Venit
record pe segmentul oprațional în cel de-al doilea trimestru, de 460 de milioane de dolari.
Câștiguri
de 208 milioane de dolari în subsidiara America de Nord în cel de-al doilea
trimestru, un record pentru orice trimestru.
Câștiguri
mai mult decât dublate în cel de-al doilea trimestru al anului în subsidiara
Europa, Orientul Mijlociu și Africa, până la 117 milioane de dolari.
Volumele
de anvelope în cel de-al doilea trimestru au crescut cu 3%, în linie cu previzionările
pentru întregul an.
Venitul
pe segmentul operațional obținut în prima jumătate a anului de 833 de milioane de dolari a fost cu până
la 14% mai mare față de anului trecut.
Compania
își reafirmă obiectivele financiare pentru 2014-2016.
Goodyear Tire & Rubber Co. a raportat câștiguri record pentru cel de-al doilea trimestru
al anului 2014.
“Am înregistrat
rezultate record în cel de-al doilea trimestru al anului, și datorită volumelor puternice de anvelope de
înlocuire de pe segmentul de consum în toate regiunile în care produsele
noastre sunt solicitate,” a spus Richard J. Kramer, președinte și CEO.
“Performanța pe care am înregistrat-o în prima jumătate a
anului, performanță obținută printr-o balanță echilibrată între creșterea volumelor și reducerea costurilor, ne dă încredere în faptul că strategia noastră funcționează și că suntem pe drumul care ne conduce la
atingerea țintelor financiare pe care le-am fixat pentru perioada 2014-2016.”
Vânzările Goodyear din cel de-al doilea trimestru al anului 2014 au fost
de 4,7 miliarde de dolari, comparativ cu cele 4,9 miliarde de dolari obținute anul trecut. Volumele de unități de anvelope au totalizat 40,6 milioane de unități în cel de-al doilea trimestru al anului 2014,
cu până la 3% mai mult față de 2013. Flotele
de anvelope pentru înlocuire au crescut cu până la 6%, înregistrând o creștere în toate cele patru regiuni de afaceri ale
noastre. Volumul de unități pentru echipare
originală a scăzut cu 4 procente, scăderea fiind mai accentuată în primul rând
în America Latină.
Compania a raportat un venit pe segmentul operațional de 460 de milioane de dolari obținut în cel de-al doilea trimestru al anului
2014. Acesta a fost mai mare cu până la 7 procente față de aceeași perioadă a anului precedent, creșterea fiind determinată de o îmbunătățire semntificativă în Europa, Orientul Mijlociu și Africa, ceea ce a compensat peste așteptări o ușoară încetinire de pe piețele emergente. Subsidiara din America de Nord a
continuat să performeze la niveluri record cu rezerve pe segmentul operațional de peste 10%.
Venitul net record obținut de Goodyear în
cel de-al doilea trimestru al anului 2014, disponibil acționarilor, a fost de 213 milioane de dolari (76 de
cenți per acțiune). Excluzând anumiți itemi importanți, venitul net ajustat a fost de 225 de milioane
de dolari (80 de cenți per acțiune). Sumele exprimate per acțiune au fost aproximate.
Pentru cel de-al doilea trimestru al anului 2013, venitul net disponibil
acționarilor comuni a fost de 181 de milioane de
dolari (67 de cenți per acțiune). Excluzând anumiți itemi importanți, venitul net ajustat a fost de 209 milioane de
dolari (76 de cenți per acțiune). Sumele exprimate per acțiune au fost aproximate.
Anul
la zi
Vânzările Goodyear pe primele șase luni ale anului 2014 au fost de 9,1 miliarde de
dolari, cu 6 procente mai puțin față de aceeași perioadă a anului 2013. Volumele de unități de anvelope au totalizat 80,6 milioane de unități în prima jumătate a anului 2014, cu 2 procente
în creștere față de 2013. Flotele de anvelope pentru înlocuire
au crescut cu 4 procente. Volumul de unități de anvelope pentru echipare originală a scăzut
cu 3 procente.
Venitul pe segmentul operațional al companiei
obținut în prima jumătate a anului de 833 de
milioane de dolari a fost în creștere cu 14 procente
față de anul trecut și un record pentru această perioadă. Comparativ
cu anul precedent, venitul pe segmentul operațional la zi reflectă volume și câștiguri în creștere în America de Nord și în Europa, Orientul Mijlociu și Africa, ce au compensat peste așteptări câștigurile mai scăzute de pe piețele emergente.
Venitul net al Goodyear pentru anul în curs, disponibil acționarilor comuni, de 155 de milioane de dolari
(58 de cenți per acțiune) este în scădere față de cei 206 de milioane de dolari (79 de cenți per acțiune) obținuți în prima jumătate
a anului 2013. Toate sumele exprimate per acțiune au fost aproximate.
Pentru mai multe explicații a se vedea nota
de la sfârșitul acestui
comunicat și tabelul
reconcilierilor pentru venitul pe segmentul operațional, numerarul liber pentru operațiuni, și venitul net ajustat, ce reflectă impactul anumitor
itemi importanți de pe trimestrele
din 2014 și respectiv 2013.
.
Rezultate
pe subsidiare
America
de Nord
T2
|
6
luni
|
|||||||
(în milioane)
|
2014
|
2013
|
2014
|
2013
|
||||
Unități de anvelope
|
15,3
|
14,8
|
29,9
|
29,6
|
||||
Vânzări
|
$ 2.044
|
$ 2.201
|
$ 3.923
|
$ 4.367
|
||||
Venitul pe segmentul operațional
|
208
|
204
|
364
|
331
|
||||
Rezerva pe segmentul operațional
|
10,2%
|
9,3%
|
9,3%
|
7,6%
|
Vânzările în subsidiara America de Nord în cel de-al doilea trimestru al
anului 2014 au scăzut cu 7 procente față de aceeași perioadă a anului trecut, la 2 miliarde de dolari.
Vânzările reflectă o creștere de 3 procente
a volumului de unități, compensată de
vânzările mai scăzute în zona de afaceri cu produse chimice și de un raport mai mic preț/mix. Flotele de anvelope pentru înlocuire au
crescut cu 6 procente. Volumul de unități pentru echipare originală a scăzut cu 4 procente.
Venitul pe segmentul operațional pe cel de-al
doilea trimestru al anului 2014 de 208 milioane de dolari a fost cu 2 procente
îmbunătățit față de aceeași perioadă a anului trecut și un record pentru orice trimestru. Îmbunătățirea a fost determinată de un volum mai mare de
anvelope pentru înlocuire.
Europa,
Orientul Mijlociu și Africa
T2
|
6 luni
|
||||||
(în milioane)
|
2014
|
2013
|
2014
|
2013
|
|||
Unități de anvelope
|
15,1
|
14,6
|
31,3
|
29,7
|
|||
Vânzări
|
$ 1.580
|
$ 1.577
|
$ 3.256
|
$ 3.184
|
|||
Venitul pe segmentul operațional
|
117
|
51
|
227
|
82
|
|||
Rezerva pe segmentul operațional
|
7,4%
|
3,2%
|
7,0%
|
2,6%
|
Vânzările în subsidiara Europa, Orientul Mijlociu și Africa pe cel de-al doilea trimestru al anului
au crescut cu 3 milioane de dolari față de aceeași perioadă a anului trecut la 1,6 miliarde de
dolari. Vânzările reflectă o creștere de 3 procente
a volumului de unități și tranzacții la un curs de schimb valutar favorabil, parțial compensate de un raport preț/mix nefavorabil. Flotele de anvelope pentru
înlocuire au crescut cu 4 procente. Volumul de unități pentru echipare originală s-a plafonat.
Venitul pe segmentul operațional pe cel de-al
doilea trimestru al anului 2014 de 117 milioane de dolari a fost cu 66 de milioane
de dolari peste nivelul înregistrat în anul precedent datorită unui volum mai
mare de anvelope și a acțiunilor de reducere a costurilor, incluzând aici
economiile realizate prin închiderea unei unități de producție în Amiens, Franța.
America
Latină
T2
|
6
luni
|
||||||
(în milioane)
|
2014
|
2013
|
2014
|
2013
|
|||
Unități de anvelope
|
4,4
|
4,5
|
8,4
|
9,0
|
|||
Vânzări
|
$ 489
|
$ 531
|
$ 911
|
$ 1.044
|
|||
Venitul pe segmentul operațional
|
59
|
82
|
101
|
142
|
|||
Rezerva pe segmentul operațional
|
12,1%
|
15,4%
|
11,1%
|
13,6%
|
Vânzările subsidiarei Amercia Latină în cel de-al doilea trimestru al
anului au scăzut cu 8 procente față de aceeași perioadă
a anului trecut, la 489 de milioane de dolari. Vânzările reflectă o scădere cu
2 procente a volumului de unități de anvelope și tranzacții la un curs de schimb valutar nefavorabil,
compensate parțial prin îmbunătățirea raportului preț/mix. Flotele de anvelope pentru înlocuire au
crescut cu 13 procente. Volumul de unități de anvelope pentru înlocuire a crescut cu până la
13 procente. Volumul de unități de anvelope
pentru echipare originală a scăzut cu 33 de procente, în primul rând în
Brazilia.
Venitul pe segmentul operațional din al doilea
trimestru, de 59 de milioane de dolari, a scăzut cu 28 de procente față de aceeași perioadă a anului trecut în primul rând din cauza
efectelor date de provocările continue din mediul operațional din Venezuela, a creșterilor de cost inflaționare, a volumelor pentru echipare originală mai
scăzute și a costurilor
legate de extinderea unei unități de producție în Brazilia, compensate parțial de un raport favorabil preț/mix.
Asia
Pacific
T2
|
6
luni
|
||||||
(în milioane)
|
2014
|
2013
|
2014
|
2013
|
|||
Unități de anvelope
|
5,8
|
5,6
|
11,0
|
10,7
|
|||
Vânzări
|
$ 543
|
$ 585
|
$ 1.035
|
$ 1.152
|
|||
Venitul pe segmentul operațional
|
76
|
91
|
141
|
175
|
|||
Rezerva pe segmentul operațional
|
14,0%
|
15,6%
|
13,6%
|
15,2%
|
Vânzările subsidiarei Asia Pacific în cel de-al doilea trimestru al
anului au scăzut cu 7 procente față de anul trecut la
543 de milioane de dolari. Vânzările au reflectat o creștere de 5 procente în volumul de unități de anvelope, creștere compensată de un raport preț/mix nefavorabil și de tranzacții la un curs de schimb valutar nefavorabil. Flotele de anvelope pentru
înlocuire au crescut cu 4 procente. Volumele de unități pentru echipare originală au crescut cu 6
procente.
Venitul pe segmentul operațional obșinut în cel de-al doilea trimestru al anului, de
76 de milioane de dolari, a scăzut cu 17 procente față de anul trecut, scădere determinată de o
slăbire a cererii pe piața de anvelope OTR,
precum și de tranzacții la un curs de schimb valutar nefavorabil.
Perspectivă
Compania și-a reafirmat
obiectivele financiare pentru perioada 2014-2016, printre care se numără:
- Venitul pe segmentul operațional a crescut cu
10 până la 15 procente per an,
- Numerarul liber anual pozitiv rezultat din operațiuni și.
- o datorie ajustată la rata EBITDAP dela 2.0x la 2.1x.
În plus, compania continuă să se aștepte la o creștere cu două până la 3 procente a volumului de unități de anvelope în 2014 față de 2013.
Dividentele
comune rezultate din acțiuni
Compania a plătit un divident trimestrial de 5 cenți per acțiune unui acționar la data de 2 iunie 2014. Directorii au
declarat că dividentul trimestrial de 6 cenți per acțiune ce urma să fie plîătit pe 2 septembrie 2014 va
fi plătit la 1 august 2014.
Răscumpărarea
acțiunilor de la acționari
Ca parte a programului său de răscumpărare de acțiuni în valoare de 450 de milioane de dolari,
compania a răscumpărat 1.150.000 acțiuni de la acționarii săi obițnuiți la un preț mediu de 26,56 de dolari
în decursul celui de-al doilea trimestru.
Sursa: Izabella Ghita, PR Managing
Partner INKCOMM PR
0 comentarii