Echipa Hyundai
Shell World Rally va continua sa infrunte provocarile din Raliul Finlandei, una
dintre cele mai dificile etape din calendar, cu doua modele Hyundai i20 WRC.
Dupa ziua de
vineri, Hayden Paddon si Juho Hänninen sunt in top 10 la general, cu 13 etape
ramase de parcurs.
Thierry
Neuville a fost nevoit sa abandoneze la jumatatea zilei, dupa incidentul din
speciala a cincea.
Echipa Hyundai Shell World Rally a terminat ziua de vineri din
Raliul Finlandei cu doua masini, ambele clasate in top 10, dupa o zi dificila
in care au fost parcurse opt probe speciale cu o lungime de 131 kilometri. Din
pacate, modelul Hyundai i20 WRC cu numarul 7 a fost nevoit sa se retraga la
jumatatea zilei, deoarece roll-bar-ul masinii nu mai corespundea normelor de
siguranta dupa incidentul din prima proba de vineri.
La jumatatea raliului, cu 13 probe speciale parcurse din cele 26, neozeelandezii
Hayden Paddon si John Kennard (#20 Hyundai i20 WRC) se afla pe locul sapte in
clasamentul general, in timp ce eroii locali Juho Hänninen si Tomi Tuominen ocupa
pozitia a noua.
Ziua de vineri a fost una dificila pentru belgienii Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul (#7 Hyundai i20 WRC), care au avut probleme inca de pe prima proba a zilei (14,5 km – Pihlajakoski). Echipajul avea un ritm foarte bun la intermediarul de la kilometrul 9,4, dar apoi a intrat larg intr-un viraj, a lovit un bolovan si apoi un copac ceea ce a dus la avarii serioase ale masinii. Chiar daca nu au mai putut ataca pe urmatoarele probe, cei doi au continuat raliul si au ajuns in parcul de service. Aici, delegatul tehnic al FIA a inspectat masina cu numarul 7 si a constatat ca roll-bar-ul a fost avariat mult prea tare in incidentul de pe PS 5 si nu mai corespundea normelor de siguranta, echipajul fiind astfel nevoit sa abandoneze.
“A fost o zi dezamagitoare pentru mine si este pacat ca am fost
nevoit sa abandonez. Speram sa ne imbunatatim evolutia dupa inceputul dificil
de joi, dar pe prima proba de vineri am intrat larg intr-un viraj, am lovit un
bolovan si apoi un copac. Cu partea din spate avariata am continuat raliul si am
incercat sa ajungem in parcul de service. Aici s-a constatat ca avariile erau
prea mari si nu am putut continua. Ne vom concentra acum atentia asupra etapei
din Germania unde vom reveni in forta”, a spus Neuville.
Finlandezii zburatori Hänninen si Tuominen (#8 Hyundai i20 WRC) au
inceput ziua de vineri cu cel de-al doilea timp pe PS 5, la doar 0,4 secunde in
spatele castigatorului probei. Pe speciala a sasea (Päijälä, 23 km), cei doi au
facut pana chiar la inceputul probei, dupa care s-au rostogolit si au pierdut
peste un minut. Din fericire, au reusit sa ajunga la finalul probei si cu mici
reparatii la masina, inclusiv indepartarea parbrizului spart, au continuat
raliul. Din cauza plansei de bord care a cazut au pierdut timp si pe speciala a
saptea (Kakaristo 20,50 km), dar apoi si-au reintrat in ritm. Dupa parcul de
service, echipajul finlandez a terminat pe patru in speciala a noua (Pihlajakoski
2) si a incheiat ziua pe locul 9 la general dupa o zi plina de evenimente.
“Am avut o zi agitata. Am inceput foarte bine si pe prima proba a
zilei am avut al doilea timp. Pe speciala a sasea au inceput problemele. Am
facut o pana si ne-am rostogolit. Din fericire am putut continua, dar am
pierdut peste un minut. Impreuna cu Tomi am incercat sa facem cateva reparatii
la masina si am dat jos inclusiv parbrizul, ceea ce a facut ca pilotajul pe
urmatoarele probe sa fie mai dificil. Mecanicii au facut o treaba excelenta in
parcul de service si apoi am continuat intr-un ritm mult mai bun. Dupa amiaza
am avut unele probleme cu directia, mai ales la sarituri si pe sleauri, dar nu
am renuntat la lupta si sunt determinat sa termin urmatoarele doua zile, in
fata acestui public fantastic, cu un rezultat cat mai bun”,
a spus Juho Hänninen.
Neozeelandezi Paddon si Kennard, aflati la doar a treia cursa
pentru echipa Hyundai Shell World Rally, au fost intr-o forma foarte buna. Cei
doi au terminat pe patru pe primele doua speciale ale zilei, PS 5 si PS6, si
dupa o zi fara probleme au urcat pe locul sapte in clasamentul general.
“Sunt multumit cu progresul si performanta noastra din ziua a doua
a raliului. Am avut un parcurs bun pe probele de dimineata, a contat foarte
mult ca am avut incredere in noi si s-a vazut in timpii finali. Desigur,
Thierry si Juho au avut unele probleme si acum suntem cel mai bine clasat
echipaj al Shell Hyundai WRT. Stim insa ca mai este mult pana la final si vom
incerca sa pastram acest ritm si pe probele urmatoare, sa adunam cat mai multa
experienta pentru noi si pentru echipa”, a spus si Hayden
Paddon.
Chiar daca in urma abandonului masinii cu numarul 7, echipa
Hyundai Shell World Rally nu-si mai poate atinge obiectivul stabilit la
inceputul raliului – acela de a termina cu toate cele trei masini inscrise in
competitie, informatiile adunate pana acum pe specialele dificile din Finlanda
sunt extrem de valoroase si vor contribui la dezvoltarea modelului i20 WRC
pentru etapele viitoare.
Sambata, in ziua a treia a raliului, sunt programate 10 probe
speciale cu o lungime de 130 kilometri, iar Hänninen si Paddon vor incerca
sa-si imbunatateasca pozitiile din clasamentul general.
“A fost o zi cu bune si rele. Juho a avut un start foarte bun
dimineata si a stabilit cel de-al doilea timp pe speciala a cincea, dar apoi a
avut probleme care l-au impiedicat sa continue in acelasi ritm. Mecanicii au
facut o treaba excelenta si a reusit sa mearga mai departe. In plus, a avut
unele probleme de directie, probleme pe care le vom investiga cu siguranta. Thierry
a avut o zi frustranta si din pacate defectiunile aparute dupa incidentul din
prima speciala a zilei au fost prea grave si au afectat structura de siguranta
a masinii. Este dezamagitor sa pierzi o masina, dar acesta este unul dintre
acele incidente din raliuri pe care trebuie sa le suporti uneori. Sunt multumit
de evolutia si progresul facut de Hayden la cea de-a treia cursa alaturi de
noi. Sambata vom continua cu cele doua masini din top 10, dar cu siguranta nu
va fi o zi usoara. Suntem insa optimisti si vom continua sa adunam experienta,
acesta fiind obiectivul nostru principal in acest sezon”,
a spus si Michel
Nandan, directorul echipei.
Clasament general dupa ziua a doua din Raliul Finlandei
-
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 1:34:42.4
-
K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +19.7
-
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +21.3
-
A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +1:04.2
-
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:05.4
-
M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +1:07.3
-
H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +2:11.6
-
E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +2:39.4
-
J. Hänninen / T. Tuominen (Hyundai i20 WRC) +2:51.1
-
C. Breen / S. Martin (Ford Fiesta RS WRC) +5:19.1
Sursa: Hyundai Auto Romania
0 comentarii