Neuville
Echipa Hyundai Shell World Rally a obtinut prima victorie din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) cu o dubla istorica in Raliul Germaniei, etapa a noua din calendar.
Thierry Neuville a castigat prima cursa din WRC, dupa o evolutie fantastica, la volanul masinii Hyundai i20 WRC cu numarul 7.
Castigator anul trecut in Germania, Dani Sordo a terminat pe locul secund, marcand prima dubla din istorie pentru echipa, chiar pe teren propriu.

Echipa Hyundai Shell World Rally a obtinut prima victorie din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), in Raliul Germaniei. Thierry Neuville s-a impus pe specialele de asfalt din Germania, belgianul fiind secondat de colegul sau de echipa, Dani Sordo, cei doi obtinand astfel o dubla istorica pentru echipa in mondialul de raliuri, in cea de-a noua cursa de la debut.

Infiintata in urma cu 18 luni, echipa Hyundai Motorsport are sediul in Alzenau, la aproximativ 225 kilometri de cartierul general al Raliului Germaniei din Trier, iar rezultatul obtinut in acest weekend este cu adevarat remarcabil.

Desfasurarea raliului a fost una de poveste si a inceput cu un accident in shakedown, in care  masina lui Thierry Neuville a fost aproape distrusa. Dupa 18 ore de munca, mecanicii echipei au rezolvat toate problemele si belgianul a putut lua startul vineri dimineata in raliul pe care l-a castigat apoi duminica dupa amiaza. A fost un raliu dramatic, dar unul din care echipa Hyundai Shell World Rally a iesit victorioasa.

Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) a trecut repede peste incidentul de joi si nu a mai comis nicio greseala in cele trei zile din Raliul Germaniei. Duminica, inaintea ultimelor patru probe speciale, Neuville era in lupta pentru un loc pe podium, iar dupa abandonul celor doi piloti aflati in fata sa, a trecut pe prima pozitie in clasamentul general. Neuville si-a pastrat concentrarea pe ultimele probe si a reusit sa castige prima etapa din cariera in WRC. Belgianul a mai obtinut si doua puncte suplimentare pentru performanta din Power Stage, ultima proba a raliului, unde a terminat cu cel de-al doilea timp. 

“Sunt foarte bucuros pentru toata echipa Hyundai Shell World Rally si pentru toti cei care lucreaza la uzina din Alzenau. Toata lumea a muncit din greu in ultimul an pentru a ajunge in acest punct si este un sentiment special ca pot sa sarbatoresc prima mea victorie din WRC alaturi de ei. Este o senzatie si mai frumoasa, datorita dublei obtinute in cursa de casa. Cei din echipa au facut o treaba excelenta dupa accidentul nostru de joi si victoria este si mai incredibila dupa tot ce s-a intamplat. Am avut trei zile in care am fost foarte competitivi si am reusit sa punem presiune pe adversarii nostri. Desigur, este pacat ca Jari Matti (Latvala) si Kris (Meeke) au abandonat de dimineata, dar acest lucru ne-a reamintit ca trebuie sa ramanem concentrati pana la finalul raliului. Conditiile au fost foarte dificile si tocmai de aceea este un rezultat extraordinar, intr-un raliu pe care cu siguranta nu-l voi uita niciodata”, a spus Neuville.          

Si Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Marc Martí) a avut o evolutie buna in Raliul Germaniei, o etapa pe care a castigat-o in 2013. Spaniolul, aflat la prima cursa din WRC dupa Raliul Argentinei din mai, s-a reacomodat repede cu masina si a obtinut timpi foarte buni pe probele speciale. La sfarsitul zilei de vineri se afla in lupta pentru un loc pe podium, dar sambata a pierdut timp dupa o rasucire pe proba. Sordo a continuat raliul si in final a reusit sa termine pe locul secund, dupa colegul sau de echipa, acesta fiind primul sau podium din 2014. Cu performanta lui Dani Sordo, echipa si-a asigurat si prima dubla din istoria sa.

“Este un rezultat excelent pentru intreaga echipa si o datoram tuturor celor care muncesc in uzina de la Alzenau. Este fantastic ca am obtinut prima dubla chiar aici in Germania. In mod normal as fi preferat sa fiu eu cel care castiga, dar sunt foarte multumit si cu locul secund si sunt bucuros ca Thierry a castigat prima cursa din cariera. A fost un raliu foarte dificil si principalul nostru obiectiv a fost sa ajungem la sosire. Echipa a evoluat mult de la ultima mea prezenta intr-o etapa din WRC si cu siguranta rezultatul de aici este unul care va impulsiona si mai mult lucrurile. Este un an in care avem multe de invatat si informatiile obtinute aici ne vor ajuta sa facem progrese si mai mari in anul nostru de debut din WRC”, a spus Dani Sordo.

Bryan Bouffier (#20 Hyundai i20 WRC, copilot Xavier Panseri) a luat startul in ultima zi din Raliul Germaniei conform regulamentului Rally 2, dupa ce pe ultima proba de sambata a lovit un bolovan. Mecanicii au reusit sa repare masina, dar din pacate francezul a iesit in decor pe ultima speciala a raliului si a fost nevoit sa abandoneze.

“Sunt dezamagit ca nu am reusit sa termin acest raliu. A fost o etapa dificila in care am facut doua greseli si in final am abandonat. Din fericire echipa a obtinut o dubla fantastica si ii felicit pe Thierry si Dani pentru rezultatele lor. Victoria de aici inseamna mult pentru echipa care va fi si mai motivata acum sa lucreze la dezvoltarea masinii. Faptul ca si eu am facut parte din aceasta echipa inseamna mult pentru mine si ma bucur alaturi de toti pentru acest succes impresionant”, a spus si Bryan Bouffier.

Echipa Hyundai Shell World Rally se afla in anul de debut din WRC si acesta este un sezon in care principalul obiectiv este sa acumuleze cat mai multa experienta. Prima victorie si prima dubla totodata a venit surprinzator, dar echipa este acum si mai motivata sa continue progresele facute in Campionatul Mondial de Raliuri.

“Inca cred ca visez. Nu ne-am imaginat niciodata ca aici, in cea de-a noua etapa din WRC, vom obtine prima noastra dubla. Este incredibil si am un sentiment cu adevarat special. Pentru noi, a fost un weekend dificil in care toata lumea a dat totul. Echipa noastra este una de top si cu ajutorul tuturor, cei aflati aici sau la uzina din Alzenau, am obtinut acest rezultat extraordinar in Raliul Germaniei. Pilotii nostri au fost foarte competitivi inca de pe prima proba si cu siguranta au meritat acest succes. Sa-l vad pe Thierry obtinand prima sa victorie, iar pe Dani alaturi de el pe podium este minunat. Pentru noi, acesta este un an in care trebuie sa acumulam experienta si chiar si dupa acest succes trebuie sa ramanem cu picioarele pe pamant. Am reusit sa facem progrese la fiecare etapa, iar modelul Hyundai i20 WRC a fost imbunatatit permanent. Chiar daca am beneficiat de abandonul unor piloti, ne-am luptat pentru un loc pe podium pe tot parcursul raliului si asta arata progresele pe care le-a facut echipa noastra. Acum ne vom bucura de acest succes si le multumesc tuturor celor care ne-au sustinut”, a spus Michel Nandan, directorul echipei.

Evolutia Hyundai Motorsport in WRC pana acum
Septembrie 2012: Anuntul oficial referitor la revenirea marcii Hyundai in WRC, la Salonul Auto de la Paris
Decembrie 2012: Ia nastere compania Hyundai Motorsport GmbH
Martie 2013: Prezentarea versiunii imbunatatite a modelului i20WRC la Salonul Auto de la Geneva
Mai 2013: Shakedown si primul test cu i20 WRC
Iunie 2013: Ceremonia de inaugurare a companiei Hyundai Motorsport GmbH
Iulie 2013: Primul test cu modelul i20 WRC conform specificatiilor tehnice pentru 2014
Decembrie 2013: lansarea echipei Hyundai Shell World Rally
Ianuarie 2014: Debutul in Campionatul Mondial de Raliuri – participarea la Raliul Monte-Carlo
Martie 2014: Primul podium din WRC (Raliul Mexicului)
Aprilie 2014: Prima victorie pe o proba speciala in WRC (Raliul Portugaliei)
Mai 2014: Prima victorie intr-un raliu pentru modelul Hyundai i20 WRC (Raliul Antibes)
Iunie 2014: Prima dubla pe o proba speciala din WRC cu modelul Hyundai i20 WRC (Raliul Italiei - Sardinia)
Iulie 2014: Primul raliu incheiat cu toate cele trei masini si al doilea podium pentru echipa (Raliul Poloniei)
August 2014: Prima victorie si prima dubla din WRC (Raliul Germaniei)

Clasament general - Raliul Germaniei 2014
1. T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC)  3:07:20.2
2. D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +40.7
3. A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +58.0
4. E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +1:03.6
5. M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +1:10.5
6. M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:22.7
7. M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +4:52.8
8. D. Kuipers / R. Buysmans (Ford Fiesta RS WRC) +9:18.1
9. P. Tidemand / E. Axelsson (Ford Fiesta R5) +11:35.4
10. O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta R5) +11:37.2

Sursa: Hyundai Auto Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii