Grație tehnologiei sale
common-rail, Bosch a revoluţionat deja un tip de motor cu combustie internă,
prin intermediul injecţiei directe. Într-un interval de zece ani, această
tehnologie a devenit un standard indiscutabil pentru motoarele diesel. În
momentul de faţă, aceasta echipează aproximativ 80 la sută dintre
autovehiculele diesel noi din lumea întreagă. O transformare similară are loc
în prezent în legătură cu tendinţa de reducere a cilindreei motoarelor cu
aprindere prin scânteie. Datorită sistemului Bosch de injecţie directă de
benzină, şoferii beneficiază de un cuplu motor mai mare la turaţii mai mici ale
motorului şi, prin urmare, de o plăcere mai mare în timpul condusului. În
acelaşi timp, sistemul reduce consumul de carburant cu până la 15 la sută.
„Injecţia directă de benzină prefigurează acum acelaşi tip de revoluţie pe care am văzut-o anterior la motoarele diesel”, a declarat Dr. Rolf Bulander, membru în consiliul de administraţie al Robert Bosch GmbH. În Europa, această tehnologie este deja în curs de a deveni un standard, iar componentele Bosch pot fi găsite la autovehiculele compacte sport, limuzinele de lux, SUV-uri şi autovehiculele sport.
Gutbrod a fost primul producător auto care a utilizat, începând cu anul 1951, sistemul Bosch de injecţie directă de benzină pentru anumite modele ale autovehiculului său subcompact Superior. Din 1954, Bosch a făcut această tehnologie disponibilă pentru producţia pe scară largă a modelului Mercedes-Benz SL 300, legendarul „Gullwing”. Principiul tehnic de bază a rămas acelaşi de-a lungul anilor: injectoarele pulverizează carburantul direct în camera de combustie, într-o stare de atomizare atât de fină încât este ars imediat. Vaporizarea carburantului asigură posibilitatea unei compresii mai mari, deoarece camera de combustie este răcită suplimentar. Deşi noua metodă de combustie a asigurat economii mari de carburant, a trebuit să treacă mult timp până când tehnologia a fost acceptată la scară largă. De-a lungul deceniilor, compania a continuat să dezvolte sistemul de injecţie directă de benzină, cu inovaţii cum ar fi realizarea orificiilor de injecţie cu tehnologia cu laser, ceea ce a asigurat formarea unui amestec cu o compoziţie extrem de bine definită şi o combustie curată. Pentru această inovaţie, Bosch, Trumpf şi Universitatea din Jena au câştigat Premiul German pentru Viitor în anul 2013.
„Injecţia directă de benzină prefigurează acum acelaşi tip de revoluţie pe care am văzut-o anterior la motoarele diesel”, a declarat Dr. Rolf Bulander, membru în consiliul de administraţie al Robert Bosch GmbH. În Europa, această tehnologie este deja în curs de a deveni un standard, iar componentele Bosch pot fi găsite la autovehiculele compacte sport, limuzinele de lux, SUV-uri şi autovehiculele sport.
Gutbrod a fost primul producător auto care a utilizat, începând cu anul 1951, sistemul Bosch de injecţie directă de benzină pentru anumite modele ale autovehiculului său subcompact Superior. Din 1954, Bosch a făcut această tehnologie disponibilă pentru producţia pe scară largă a modelului Mercedes-Benz SL 300, legendarul „Gullwing”. Principiul tehnic de bază a rămas acelaşi de-a lungul anilor: injectoarele pulverizează carburantul direct în camera de combustie, într-o stare de atomizare atât de fină încât este ars imediat. Vaporizarea carburantului asigură posibilitatea unei compresii mai mari, deoarece camera de combustie este răcită suplimentar. Deşi noua metodă de combustie a asigurat economii mari de carburant, a trebuit să treacă mult timp până când tehnologia a fost acceptată la scară largă. De-a lungul deceniilor, compania a continuat să dezvolte sistemul de injecţie directă de benzină, cu inovaţii cum ar fi realizarea orificiilor de injecţie cu tehnologia cu laser, ceea ce a asigurat formarea unui amestec cu o compoziţie extrem de bine definită şi o combustie curată. Pentru această inovaţie, Bosch, Trumpf şi Universitatea din Jena au câştigat Premiul German pentru Viitor în anul 2013.
Cu 1,2 milioane de tone mai puține emisii de CO2 pe an în Europa
La începutul noului mileniu, standardele de emisii exigente din Europa au adus
sistemul de injecţie directă de benzină în producţia de serie. Până în 2021
autovehiculele vor trebui să aibă emisii de doar 95 de grame de CO2 pe
kilometru. Aproximativ jumătate din totalul autovehiculelor europene noi cu
motor cu aprindere prin scânteie vor fi echipate cu sistemele de injecţie
directă de benzină până în 2016. „În momentul de faţă avem rezultate excelente
în Europa cu sistemele de injecţie directă de benzină, dar în câţiva ani vom
înregistra o creştere importantă şi în SUA şi China”, a declarat Bulander. Pe aceste
pieţe, sistemele de injecţie inovatoare sunt încă limitate în mare parte la
autovehiculele importate. Cu toate acestea, având în vedere că producătorii
auto din China şi din SUA se vor confrunta în viitor cu legi noi şi exigente
privind emisiile, vor adopta din ce în ce mai mult noua tehnologie.
În 2013, aproximativ 40 la sută din totalul autovehiculelor noi de pe
“bătrânul” continent erau echipate cu injecţie directă de benzină. Experţii
Bosch estimează că aceste autovehicule noi asigură o reducere totală a
emisiilor de CO2 cu 1,2 milioane de tone pe an, deoarece consumă mai puţin
carburant. „Prin aceste tehnologii inovatoare, Bosch asigură eficienţa
sistemelor de propulsie din punct de vedere al consumului de energie, reducând
emisiile şi scăzând semnificativ costurile pentru fiecare kilometru parcurs”,
explică Bulander.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii