Regele Olandei, Willem-Alexander, a inaugurat oficial producţia
MINI cu ocazia redeschiderii uzinei VDL Nedcar din Born. Volumul producţiei
MINI la VDL Nedcar va atinge un număr cu cinci cifre încă din acest an.
Noul MINI Hatch, care şi-a sărbătorit începutul producţiei la
uzina BMW Group din Oxford în noiembrie 2013, va fi construit de acum şi de
subcontractantul VDL Nedcar la Born (Olanda). Regele Olandei, Willem-Alexander,
a asistat la momentul oficial cu ocazia redeschiderii uzinei din Born,
inaugurând producţia MINI la VDL Nedcar, moment în care primul automobil a
părăsit linia de asamblare. Alţi oaspeţi importanţi au fost ambasadorul
Republici Federale Germania, Franz Josef Kremp, Secretarul de Stat pentru Economie
al Olandei, Henk Kamp, directorul general al VDL Groep, Wim van der Leegte, Dr.
Andreas Wendt, directorul uzinei BMW Group din Regensburg - partenerul uzinei
VDL Nedcar din Born, şi Dr. Johann Wieland, director de achiziţii indirecte BMW
Group.
Acest eveniment face ca MINI să fie singurul constructor de
automobile care are modele de serie produse prin subcontract în Olanda. BMW
Group a decis să profite de localizarea favorabilă a uzinei VDL Nedcar în ceea
ce priveşte logistica şi apropierea de reţeaua de producţie MINI din Marea
Britanie, cu uzinele din Oxford, Swindon şi Hams Hall. În acelaşi timp, BMW
Group îşi sporeşte semnificativ prezenţa în Olanda, transformând regiunea
într-o parte integrantă a poveştii de succes MINI.
O forţă de muncă de aproximativ 2.000 de oameni va fi responsabilă pentru producţia noului MINI cu începere din vara anului 2014. Este de aşteptat ca volumul producţiei MINI la VDL Nedcar să atingă, în cursul acestui an, un număr exprimat cu cinci cifre. Aceleaşi standarde stricte de calitate sunt aplicate în producţia MINI atât în Marea Britanie, cât şi în Olanda. Pentru a asigura aceste cerinţe privind calitatea, angajaţii VDL Nedcar au beneficiat de o pregătire minuţioasă în sistemul de producţie BMW Group la uzinele BMW din Leipzig, Oxford şi Regensburg.
Strategie de creştere globală - extinderea capacităţilor de
producţie.
Un alt pas important pe care BMW Group îl face în implementarea
strategiei de dezvoltare globală este extinderea actuală a capacităţii totale
de producţie. Întrucât marca MINI demonstrează o creştere substanţială, BMW
Group are nevoie de capacităţi suplimentare de producţie externă, care să se
adauge volumului de la uzina MINI din Oxford, care va atinge pe termen mediu
aproximativ 260.000 de unităţi pe an. Prin împărţirea producţiei noului MINI
Hatch între Oxford şi subcontractantul VDL Nedcar, reţeaua globală de producţie
BMW Group - care cuprinde 29 de uzine în 14 ţări pe patru continente - va
beneficia de o flexibilitate mai mare pentru alte modele. În acelaşi timp,
triunghiul de fabrici din Marea Britanie este şi va rămâne centrul producţiei
MINI. "Producţia sub contract este un instrument vital de flexibilitate
pentru noi, iar experienţa pe care am acumulat-o de-a lungul ultimilor zece ani
a fost cât se poate de pozitivă. Împărţirea producţiei noului MINI Hatch între
Oxford şi Born va oferi mai multă libertate reţelei globale de producţie",
a declarat Dr. Andreas Wendt, directorul uzinei BMW Group din Regensburg,
partenerul VDL Nedcar din Born. "Apreciem colaborarea de încredere şi
deschisă pe care o avem cu partenerul nostru olandez. VDL Nedcar are mulţi ani
de experienţă în producţia unor automobile de calitate înaltă."
În 2013, BMW Group a produs un volum total de 303.177 automobile
MINI. Uzina din Oxford a produs 175.986 de modele MINI Hatch, Cabriolet,
Clubman, Clubvan, Roadster şi Coupé. Suplimentar, 125.559 de modele MINI
Countryman şi MINI Paceman au fost construite la subcontractantul MSF din Graz
(Austria), iar alte 1.632 de unităţi au fost produse la alte uzine. De la
relansarea mărcii în 2001 şi până la finalul anului 2013 au fost produse
aproximativ 2,8 milioane de automobile MINI.
Sursa: MINI Romania
0 comentarii