Euro 6 este o reglementare a Uniunii Europene care stabileşte
standardele de emisii pentru autovehicule. „Euro 6 va face ca autovehiculele cu
motor diesel să fie la fel de ecologice ca cele cu motor cu aprindere prin
scânteie”, a declarat Dr. Rolf Bulander, membru al consiliului de administraţie
al Robert Bosch GmbH, responsabil pentru tehnologia sistemelor de propulsie.
Principalul obiectiv al noii reglementări este stabilirea unor limite mai
scăzute privind emisiile de particule şi oxizii de azot ale autovehiculelor.
Începând cu 1 septembrie 2014, autovehiculele diesel pot emite cel mult 80 de
mg de oxizi de azot per kilometru (în timp ce autovehiculele cu motor cu
aprindere prin scânteie pot emite cel mult 60 de mg per kilometru). Aceste
valori înlocuiesc limita anterioară de 180 de mg per kilometru. Începând cu 1
ianuarie 2015, toate autovehiculele noi puse în vânzare trebuie să respecte
limitele impuse de Euro 6.
Care este obiectivul legislaţiei europene privind emisiile?
De la adoptarea standardului Euro 1 în 1993, emisiile provenite din traficul rutier au fost reduse drastic. Tehnologia auto avansată, ca cea oferită de Bosch, reduce emisiile de compuşi cum ar fi CO2, oxizi de azot şi particule. Progresul tehnic în materie de sisteme de propulsie are, de asemenea, efect: din 1990, emisiile de particule ale motoarelor diesel au fost reduse cu aproximativ 99 la sută, iar motoarele diesel moderne emit cu aproximativ 98 la sută mai puţini oxizi de azot faţă de autovehiculele echivalente de la începutul anilor 1990. Pe măsură ce electrificarea sistemelor de propulsie continuă să progreseze, nivelul emisiilor va fi redus şi mai mult.
Autovehiculele vor fi acum mai scumpe?
Preţurile pentru modelele care respectă standardul Euro 6 se află, în general, la acelaşi nivel cu preţurile modelelor comparabile ce respectă standardul Euro 5. Uneori, modelele cu Euro 6 sunt prevăzute cu dotări suplimentare – de exemplu, o transmisie diferită sau pneuri diferite - care ridică preţul. Dacă înlăturaţi costul suplimentar al acestor dotări adiţionale, veţi constata că nu există o creştere considerabilă a preţului modelelor care respectă standardul Euro 6.
Care este obiectivul legislaţiei europene privind emisiile?
De la adoptarea standardului Euro 1 în 1993, emisiile provenite din traficul rutier au fost reduse drastic. Tehnologia auto avansată, ca cea oferită de Bosch, reduce emisiile de compuşi cum ar fi CO2, oxizi de azot şi particule. Progresul tehnic în materie de sisteme de propulsie are, de asemenea, efect: din 1990, emisiile de particule ale motoarelor diesel au fost reduse cu aproximativ 99 la sută, iar motoarele diesel moderne emit cu aproximativ 98 la sută mai puţini oxizi de azot faţă de autovehiculele echivalente de la începutul anilor 1990. Pe măsură ce electrificarea sistemelor de propulsie continuă să progreseze, nivelul emisiilor va fi redus şi mai mult.
Autovehiculele vor fi acum mai scumpe?
Preţurile pentru modelele care respectă standardul Euro 6 se află, în general, la acelaşi nivel cu preţurile modelelor comparabile ce respectă standardul Euro 5. Uneori, modelele cu Euro 6 sunt prevăzute cu dotări suplimentare – de exemplu, o transmisie diferită sau pneuri diferite - care ridică preţul. Dacă înlăturaţi costul suplimentar al acestor dotări adiţionale, veţi constata că nu există o creştere considerabilă a preţului modelelor care respectă standardul Euro 6.
Cum modifică standardul Euro 6 tehnologia autovehiculelor diesel?
Autovehiculele diesel necesită un sistem de tratare a gazelor de evacuare
perfect adaptat pentru a respecta limitele mai scăzute stabilite de standardul
Euro 6. Pentru autovehiculele cu o greutate de până la aproximativ 1.700 de
kilograme, este suficient un catalizator cu stocarea oxizilor de azot, ce are
un cost redus. „Pentru autovehiculele grele poate fi utilizat doar un
catalizator SCR cu AdBlue”, a declarat Dr. Markus Heyn, preşedintele diviziei
Sisteme Diesel din cadrul Robert Bosch GmbH. Acest sistem injectează AdBlue, o
soluţie inodoră de uree, care transformă oxizii de azot în vapori de apă şi
azot gazos, compuşi inofensivi. Realimentarea cu AdBlue se face cu ocazia
lucrărilor de service efectuate în mod regulat.
Ce modificări aduce standardul Euro 6 pentru şoferi?
Standardul Euro 6 nu schimbă nimic pentru persoanele care deţin deja
autovehicule. Aceştia pot continua să îşi utilizeze autovehiculele la fel ca
înainte. Cumpărătorii de autovehicule noi trebuie să ţină cont de trecerea la
standardul Euro 6 în cazul în care doresc să aibă un model echipat cu
tehnologie de ultimă oră.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii