Hyundai Shell World Rally va lua startul in Raliul
Finlandei, cu trei modele Hyundai i20 WRC.
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC), Juho
Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC) si Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) vor
concura in aceasta formula, pentru al treilea raliu consecutive.
Echipa a participat sambata si la evenimentul
Helsinki Battle, unde dublul campion mondial din WRC, Marcus Grönholm, a
pilotat o unitate Hyundai i20 WRC alaturi de Neuville si Hänninen.
Hyundai Shell World Rally va continua sezonul de debut in Campionatul
Mondial de Raliuri FIA (WRC) cu Raliul Finlandei, cea mai rapida si
spectaculoasa etapa din campionat.
Echipa cu sediul in Alzenau (Germania)
a obtinut luna trecuta un podium binemeritat in cadrul Raliul Poloniei, toate
cele trei unitati Hyundai i20 WRC inscrise in competitie ajungand la sosire. Si
in Finlanda, echipa Hyundai va continua dezvoltarea unitatii de concurs, acest
raliu fiind ideal pentru a aduna informatii utile pentru restul sezonului 2014
din WRC.
In cadrul Raliului Finlandei, Hyundai Motorsport a inscris trei modele Hyundai i20 WRC, cu echipajele Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul la volanul modelului cu numarul 7, eroii locali, Juho Hänninen si copilotul sau, Tomi Tuominen, la volanul modelului cu numarul 8, in timp ce neozeelandezul Hayden Paddon – copilot John Kennard – va pilota modelul cu numarul 20.
Probele din Raliul Finlandei se
desfasoara pe un macadam compact, unde sectiunile rapide alterneaza cu cele
tehnice. Aceasta competitie este unica datorita saritorilor spectaculoase, care
pot ascunde viraje care necesita o abordare exacta.
Pregatirile pentru Raliul Finlandei
s-au desfasurat la inceputul lunii iulie in regiunea Jämsä din Finlanda,
testele fiind efectuatede catre Neuville si Hänninen, in timp ce Paddon a avut
ocazia sa testeze modelul Hyundai i20 WRC duminica trecuta.
Campania echipei in Finlanda a demarat
sambata, 26 iulie, cu participarea la Helsinki Battle, un eveniment desfasurat
in portul din capitala Finlandei, care promoveaza raliul de la finalul acestei
saptamani. Pilotii actuali din WRC au provocat legendele din trecut intr-o
competitie senzationala. Dublul campion mondial, Marcus Gronholm, care a putut
testa iarna trecuta modelul Hyundai i20 WRC, a participat pentru Hyundai la
acest eveniment, alaturi de Neuville si Hänninen si a reusit sa se si impuna in
duelul cu legendele Markku Alen, Juha Kankkunen si Tommi Makinen. In marea
finala, Gronholm a fost invins de catre Mads Ostberg.
Dupa o evolutie buna in Polonia, echipa
Hyundai Shell World Rally vrea sa continue in aceeasi directie si sa incheie
Raliul Finlandei cu toate cele trei echipaje Hyundai inscrise in aceasta etapa.
“Obiectivul nostru pentru Raliul Finlandei este sa acumulam cat
mai multe informatii si sa finalizam etapa cu toate cele trei masini. Avem trei
echipaje foarte bune care au experienta necesara pentru a ataca probele foarte
rapide din Finlanda. Juho este localnic si stie exact de ce este nevoie pentru
a avea succes. Anul trecut, Thierry a terminat aceasta etapa pe doi, iar Hayden
a castigat grupa N in 2010. Am realizat teste la inceputul lunii in Finlanda si
stim care este directia in care trebuie sa mergem cu setarile modelelor Hyundai
i20 WRC. Avem si cateva noutati pentru aceasta etapa, inclusiv la blocul motor,
pentru care am folosit unul dintre “jokerii” acordati de FIA in acest sezon”, a
declarat Michel Nandan, directorul echipei.
Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul au
fost prezenti si anul trecut in Raliul Finlandei, finalizand competitia pe
podium. Ambii piloti sunt hotarati sa obtina un rezultat bun si anul acesta,
mai ales dupa rezultatul inregistrat in Polonia. “Raliul Finlandei este
special, cu multi spectatori si cu cele mai impresionante saritori din tot
sezonul. Anul trecut, impreuna cu Nicolas, am terminat pe locul doi si dupa
rezultatul bun din Polonia de luna trecuta, sper sa mentinem acelasi ritm si in
Finlanda”, a spus Neuville.
Hänninen, denumit “finlandezul
zburator”, s-a impus de mai multe ori in Raliul Finlandei la clasele la care a
participat (SWRC, PWRC si Grupa N). Hänninen, care a implinit 33 de ani
saptamana trecuta, va concura alaturi de compatriotul sau, Tomi Tuominen. “Pentru ca este raliul meu de acasa, multi
cred ca pe umerii mei apasa o presiune mai mare. Am invatat, insa, de-a lungul
carierei mele, ca stresul nu ajuta. Aici sunt si mai motivat pentru ca este un
raliu pe care-l cunosc foarte bine. Prima mea prezenta la start in Raliul
Finlandei a fost in 2006 si de cele mai multe ori am obtinut rezultate bune la
clasa la care am participat. Trebuie sa mergi peste limita, dar satisfactia de
a pilota pe aceste probe speciale este uriasa”, a spus si Hänninen.
Dupa ce a luat startul in premiera la
etapele din Italia si Polonia, Hayden Paddon abordeaza Raliul Finlandei cu o
incredere mai mare.
"Va fi o lupta interesanta intr-un raliu pe care-l cunoastem
foarte bine. Finlanda este ca a doua casa pentru mine si John, probele fiind
similare cu cele din Noua Zeelanda. Imi plac probele rapide si desigur va fi o
provocare pentru noi, deoarece toata lumea va incerca sa obtina un rezultat cat
mai bun”, declarat Paddon.
Raliul Finlandei este a opta etapa a sezonului si este prima dupa pauza
de vara de patru saptamani din WRC. Actiunea este impartita in patru zile,
pilotii avand de parcurs 23 de probe speciale cu o lungime de 360 km. Traseul
din acest an este un mix de probe noi si traditionale precum: Päijälä,
Pihlajakoski, Jouhtikylä si va contine si speciala Harju (2,2 km), care se va
desfasura in centrul orasului Jyväskylä, aceasta proba fiind inclusa ultima
oara in programul etapei de WRC, in 1998.
Sursa: Hyundai Auto Romania
0 comentarii