Ca urmare a creșterii gradului de
conectivitate în toate aspectele vieții moderne, divizia Bosch
Automotive After¬market anticipează schimbări regionale și structurale în sectorul pieselor auto de schimb, al
echipamentelor pentru service-urile auto și al serviciilor pentru
industria auto. „Jucătorii de pe piață au așteptări din ce în ce mai mari în ceea ce privește forța inovatoare, prezența internațională și disponibilitatea de a investi”, a declarat dr. Uwe Thomas, președintele Bosch Automotive Aftermarket, în timpul unei conferințe de presă la târgul Automechanika din Frankfurt. „Scopul nostru
este de a anticipa și modela în mod activ
schimbările ce vor veni”, a adăugat acesta.
În strategia Bosch, accentul se pune pe mobilitatea șoferului. Din acest motiv, compania investește în dezvoltarea de soluții noi - de la piesele de schimb, software-ul, tehnologia de diagnoză până la extinderea consecventă a ofertei de servicii. Interconectarea sporită a autovehiculului necesită dezvoltarea de noi soluții. Totuși, această dezvoltare trebuie să fie susținută de legislația potrivită. „Fără cadrul legal corespunzător, multe modele de afaceri nu pot evolua, drepturile de acces și riscurile de răspundere nu sunt clar definite”, a declarat Thomas. Noile reguli ar trebui să ia în calcul protecția datelor, asigurând, în același timp, o piață deschisă pentru interconectarea autovehiculelor.
În 2013, divizia Bosch Automotive Aftermarket a continuat să-și extindă afacerile cu piese auto de schimb, echipamente de service și diagnoză, în special în America de Nord și Asia. Pentru anul curent, dr. Uwe Thomas se așteaptă la o creștere moderată. În Europa, Germania și Franța continuă să impulsioneze creșterea, iar piețele din Spania și Marea Britanie își revin. Piețele din America de Nord, Japonia și mai ales China sunt foarte dinamice. În prezent, Bosch Automotive Aftermarket are aproximativ 18.000 de angajați în toată lumea.
Integrarea SPX Service Solutions a fost finalizată
Bosch și-a extins semnificativ prezența în America de Nord, în principal ca urmare a finalizării integrării SPX Service Solutions, furnizorul american achiziționat în 2012. „Ne-am extins și îmbunătățit activitatea în domeniul diagnozei, iar afacerea noastră independentă în regiunea NAFTA a fost consolidată semnificativ”, a declarat Dr. Hans-Peter Meyen, membru al consiliului de administrație al Automotive Aftermarket responsabil pentru diag¬noză și dezvoltare. În prezent, segmentul „Automotive Service Solutions” din cadrul Bosch joacă un rol important în strategia de creștere a diviziei. „Cu cât într-un autovehicul sunt integrate mai multe sisteme și componente electronice, cu atât este mai mare nevoia de tehnologie de diagnoză. Venim în întâmpinarea acestei nevoi cu un portofoliu complet de mărci și produse”, a declarat Meyen.
În strategia Bosch, accentul se pune pe mobilitatea șoferului. Din acest motiv, compania investește în dezvoltarea de soluții noi - de la piesele de schimb, software-ul, tehnologia de diagnoză până la extinderea consecventă a ofertei de servicii. Interconectarea sporită a autovehiculului necesită dezvoltarea de noi soluții. Totuși, această dezvoltare trebuie să fie susținută de legislația potrivită. „Fără cadrul legal corespunzător, multe modele de afaceri nu pot evolua, drepturile de acces și riscurile de răspundere nu sunt clar definite”, a declarat Thomas. Noile reguli ar trebui să ia în calcul protecția datelor, asigurând, în același timp, o piață deschisă pentru interconectarea autovehiculelor.
În 2013, divizia Bosch Automotive Aftermarket a continuat să-și extindă afacerile cu piese auto de schimb, echipamente de service și diagnoză, în special în America de Nord și Asia. Pentru anul curent, dr. Uwe Thomas se așteaptă la o creștere moderată. În Europa, Germania și Franța continuă să impulsioneze creșterea, iar piețele din Spania și Marea Britanie își revin. Piețele din America de Nord, Japonia și mai ales China sunt foarte dinamice. În prezent, Bosch Automotive Aftermarket are aproximativ 18.000 de angajați în toată lumea.
Integrarea SPX Service Solutions a fost finalizată
Bosch și-a extins semnificativ prezența în America de Nord, în principal ca urmare a finalizării integrării SPX Service Solutions, furnizorul american achiziționat în 2012. „Ne-am extins și îmbunătățit activitatea în domeniul diagnozei, iar afacerea noastră independentă în regiunea NAFTA a fost consolidată semnificativ”, a declarat Dr. Hans-Peter Meyen, membru al consiliului de administrație al Automotive Aftermarket responsabil pentru diag¬noză și dezvoltare. În prezent, segmentul „Automotive Service Solutions” din cadrul Bosch joacă un rol important în strategia de creștere a diviziei. „Cu cât într-un autovehicul sunt integrate mai multe sisteme și componente electronice, cu atât este mai mare nevoia de tehnologie de diagnoză. Venim în întâmpinarea acestei nevoi cu un portofoliu complet de mărci și produse”, a declarat Meyen.
Prevenirea defecțiunilor
Comunicarea digitală și interconectarea datelor
joacă un rol din ce în ce mai important și în service-urile auto.
În viitor, vor putea să monitorizeze în permanență starea autovehiculelor
clienților și să recomande o reparație
în prealabil, dacă este necesar. Această posibilitate va preveni defectarea
autovehiculelor la drum, fapt de o importanță semnificativă pentru
autovehiculele comerciale. De asemenea, interconectarea datelor facilitează
planificarea în service-ul auto interconectat, întrucât timpul de lucru al
angajaților este mai bine organizat și piesele necesare pot fi
comandate din timp. Toate acestea reduc timpii de inactivitate și
costurile asociate lucrărilor asupra autovehiculului.
Vedere virtuală cu raze X
Pe măsură ce pătrund în service-urile auto, aplicațiile
de realitate augmentată con¬tribuie, de asemenea, la reducerea costurilor.
Aceste aplicații le conferă smartphone-urilor și tabletelor puteri
asociate vederii cu raze X: dacă angajații service-urilor auto își
îndreaptă dispozitivele mobile către panourile autovehiculului, aplicația
corespunzătoare afișează componentele din
spatele acestora. În același timp, pot fi afișate
informații suplimentare precum instrucțiunile de lucru, sculele
necesare sau chiar videoclipurile de instruire. Acest lucru face procesul de
reparare mai ușor, întrucât pașii
de lucru următori sunt planificați în mod clar și
pot fi evitate lucrările de asamblare care nu sunt necesare. „Pentru noi, toate
acestea reprezintă doar primul pas către realitatea augmentată. Vedem un potențial
major în ceea ce privește soluțiile
suplimentare, de exemplu în domeniul instruirii tehnice sau al service-ului”, a
declarat Meyen.
O gamă largă de produse și servicii la standul
Bosch
Bosch prezintă pentru prima dată la Automechanika în Frank¬furt, brandul
Robinair, specialistul în tehnologie de climatizare pe care l-a achiziționat
în cadrul tranzacției cu SPX Service
Solutions. Compania oferă o gamă largă de produse și
servicii pentru diagnoza, întreținerea și
repararea sistemelor de climatizare ale autovehiculului. Marca OTC își
expune, de asemenea, dispozitivele de diagnoză și instrumentele speciale
la standul Bosch din sala 9. Marca specializată Beissbarth își
prezintă tehnologia de măsurare și testare pentru geometria
roților, în timp ce Sicam își etalează gama amplă de
dispozitive de service pentru roți. „Numărul mare de mărci și
produse subliniază strategia Bosch de a oferi întotdeauna cele mai bune soluții
posibile pentru utilizatorii profesioniști. În definitiv, avem în
comun obiectivul de a asigura mobilitatea șoferilor”, a afirmat Meyen.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii