BMW Group şi Samsung SDI plănuiesc să-şi extindă parteneriatul în
producerea şi furnizarea de celule de baterii pentru electromobilitate. În
acest sens, cele două companii au semnat un acord bilateral la Seul. Pe parcursul
următorilor ani, Samsung SDI va furniza BMW Group celule de baterii pentru BMW
i3, BMW i8 şi modele hibrid viitoare. Cele mai importante elemente ale
acordului sunt creşterea cantităţilor livrate pe termen mediu, ca reacţie la
cererea în creştere pentru electromobilitate şi dezvoltarea tehnologică
viitoare a celulelor de baterii.
Dr. Klaus Draeger, membru în Consiliul Director BMW AG şi
responsabil pentru reţeaua de achiziţii şi furnizori: "Parteneriatul
nostru cu Samsung SDI este un exemplu bun al cooperări de succes între Coreea
de Sud şi Germania în domeniul tehnologiilor inovatoare. Bateria este o
componentă vitală a fiecărui automobil electric - din moment ce determină
autonomia şi capacităţile de performanţă ale maşinii. În Samsung SDI, ne-am
ales un furnizor care ne oferă cea mai bună tehnologie disponibilă cu
experienţa în baterii, orientată spre viitor, pe care o deţine Coreea de
Sud".
Sang-Jin Park, CEO of Samsung SDI: "Sunt foarte mândru că Samsung SDI susţine succesul BMW i3 şi i8. Decizia luată în 2009, de a alege celulele pentru acumulatori litiu-ion de la Samsung SDI pentru modelele BMW i, a fost cea corectă pentru ambele companii. Suplimentar, automobilele BMW vor fi echipate cu tehnologia litiu-ion de vârf de la Samsung SDI. Acest parteneriat cu BMW Group demonstrează încredere în tehnologia viitoare şi capacităţile eficiente de producţie în masă ale Samsung SDI. Ambele companii sunt încrezătoare că acest parteneriat extins va asigura poziţia de lider în tehnologiile viitorului."
Prin parteneriatul cu Samsung SDI, început în 2009, BMW Group are
acces la tehnologia de ultimă oră din domeniul acumulatorilor litiu-ion. Un alt
factor important în alegerea Samsung SDI a fost faptul că sud-coreenii ţin cont
de sustenabilitatea celulelor pentru baterii litiu-ion pentru o producţie
ecologică şi recuperarea ulterioară a materialelor în timpul dezvoltării
produsului.
Acumulatorii de înaltă tensiune pentru BMW i3, BMW i8 şi
viitoarele automobile hibrid sunt produse pe linia ultramodernă de asamblare a
uzinei BMW din Dingolfing. Singurele componente furnizate sunt celulele -
altfel, bateriile de înaltă tensiune sunt dezvoltate şi produse intern într-un
porces de optimizare continuă, pe baza experienţei acumulate cu acumulatorii
dezvoltaţi anterior pentru modele precum BMW ActiveHybrid 3, BMW ActiveHybrid 5
şi BMW ActiveE.
Extinderea colaborării cu Samsung SDI subliniază strategia BMW
Group privind electrificarea suplimentară. Continuarea parteneriatului confirmă
şi succesul înregistrat de BMW i. Cererea clienţilor pentru BMW i3 rămâne la un
nivel ridicat. În plus, în prima jumătate a anului 2014, BMW Group a vândut
deja aproximativ 5.400 de automobile BMW i3.
Livrările BMW i8 au început în luna iunie pe principalele pieţe
internaţionale. Cererea este deja semnificativ mai mare decât producţia
planificată pentru faza de început.
De asemenea, Coreea de Sud este o piaţă importantă pentru BMW
Group în ceea ce priveşte furnizorii, în afara parteneriatului cu Samsung SDI.
Din acest motiv, compania a deschis, în 2009, un birou local de achiziţii. În
2014 volumul de achiziţii de pe această piaţă va depăşi 300 de milioane de euro
- o creştere semnificativă faţă de anul trecut, volumele urmând să continue
creşterea pe parcursul anilor viitori. BMW Group se bazează pe 20 de furnizori
sud-coreeni. În viitor, Coreea de Sud va fi una dintre principalele pieţe de
achiziţie pentru BMW Group, în special pentru tehnologiile inovatoare din
domeniul IT.
Cu începere din 1995, BMW Group a operat propria sucursală în
Coreea de Sud. Acest angajament a fost extins în 1998 cu deschiderea unui
centru de logistică şi pregătire. BMW Financial Services este activ în Coreea
de Sud cu începere din 2001. La data de 14 iulie 2014, în vecinătatea
aeroportului din Seul, BMW Group a deschis singurul centru de experienţă de
brand şi condus. În 2013, BMW Group a fost lider de piaţă în segmentul premium
din Coreea de Sud - pentru al şaselea an consecutiv -, cu vânzări totale de
39.367 de automobile BMW şi MINI - o creştere de 13,4% faţă de 2012. De
asemenea, 1.328 motociclete BMW (+27,6%) au fost livrate clienţilor. În prima
jumătate a anului 2014, vânzările au atins 21.972 de unităţi (+19,3% comparativ
cu aceeaşi perioadă a anului trecut). Forţa de muncă BMW din Coreea de Sud
numără 230 de angajaţi.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii