Proiectul cu finanţare europeană "Hamburg - Economie de
curent": senatorul Frank Horch a dat în folosinţă două soluţii noi de
stocare intermediară.
Hamburg/München. După încheierea cu succes a perioadei de teste ce
a durat şase luni, Frank Horch - senator pentru economie, transport şi inovaţie
- a dat în folosinţă, în cartierul HafenCity din Hamburg, două rezervoare de
baterii Second Life, dezvoltate de Vattenfall şi BMW Group. În cadrul
proiectului cu finanţare europeană "Hamburg - Economie de curent",
Vattenfall şi BMW Group au dezvoltat o modalitate prin care bateriile, care
anterior au fost utilizate la automobilele electrice BMW i, să fie folosite în
continuare după scoatere din uz. Acumulatorii, care au o capacitate mare chiar
şi la finalul ciclului de viaţă al automobilului, au fost depozitaţi în sisteme
staţionare de stocare. Acum, aceştia sunt folosiţi ca sisteme flexibile de
stocare pentru energie din surse regenerabile şi pentru a asigura stabilitatea
reţelei de energie electrică. Capacitatea de încărcare şi eficienţa acestor
depozite va fi analizată pentru două situaţii: ca tampon/buffer de putere pentru
staţiile de încărcare rapidă şi ca stocare a energiei solare şi pentru
creşterea consumului propriu.
Senatorul Frank Horch: "Electromobilitatea este una dintre temele viitorului şi astfel un vector de inovaţie în Hamburg. Noi susţinem inovaţiile şi investiţiile în domenii precum tehnologiile curate de propulsie, energia din surse regenerabile, astfel încât să asigurăm calitatea vieţii, protecţia mediului şi perspectivele viitoare ale oraşului nostru."
"În Germania, posibilitatea ca bateriile deja folosite să fie
testate într-o aplicaţie reală va permite, în viitor, construirea unei punţi
între electromobilitatea cu dezvoltare durabilă şi transferul de energie",
a declarat Dr. Julian Weber, directorul de proiecte de inovaţie în domeniul
electromobilităţii la BMW Group. "Concluziile proiectelor vor putea fi
transferare către multe aplicaţii şi astfel se vor crea oportunităţi
suplimentare pentru interfaţa electromobilităţii şi a utilizării energiilor
regenerabile."
În faza de testare, depozitele de acumulatori au fost analizate
aleatoriu pentru a se verifica gradul de compatibilitate. În mod normal, se
doreşte îndeplinirea cerinţelor complexe ale reţelei şi pieţei.
"Obiectivul nostru declarat este acela de a integra aceste
depozite de acumulatori în sistemul energetic şi de a oferi acces pe piaţă unui
număr ridicat de companii locale mici de electricitate. Pentru aceasta, acum se
face o încercare de încărcare şi descărcare a acumulatorilor în conformitate cu
cerinţele reţelei electrice. La finalul acesteia, ar trebuie să fie disponibile
pe piaţa de energie ca sursă primară de control", a explicat Pieter
Wasmuth, director general Vattenfall pentru Hamburg şi nordul Germaniei.
Colaborarea dintre Vattenfall şi BMW Group în cadrul proiectului
este prevăzută iniţial pentru o perioadă de cinci ani şi vizează posibilele
aplicaţii ale bateriilor "Second Life". Partenerii proiectului speră
să obţină informaţii noi privind posibilele aplicaţii ale acestor baterii,
precum comportamentul la îmbătrânire şi capacitatea de stocare a modulelor
acumulatorilor litiu-ion folosiţi.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii