Noua ŠKODA
Fabia prezintă o gamă complet nouă de motoare.
Consum și emisii reduse cu până la 17 procente.
Patru motoare pe benzină, trei diesel, toate îndeplinesc
cerinţele normei de poluare Euro 6.
Noua ŠKODA Fabia GreenLine cu valori excelente:
3,1litri/100km; 82g CO2 /km.
Noua ŠKODA
Fabia stabilește noi puncte de referință în ceea ce privește
consumul de combustibil și emisiile de CO2.
Programată pentru lansare în Paris, în octombrie 2014, noua Fabia va
folosi cu până la 17 procente mai puțin
combustibil decât predecesorii săi, devenind astfel cea mai ecologică și
eficientă ŠKODA Fabia, din punct de vedere al consumului de combustibil.
Motorizarea sa nouă (constând în patru motoare pe benzină și
trei diesel) este în conformitate cu normele de poluare Euro 6.
Noua ŠKODA Fabia va fi echipată cu motoare noi, de ultimă generație, eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil. Incluzând versiunea GreenLine, clienții din piețele Uniunii Europene vor putea alege între patru motoare pe benzină și trei diesel, toate în conformitate cu normele de poluare Euro 6 și având printre dotarile standard sistemul start-stop și funcţia de recuperare a energiei de frânare. Cutia de viteze va fi manuală sau automata DSG, cu dublu ambreiaj.
Motoarele noi pe benzină disponibile sunt cu trei sau patru cilindri,
bazate pe tehnologia MQB (platforma modulară). Cei trei cilindri ai motorului
1.0 MPI beneficiază de injecție indirectă, în
timp ce versiunea de motorizare cu patru cilindri este supraalimentată, cu ajutorul
unei injecții stratificate
(TSI) si are o cilindree de 1.2 litri. Puterea acestora începe de la 44 kW (60
CP) și ajunge până la 81 kW (110 CP).
Motoarele diesel disponibile pentru noua ŠKODA Fabia cuprind trei niveluri
de performanță ale noului motor common
rail cu trei cilindri de 1,4 litri cu supraalimentare și injecție directă. Blocul motor este făcut din aliaj de
aluminiu. Puterea este neschimbată față de a doua generație Fabia, având
de la 55 kW până la 77 kW, însă capacitatea cilindrică a motorului este
acum de 1,4 litri, nu de 1,6 litri.
Spre sfârșitul anului 2015 va
avea loc lansarea celui mai eficient motor ŠKODA Fabia, din punct de vedere al
consumului de combustibil, și anume versiunea
GreenLine, având 55 kW și motor de 1,4
litri TDI. Sistemul start-stop, funcţia de recuperare a energiei de frânare și anvelopele optimizate pentru rezistență scăzută la rulare, împreună cu imbunătățiri aduse aerodinamicii automobilului, au
rezultat într-un consum de combustibil de doar 3,1 l/100km, echivalent cu
emisii de CO2 de doar 82
g/km.
Începând cu anul 2015, modelul ŠKODA Fabia GreenLine va deveni cea mai
ecologică ŠKODA cu propulsor convențional, depășită doar de motorul CNG al modelului ŠKODA Citigo
G-TEC.
Greutatea noii ŠKODA Fabia va fi cu până la 45 de kg mai mică decât până
acum (în funcţie de echipare), versiunea standard, cu motor de 1,0 MPI în trei
cilindri, cântărind (fără șofer) doar 980 kg.
Cea de-a treia generație ŠKODA Fabia
subliniază renumele pe care îl are marca în ceea ce privește automobilele ecologice, întruchipând
angajamentul clar luat de companie, prin care mobilitatea ecologică trebuie să
fie accesibilă, atât în prezent cât și în viitor, pentru folosul clienților, dar și al planetei. Versiunile ŠKODA GreenLine, Green tec
și G-TEC, disponibile pentru gama de modele ŠKODA, sunt exemple
elocvente în acest sens.
Sursa: Patricia
Zegreanu, Marketing & Communication Manager Skoda
0 comentarii