Foarte confortabilă, eficientă şi fără cablu: tehnologia de ultimă
oră pentru reîncărcarea automobilelor este adaptată pentru acumulatorii de
înaltă tensiune de la BMW i3 şi BMW i8, precum şi pentru viitoarele modele
hibrid plug-in ale BMW Group.
Colaborare cu alţi constructori auto pentru a pune bazele unui
standard universal pentru sistemele de încărcare prin inducţie.
Plăcerea condusului şi dezvoltarea durabilă se îmbină într-o
manieră fără precedent la modelul electric BMW i3 şi la automobilul sport
hibrid plug-in BMW i8. Acumulatorii de înaltă de tensiune din echiparea
modelelor pot fi reîncărcaţi rapid şi uşor prin intermediul unui panou BMW i
(Wallbox) care face parte din portofoliul de servicii 360° ELECTRIC. Această
staţie sofisticată de alimentare, cu facilitate de încărcare rapidă pentru
realimentarea automobilelor cu energie electrică acasă sau la muncă, subliniază
abordarea exhaustivă pe care brandul BMW i o adoptă când vine vorba de
dezvoltarea unui automobil electric. Pentru aceasta, BMW Group şi-a asumat
rolul de pionier în domeniu şi acum accelerează dezvoltarea tehnologiilor
inovatoare astfel încât condusul cu emisii zero să fie din ce în ce mai atractiv.
Sistemele de încărcare prin inducţie a acumulatorilor de înaltă
tensiune reprezintă pasul următor în furnizarea de energie. Pe termen mediu,
obiectivul dezvoltării este găsirea unor soluţii de încărcare prin inducţie -
fiabile, simple şi uşor de utilizat - care să fie introduse în producţie şi
care să fie adaptate atât pentru acumulatorii automobilelor BMW i, cât şi
pentru bateriile de înaltă tensiune ale viitoarelor modele hibrid plug-in ale
BMW Group.
Avantajul esenţial pe care furnizarea energiei prin inducţie îl
deţine faţă de staţiile convenţionale de încărcare este conexiunea fără cablu
între punctul de alimentare şi acumulatorul de înaltă tensiune ale
automobilului. Producătorii auto Daimler şi BMW Group au semnat un acord de
dezvoltare comună şi implementare a tehnologiei standardizate pentru încărcarea
prin inducţie a automobilelor electrice şi a celor hibrid plug-in. Sistemul
constă în două componente: o bobină secundară în podeaua automobilului, precum
şi o placă de bază cu bobina primară integrată care este localizată sub maşină
- de exemplu, în podeaua garajului. Dispunerea bobinelor - în consecinţă, a
câmpului magnetic - se bazează pe designul derivat din forma circulară a
acestora, ceea ce oferă numeroase beneficii importante. Printre acestea se
numără construcţia foarte compactă şi uşoară, dar şi izolarea spaţială
eficientă a câmpului magnetic. Energia electrică este transmisă printr-un câmp
magnetic alternativ, generat între bobine, fără contact şi fără cabluri de
încărcare, la o rată de încărcare de 3,6 kW. Cu un factor de eficienţă de peste
90%, această metodă permite ca acumulatorii de înaltă tensiune să fie
realimentaţi eficient, convenabil şi în siguranţă.
Un alt obiectiv de dezvoltare este minimizarea timpului de
încărcare pentru transmiterea wireless a puterii. La o rată a încărcării de 3,6
kW, acumulatorii de înaltă tensiune aflaţi în echiparea multor automobile
hibrid plug-in pot fi realimentate complet în mai puţin de trei ore. Dacă se
utilizează prototipul complet operaţional al unei staţii de încărcare prin
inducţie, bateria unui model BMW i8 este reîncărcată în mai puţin de două ore.
În dorinţa de a ţine cont de capacităţile mai mari de stocare ale
acumulatorilor de înaltă tensiune de la automobilele electrice, viitorul standard
de tehnologie prevede, de asemenea, posibilitatea creşterii ratei de încărcare
la 7 kW. Aceasta asigură încărcarea completă a bateriei de la BMW i3 pe
parcursul nopţii când este utilizat sistemul prin inducţie.
Încărcarea prin inducţie uşurează mult viaţa conducătorului unui
automobil electric sau hibrid plug-in, pentru că nu vor mai fi necesare
cablurile de conectare pentru refacerea rezervelor de energie electrică. Odată
ce automobilul a fost poziţionat corect deasupra bobinei principale, conducătorul
porneşte procesul de încărcare la apăsarea unui buton prin utilizarea
sistemului de operare al maşinii. Datele sunt transmite printr-o conexiune WiFi
între automobil şi staţia de încărcare pentru a-l ajuta pe conducător inclusiv
cu locuri de parcare.
Facilitatea de încărcare prin inducţie poate fi utilizată
indiferent de condiţiile meteo. Nici ploaia, nici ninsoare, nu au efect negativ
asupra furnizării energiei electrice, întrucât toate componentele de inducţie
ale sistemului sunt protejate, ceea ce înseamnă că bobina principală poate fi
montată şi în aer liber. Pe durata încărcării, radiaţiile electromagnetice
ambientale sunt şi ele menţinute la un nivel minim. Spaţiul dintre bobina
principală şi cea secundară este monitorizat permanent, ceea ce permite oprirea
instantanee a încărcării dacă sunt detectate corpuri străine.
Ca şi în cazul panoului BMW i (Wallbox), sistemele viitoare de
furnizare a energiei prin inducţie vor permite activarea şi monitorizarea
încărcării prin intermediul unui smartphone. Aplicaţia relevantă pentru
smartphone va permite conducătorilor să acceseze datele transmise online cu
privire la starea încărcării sau timpul în care bateria va fi complet
realimentată.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii