Nu contează
că vorbim de DTM, de United SportsCar Championship sau de nenumăratele
campionate regionale: săptămână după săptămână, echipele şi piloţii BMW de
pretutindeni se luptă pentru puncte, victorii şi titluri. Şi în afara
circuitelor, membrii familiei BMW Motorsport sunt protagoniştii ştirilor
principale. "BMW Motorsport News" ne permite să rezumăm constant
acţiunea într-o manieră compactă şi informativă. Aşa vei fi mereu la curent cu
toate informaţiile.
DTM: Acţiunea în centrul oraşului Köln.
Înaintea următorului week-end de cursă ce va avea loc la
Nürburgring (Germania), DTM a avut programată o sesiune de încălzire, dedicată
fanilor, pe străzile din Köln (Germania). Duminică, 17 august, legendarul
circuit va găzdui cea de-a şaptea etapă a sezonului 2014 din DTM. Cu o
săptămână înainte, vedetele din DTM care vor fi protagoniştii cursei din
Masivul Eifel, au pus stăpânire pe centrul metropolei Köln. Conform programului
de sâmbătă, campionatul a oferit un program pentru fani în Neumarkt. Acţiunea a
devenit şi mai palpitantă duminică: podul Deutzer de peste Rin a fost
transformat în circuit pentru maşinile DTM. Maxime Martin (Belgia) a fost
reprezentantul BMW Motorsport. Martin a pilotat modelul BMW M Performance
Zubehör M4 DTM, reuşind un show spectaculos pentru fanii aflaţi pe margine -
fundalul a fost asigurat de faimoasa Catedrală din Köln.
ADAC GT Masters: Hürtgen-Baumann şi Team Schubert preiau
conducerea în clasamentul piloţilor, respectiv în cel al echipelor.
Cea de-a cincea etapă din ADAC GT Masters, desfăşurată pe Slovakia
Ring din apropiere de Bratislava (Slovacia), a fost una de succes pentru Team
Schubert. Echipa din Oscherschleben (Germania) a sărbătorit o dublă în cursa de
sâmbătă: Claudia Hürtgen (Germania) şi Dominik Baumann (Austria) au câştigat cu
#19 BMW Z4 GT3, în faţa coechipierilor Jens Klingmann (Germania) şi Max
Sandritter (Germania), clasaţi pe locul secund cu maşina #20. Hürtgen şi
Baumann au urcat pe podium şi în cea de-a doua manşă, desfăşurată duminică,
după ce au ocupat locul al treilea. Datorită acestor rezultate, cei doi au
devenit noii lideri ai clasamentului piloţilor din ADAC GT Masters. În plus,
Team Schubert a preluat conducerea în ierarhia echipelor. Klingmann şi
Sandritter au abandonat în ultimul tur al cursei a doua, după ce au fost
victimele unei coliziuni cu o altă maşină în traficul aglomerat.
Super GT Japonia: echipele BMW au ratat de puţin o clasare pe
podium la Fuji.
În cel de-al cincilea week-end de cursă din campionatul japonez
Super GT, care a fost găzduit de Fuji (Japonia), toate echipele BMW Sports
Trophy s-au clasat în Top 10, dar au ratat de puţin o intrare pe podium. După
62 de tururi pe circuitul de la poalele Muntelui Fuji, Nobuteru Taniguchi
(Japonia) şi Tatsuya Kataoka (Japonia), aflaţi la comenzile #4 BMW Z4 GT3, au
fost pe locul al patrulea la trecerea liniei de sosire. Cu 96 de puncte, cei
doi ocupă locul secund în clasamentul piloţilor. Poziţia a cincea a revenit
modelului BMW Z4 GT3 pilotat de Akira Iida (Japonia) şi Hiroki Yoshimoto
(Japonia). Jörg Müller (Germania) şi Seiji Ara (Japonia) - echipajul BMW Sports
Trophy Team Studie - a încheiat al şaptelea, fiind acum pe locul al patrulea în
clasamentul general al piloţilor.
CTSCC: Borcheller şi LaMarra au triumfat pe Road America.
Terry Borcheller (SUA) şi Mike LaMarra (SUA) au reuşit prima lor
victorie Street Tuner în sezonul 2014 din Continental Tire Sports Car Challenge
(CTSCC). Cei doi au câştigat cursa desfăşurată sâmbătă pe Road America (SUA),
pilotând modelul #23 Burton Racing BMW 128i. Piloţii BMW au mai ocupat şi
locurile al cincilea, al şaselea, al şaptelea şi al optulea în clasamentul
categoriei ST. Cele trei modele BMW 328i ale Bimmerworld Racing s-au clasat pe
poziţiile a cincea, a şaptea şi a opta, în timp ce Ted Giovanis (SUA) şi David
Murray (SUA) au fost pe locul al şaselea cu #64 Team TGM 328i. La categoria
Grand Sport, #46 Fall-Line Motorsport BMW M3, pilotat de echipajul John Edwards
(SUA) - Trent Hindman (SUA), a fost al patrulea, ceea ce-l menţine pe Hindman
(18 ani) în fruntea clasamentului piloţilor din clasa GS. Următorul BMW M3 în
clasament a fost pe locul al 13-lea: modelul #97 Turner Motorsport al
echipajului Tom Kimber-Smith (SUA) - Michael Marsal (SUA).
BMW Motorsport, în doliu după decesul lui Dieter Lamm.
BMW Motorsport a primit cu deosebită tristeţe vestea decesului lui
Dieter Lamm. Dieter a trecut în nefiinţă în mijlocul familiei sale, la vârsta
de 59 de ani, după ce a fost răpus de o boală nemiloasă. Împreună cu fratele
geamăn Charly Lamm şi cu fratele vitreg Herbert Schnitzer, Dieter Lamm a fost
sufletul Schnitzer Motorsport. De peste 30 de ani, cei trei fraţi au sărbătorit
nenumărate victorii în motorsport cu BMW Team Schnitzer. De-a lungul acestui
interval, ei au devenit membri marcanţi ai familiei BMW. Până de curând, Dieter
Lamm a fost responsabil, alături de directorul echipei, Charly Lamm, de
procesele tehnologice şi de logistica programului DTM la BMW Team Schnitzer. El
a jucat un rol primordial în succesele majore pe care le-a reuşit echipa, printre
care s-au numărat câştigarea titlurilor DTM la piloţi şi la constructori în
2012. Cele opt modele BMW M4 DTM vor concura cu panglici negre, în semn de
doliu, la proxima etapă DTM de la Nürburgring (Germania), în memoria lui Dieter
Lamm.
Evoluţia foarte bună a lui Dirk Müller a readus BMW pe podium -
locul al doilea pentru BMW Team RLL în etapa USCC de la Road America.
După patru curse fără podium pentru BMW Team RLL în TUDOR United
SportsCar Championship, Dirk Müller a reuşit o evoluţie foarte bună în partea
finală a etapei Road Race Showcase, desfăşurată pe Road America, astfel că #56
BMW Z4 GTLM a încheiat pe locul al doilea. Urmărit #93 Viper în ultimele
minute, Müller şi-a păstrat locul până la finalul cursei de două ore şi 45 de
minute. În cele din urmă, el a încheiat la doar 1,588 secunde de învingător,
#62 Ferrari. #55 BMW Team RLL Z4, pilotat de Bill Auberlen şi Andy Priaulx, a
încheiat pe locul al optulea. Separat, în categoria GTD, modelul BMW Z4 GTD -
înscris de Turner Motorsport şi pilotat de Dane Cameron şi Marcus Palttala - a
reuşit cea de-a treia victorie a echipei în acest sezon (după Laguna Seca şi
Watkins Glen International). Cei doi au fost lideri pe durata tuturor celor 59
de tururi ale cursei GTD.
Clasamente etapa 8/11
Piloţi: 1. Antonio Garcia, Jan Magnussen 245p; 2. Jonathan Bomarito,
Kuno Wittmer 237p; 3. Marc Goossen, Dominik Farnbacher 224p; 4. Bill
Auberlen, Andy Priaulx 221p; 5. Dirk Müller, John Edwards 219p; 6.
Oliver Gavin, Tommy Milner 217p; 7. Michael Christiansen, Patrick Long 215p; 8.
Nick Tandy, Richard Lietz 209p; 9. Wolf Henzler, Bryan Sellers 173p; 10.
Giancarlo Fisichella 172p; … 12. Joey Hand 64p; … 17. Dirk Werner 51p;
… 20. Maxime Martin 33p.
Constructori: 1. Chevrolet 248p; 2. SRT 245p; 3. Porsche 244p; 4.
BMW 242p; 5. Ferrari 229p.
Echipe: 1. #3 Corvette Racing 244p; 2. #93 SRT Motorsports 236p; 3.
#91 SRT Motorsports 223p; 4. #62 Risi Competizione 221p; 5. #55 BMW
Team RLL 220p; 6. #56 BMW Team RLL 218p; 7. #4 Corvette Racing 216p;
8. #912 Porsche North America 214p; 7. #911 Porsche North America 208p; 10. #17
Team Falken Tire 172p.
Calendar 2014
Rolex 24 at Daytona - 25-26 ianuarie (24 ore), Mobil 1 Twelve
Hours of Sebring - 15 martie (12 ore); Tequila Patrón Sports Car Showcase - 12
aprilie (1h45'); Continental Tire Monterey Grand Prix - 4 mai (2 ore); Sahlen's
Six Hours of The Glen (6 ore) - 29 iunie; Mobil 1 SportsCar Grand Prix (2h45')
- 13 iulie; Brickyard Grand Prix (2h45') - 25 iulie; Road America (2h45') - 10
august; Virginia International Raceway (2h45') - 24 august; Lone Star Le Mans
(2h45') - 20 septembrie; Petit Le Mans (1.000 mile/10 ore) - 4 octombrie.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii