Industria auto lucrează intens la integrarea sistemelor
electronice existente la bord, scopul fiind acela de a spori siguranța conducerii, confortul și agilitatea și de a le
permite șoferilor să personalizeze caracteristicile de manevrare
ale autovehiculelor. Bosch Engineering GmbH a dezvoltat un control integrat al
dinamicii autovehiculului care interconectează și gestionează dispozitivele de acționare pentru dinamică existente la bord într-un mod nou,
complet diferit. Acesta le permite șoferilor să
adapteze caracteristicile de manevrare ale autovehiculului în mod individual,
în funcție de situația de
conducere – de la o călătorie confortabilă până la o deplasare sportivă și plăcută. Funcția le
permite producătorilor de autovehicule să adapteze cu precizie caracteristicile
de manevrare ale unui autovehicul pentru a se potrivi propriei mărci sau
strategiei unui model. Primul autovehicul produs în serie echipat cu această
funcție este SLS AMG Electric Drive, care are un motor
electric montat pe fiecare dintre cele patru roți.
Interconectarea sistemelor pentru un control sporit al dinamicii autovehiculului
Funcția de control integrat al dinamicii autovehiculului interconectează și gestionează dispozitivele de acționare existente pentru dinamica autovehiculului – cum ar fi frânele, bracarea roților din spate, bracarea activă a roților din față, barele de stabilizare active și diferențialele. În cazul autovehiculelor hibride și electrice, funcția interconectează și motoarele electrice ale roților. Funcția patentată atribuie fiecărui dispozitiv de acționare caracteristici de manevrare particulare, pe care le poate influența într-o mare măsură. Bracarea roților din spate, de exemplu, are un impact major asupra răspunsului autovehiculului și al efortului de virare. În schimb, echilibrul și caracteristicile de supravirare/subvirare pot fi modificate, de exemplu, printr-o combinație între sistemul de frânare și programul de stabilitate electronică ESP®.
Controlul integrat al dinamicii autovehiculului coordonează și comandă dispozitivele de acționare ale autovehiculului într-un mod complet inovator, pentru a obține caracteristicile de manevrare dorite. Din perspectiva șoferului, manevrarea autovehiculului este naturală și nu pare a fi controlată artificial. Șoferii pot experimenta un autovehicul care este atât confortabil, cât și sensibil la preferințele lor de conducere, fără a fi necesare modificări la partea de hardware a autovehiculului.
Moduri de conducere care oferă o mai mare individualitateInterconectarea sistemelor pentru un control sporit al dinamicii autovehiculului
Funcția de control integrat al dinamicii autovehiculului interconectează și gestionează dispozitivele de acționare existente pentru dinamica autovehiculului – cum ar fi frânele, bracarea roților din spate, bracarea activă a roților din față, barele de stabilizare active și diferențialele. În cazul autovehiculelor hibride și electrice, funcția interconectează și motoarele electrice ale roților. Funcția patentată atribuie fiecărui dispozitiv de acționare caracteristici de manevrare particulare, pe care le poate influența într-o mare măsură. Bracarea roților din spate, de exemplu, are un impact major asupra răspunsului autovehiculului și al efortului de virare. În schimb, echilibrul și caracteristicile de supravirare/subvirare pot fi modificate, de exemplu, printr-o combinație între sistemul de frânare și programul de stabilitate electronică ESP®.
Controlul integrat al dinamicii autovehiculului coordonează și comandă dispozitivele de acționare ale autovehiculului într-un mod complet inovator, pentru a obține caracteristicile de manevrare dorite. Din perspectiva șoferului, manevrarea autovehiculului este naturală și nu pare a fi controlată artificial. Șoferii pot experimenta un autovehicul care este atât confortabil, cât și sensibil la preferințele lor de conducere, fără a fi necesare modificări la partea de hardware a autovehiculului.
Controlul integrat al dinamicii autovehiculului poate fi utilizat pentru un
număr mare de dispozitive de acționare și poate fi
adaptat conform cerințelor producătorului și ale
modelului. Bosch Engineering a implementat o versiune cu trei setări sau moduri
programate (Safe, Sport și Drift) și un al patrulea mod, configurabil la
alegere. În modul Safe accentul este pus pe confort și siguranță, dispozitivele de acționare pentru dinamica autovehiculului fiind setate să
reacționeze mai puțin direct și să asigure stabilitatea atunci când se rulează pe secțiuni de drum lungi și drepte.
Modul Sport este exact opusul. Aici, accentul este pus pe atingerea celor mai
înalte niveluri de agilitate și dinamică. Controlul integrat al dinamicii
setează dispozitivele de acționare pentru a asigura un echilibru neutru și reacții agile. Modul Drift garantează o dinamică
maximă și distracție pe pistele de curse închise – ceea ce
constituie o atracție deosebită pentru producătorii autovehiculelor în serie
limitată. În cele din urmă, în modul Custom șoferul poate
configura așa cum dorește dinamica
autovehiculului prin intermediul a trei variabile de bază – stabilitate,
echilibru și agilitate. Configurația dorită
poate fi salvată și reactivată oricând.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii