesta este
completat de un al doilea avertisment printr-un semnal sonor care îl determină
pe conducător să reacţioneze. Pe lângă acestea, o manevră automată de frânare
este declanşată în cazul unei coliziuni iminente cu un pieton sau al unui
impact din spate în trafic urban. Aici, noul MINI cu cinci uşi este decelerat
cu o forţă medie de frânare. În funcţie de situaţie, aceasta poate preveni un
impact iminent sau să reducă semnificativ gravitatea accidentului. Când
decelerarea automată este activată, conducătorul este şi el îndemnat să
intervină.
Alte elemente ale Driving Assistant sunt funcţia de recunoaştere a
indicatoarelor rutiere, care înregistrează şi afişează limitele de viteză şi
interdicţia de depăşire de pe traseul actual. Sistemul include şi asistare a
fazei lungi, care ia în considerare luminozitatea ambientală, precum şi
vehiculele ce vin din sens opus şi cele care rulează în faţă atunci când
controlează faza lungă.
O cameră pentru mers înapoi şi Parking Assistant sunt disponibile
la noul MINI cu cinci uşi. Imaginile video furnizate de camera poziţionată sub
mânerul hayonului sunt prezentate pe monitorul din panoul de instrumente ca
ajutor când se fac manevre sau se parchează cu spatele. Parking Assistant
facilitează selecţia şi utilizarea spaţiilor de parcare laterală. Sistemul
detectează automat spaţiile potrivite de parcare de pe traseu. Când automobilul
începe manevrele de parcare în spaţiul ales, Parking Assistant efectuează toate
mişcările necesare de direcţie în numele conducătorului. Tot ce trebuie să facă
acesta este să opereze acceleraţia, frâna şi selecţia vitezelor pentru a
manevra noul MINI cu cinci uşi într-o manieră sigură şi confortabilă în spaţiul
de parcare.
Dotări premium pentru confort, funcţionalitate şi stil individual
Echiparea standard a noului MINI cu cinci uşi includ oglinzi retrovizoare reglabile electric, benzi decorative pentru pragurile uşilor cu inscripţie specifică modelului, Colour Line în culoare Carbon Black şi radio MINI cu interfaţă AUX-IN şi USB. Acestea pot fi suplimentate cu o gamă de opţiuni deosebite pentru confort, funcţionalitate şi stil individual, pentru a adapta automobilul la personalitatea clientului. Pe lângă sistemul de aer condiţionat (standard la MINI Cooper S 5 uşi şi MINI Cooper SD 5 uşi), există şi un sistem automat de aer condiţionat, reglabil pe două zone, încălzire pentru scaunele din faţă, acoperiş panoramic din sticlă, pachet de vizibilitate ce include încălzirea parbrizului, senzor de ploaie şi control automat al lumii, sistem de sonorizare Harman/Kardon hi-fi şi volan sport îmbrăcat în piele (standard la MINI Cooper S 5 uşi şi MINI Cooper SD 5 uşi), cu butoane multifuncţionale şi tempomat.
Echiparea standard a noului MINI cu cinci uşi includ oglinzi retrovizoare reglabile electric, benzi decorative pentru pragurile uşilor cu inscripţie specifică modelului, Colour Line în culoare Carbon Black şi radio MINI cu interfaţă AUX-IN şi USB. Acestea pot fi suplimentate cu o gamă de opţiuni deosebite pentru confort, funcţionalitate şi stil individual, pentru a adapta automobilul la personalitatea clientului. Pe lângă sistemul de aer condiţionat (standard la MINI Cooper S 5 uşi şi MINI Cooper SD 5 uşi), există şi un sistem automat de aer condiţionat, reglabil pe două zone, încălzire pentru scaunele din faţă, acoperiş panoramic din sticlă, pachet de vizibilitate ce include încălzirea parbrizului, senzor de ploaie şi control automat al lumii, sistem de sonorizare Harman/Kardon hi-fi şi volan sport îmbrăcat în piele (standard la MINI Cooper S 5 uşi şi MINI Cooper SD 5 uşi), cu butoane multifuncţionale şi tempomat.
Alte opţiuni incluse sunt Comfort Access, Park Distance Control,
şine pentru acoperiş, oglinzi retrovizoare încălzite şi rabatate electric,
funcţie antiorbire atât pentru oglinda interioară, cât şi pentru cele
exterioare. Pentru personalizarea interiorului şi a exteriorului în stilul MINI
caracteristic, sunt disponibile diferite decoraţiuni pentru oglinzile
exterioare, benzi pentru capotă, tapiţerii pentru scaune, suprafeţe interioare
şi Colour Lines.
MINI Connected
Programul MINI Connected oferă, prin aplicaţiile pentru smartphone, funcţii asociate automobilului precum Mission Control, Dynamic Music, Driving Excitement şi MINIMALISM Analyser, precum şi servicii bazate pe internet cum ar fi funcţia web radio, utilizarea reţelelor de socializare precum Facebook, Twitter, foursquare şi Glympse, recepţia fluxurilor de ştiri RSS şi facilităţi de entertainment cum sunt AUPEO!, Stitcher, Deezer, Audible, Napster/Rhapsody şi TuneIn. Pe afişajul color al instrumentului central, toate funcţiile pot fi operare în stilul MINI caracteristic - mai confortabil, mai intuitiv şi mai sigur decât înainte. În viitor, o selecţie de aplicaţii MINI Connected şi MINI Connected Ready, furnizate de terţe părţi, va fi disponibilă nu doar pe terminale Apple iPhone, ci şi pe smartphone-uri cu sistem de operare Android.
Programul MINI Connected oferă, prin aplicaţiile pentru smartphone, funcţii asociate automobilului precum Mission Control, Dynamic Music, Driving Excitement şi MINIMALISM Analyser, precum şi servicii bazate pe internet cum ar fi funcţia web radio, utilizarea reţelelor de socializare precum Facebook, Twitter, foursquare şi Glympse, recepţia fluxurilor de ştiri RSS şi facilităţi de entertainment cum sunt AUPEO!, Stitcher, Deezer, Audible, Napster/Rhapsody şi TuneIn. Pe afişajul color al instrumentului central, toate funcţiile pot fi operare în stilul MINI caracteristic - mai confortabil, mai intuitiv şi mai sigur decât înainte. În viitor, o selecţie de aplicaţii MINI Connected şi MINI Connected Ready, furnizate de terţe părţi, va fi disponibilă nu doar pe terminale Apple iPhone, ci şi pe smartphone-uri cu sistem de operare Android.
Sursa : MINI
Romania
0 comentarii