Marco Wittman, campion DTM la sezonul de
debut BMW M4;
Cu două curse înainte de finalul sezonului,
BMW este pe prima poziţie şi în clasamentul constructorilor şi BMW Team RMG
conduce în clasamentul echipelor.
DTM are un
nou campion: Marco Wittmann (Germania), de la BMW Team RMG, a cucerit titlul în
competiţia piloţilor la cea de-a opta etapă, desfăşurată la Lausitzring
(Germania). Locul al şaselea în cursa de duminică a fost suficient pentru
pilotul în vârstă de 24 de ani, aflat la comenzile Ice-Watch BMW M4 DTM, pentru
a fi sigur că nu mai poate fi ajuns de adversarii săi. Wittmann a pornit de pe
locul al şaptelea şi a reuşit încă o dată o cursă perfectă în condiţii
dificile, acumulând opt puncte la finalul celor 52 de tururi şi realizând pasul
decisiv spre titlu.
Wittmann urmează traseul deschis de Volker Strycek (Germania,
1984) şi continuat de Eric van de Poele (Belgia, 1987), Roberto Ravaglia
(Italia, 1989) şi Bruno Spengler (Canada, 2012), cu toţii campioni ai acestei
competiţii alături de BMW. Dacă sunt luaţi în considerare toţi constructorii,
el este al treilea cel mai tânăr campion DTM din istorie. Succesul lui Wittmann
reprezintă o premieră pentru "noul" DTM - cu începere din 2000 - când
un pilot este încoronat campion în doar al doilea sezon. Anterior, doar Bernd
Schneider (Germania) a reuşit să-şi asigure titlul cu trei curse înainte de
finalul stagiunii, performanţă obţinută în 2001.
Prin câştigarea titlului, Wittmann continuă o tradiţie specială: de fiecare dată când BMW a aliniat un model nou în DTM, titlul la piloţi a fost câştigat de un reprezentant al constructorului din München. După succesul reuşit de Strycek cu BMW 635 CSi în 1984, van de Poele a repetat isprava cu BMW M3 în 1987, iar Spengler a continuat tradiţia cu BMW M3 DTM în 2012. Acum, Wittmann a asigurat că primul an al noului BMW M4 DTM va avea locul său rezervat în cartea de istorie.
După etapa de la Lausitzring, Marco are un total de 128 de puncte,
cu un avans de 69 de puncte faţă de ocupantul locului al doilea, Christian
Vietoris (Germania, Mercedes). De asemenea, BMW Team RMG ocupă prima poziţia în
clasamentul echipelor, cu 167 de puncte, având un avantaj de 75 de puncte faţă
de cei mai apropiaţi rivali. Mai mult, BMW este lider şi în competiţia
constructorilor, cu 320 de puncte.
În spatele noului campion, Augusto Farfus (Brazilia, Castrol EDGE
BMW M4 DTM) şi Martin Tomczyk (Germania, BMW M Performance Parts M4 DTM) au
încheiat şi ei în puncte - locurile al şaptelea, respectiv al optulea la
Lausitzring. Ambii piloţi au fost recompensaţi pentru recuperările reuşite,
după ce au fost pe locurile al 20-lea, respectiv al 23-lea pe grila de start.
Joey Hand (SUA, Crowne Plaza Hotels BMW M4 DTM), Maxime Martin (Belgia, Samsung
BMW M4 DTM) şi Bruno Spengler (Canada, BMW Bank M4 DTM) au încheiat pe locurile
al 11-lea, al 14-lea şi al 15-lea. Cei doi piloţi BMW Team MTEK, Timo Glock
(Germania, Deutsche Post BMW M4 DTM) şi António Félix da Costa (Portugalia, Red
Bull BMW M4 DTM), nu au încheiat cursa. Pe circuitul cu o lungime de 3,478
kilometri, victoria i-a revenit pilotului Mercedes Pascal Wehrlein (Germania).
Acum, Wittmann poate concura relaxat în ultimele două curse ale
sezonului, la Zandvoort (NL) şi Hockenheim (DE), fiind deja campion DTM.
Tânărul german a atras atenţia încă de la prima etapă a acestei stagiuni,
desfăşurată pe Hockenheimring - şi a continuat adăugând alte trei victorii de-a
lungul sezonului. La doar 24 de ani şi 294 de zile, Wittmann este cel mai tânăr
campion DTM în culorile BMW şi cel mai tânăr campion german din istorie.
Marco Wittmann (#23 BMW Team RMG, campion DTM 2014): "Incredibil.
Este un sentiment absolut fantastic. Condiţiile în continuă schimbare au făcut
ca această cursă să fie foarte dificilă. Au fost numeroase dueluri şi am
încercat să stau departe de necazuri. Câţiva piloţi au ieşit de pe circuit şi
uneori a fost extrem de periculos. După ziua de ieri, nu am crezut că astăzi
vom reuşi prea multe. Cu toate acestea, per total, am reuşit să facem o cursă
curată. Acum sunt foarte emoţionat, este o nebunie. Până acum, sezonul a fost
incredibil. Sunt foarte mândru de cei de la BMW Team RMG şi BMW Motorsport.
Toată lumea a făcut o treabă excelentă. Astăzi, pit stopurile au fost superbe.
Este minunat să ştiu că sunt deja campion. Cred că în această seară vom avea o
petrecere fantastică."
Jens Marquardt (director BMW Motorsport): "Este dificil
să găsesc cuvintele cu care să descriu performanţa lui Marco Wittmann. Acest
lucru este valabil nu doar pentru cursa de astăzi, ci pentru întregul sezon.
Într-o cursă care a avut momente aprinse uneori, el a reuşit să-şi păstreze
calmul şi a arătat combinaţia perfectă de agresivitate şi control. Marco merită
pe deplin să fie campion la acest moment al stagiunii. BMW M4 DTM, BMW Team RMG
şi el au format un trio perfect încă de la începutul sezonului. Am continuat
tradiţia de a câştiga titlul în primul sezon al fiecărei maşini noi cu care am
concurat în DTM. Este un lucru de care putem fi mândri. Marco este cel mai
tânăr campion german din istorie, şi aproape nimeni nu a reuşit vreodată să
devină campion atât de devreme într-o stagiune - iar el este la doar al doilea
an în DTM. O super realizare! Felicitări lui Marco, dar şi echipei condusă de
Stefan Reinhold, BMW Team RMG, care a muncit din greu pentru acest succes.
Astăzi vom sărbători succesul aici, la Lausitzring. Acesta este un circuit bun
pentru noi. După ce am reuşit prima noastră victorie de la revenirea în
competiţie şi a 50-a din istorie pentru BMW - în 2012 -, acum putem sărbători
primul titlu cu BMW M4 DTM."
Clasamente după etapa 8/10.
Clasamentul piloţilor.
1. Marco Wittmann 128p; 2. Christian Vietoris 59p; 3. Mattias Ekström
56p; 4. Edoardo Mortara 56p; 5. Mike Rockenfeller 54p; 6. Bruno
Spengler 42p; 7. Pascal Wehrlein 40p; 8. Maxime Martin 39p; 9.
Augusto Farfus 39p; 10. Robert Wickens 37p; 11. Adrien Tambay 36p; 12.
Timo Scheider 34p; 13. Timo Glock 33p;14. Miguel Molina 28p; 15.
Jamie Green 28p; 16. Martin Tomczyk 28p; 17. Paul di Resta
24p; 18. Daniel Juncadella 22p; 19. Nico Müller 10p; 20. Joey Hand 7p;
21. António Félix da Costa 4p; 22. Gary Paffett 4p.
Clasamentul echipelor.
1. BMW Team RMG 167p; 2. Audi Sport Team Abt 92p; 3. Audi Sport Team Phoenix 88p;
4. Audi Sport Team Abt Sportsline 84p; 5. Original-Teile Mercedes AMG 83p; 6.
BMW Team Schnitzer 70p; 7. BMW Team RBM 46p; 8. EURONICS / FREE MAN'S
WORLD Mercedes AMG 41p; 9. gooix Mercedes AMG 40p; 10. Audi Sport Team Rosberg
38p; 11. BMW Team MTEK 37p; 12. Petronas Mercedes AMG 22p.
Clasamentul constructorilor.
1. BMW 320p; 2. Audi 302p; 3. Mercedes-Benz 186p.
Calendar 2014.
4 mai - Hockenheim (Germania); 18 mai - Oschersleben (Germania); 1
iunie - Budapesta (Ungaria); 29 iunie - Norisring (Germania); 13 iulie -
Moscova (Rusia); 3 august - Spielberg (Austria); 17 august - Nürburgring
(Germania); 14 septembrie - Lausitzring (Germania); 28 septembrie - Zandvoort
(Olanda); 19 octombrie - Hockenheim (Germania).
Sursa: BMW Romania
0 comentarii