De la 0 la 100 km/h în 7 secunde, emisiile CO2 coboară la 99 g/km
- motorul diesel cu patru cilindri din noul portofoliul de propulsoare BMW
Group permite ca BMW 220d Coupé să aibă o dinamică îmbunătăţită şi o eficienţă
fără egal.
Bucureşti/München. Echipat cu ultima generaţie de motoare ale mărcii, BMW Seria 2
Coupé oferă o combinaţie fără egal între sportivitate şi eficienţă. Cu noul
propulsor diesel cu patru cilindri sub capotă şi transmisia opţională
Steptronic cu opt trepte, BMW 220d Coupé realizează sprintul de la 0 la 100
km/h în aproximativ şapte secunde în contextul unor emisii CO2 de numai 99
g/km.
Propulsorul diesel de 2,0 litri face parte din noua familie de
motoare a BMW Group. Acesta dispune de ultima versiune a tehnologiei BMW
TwinPower Turbo, atinge o putere maximă de 140 kW/190 CP, în timp ce furnizează
un cuplu maxim de 400 Nm. La BMW 220d Coupé, motorul este combinat cu noua
dezvoltare a transmisiei. În consecinţă, cu transmisia standard - manuală cu
şase trepte -, automobilul cu două uşi obţine un consum mediu mixt de 4,4-4,1
l/100 km şi un nivel al emisiilor CO2 de 115-107 g/km. În combinaţie cu
transmisia Steptronic cu opt trepte, nivelurile corespunzătoare sunt de 4,1-3,8
l/100km, respectiv de 107-99 g/km (date în ciclul de testare EU, în funcţie de
dimensiunea anvelopelor). Toate acestea echivalează cu o reducere a consumului
de combustibil de până la 0,4 l/100 km şi a emisiilor CO2 cu până la 12 g/km.
Mai uşor, mai puternic, mai eficient, mai confortabil: motor
diesel nou, cu patru cilindri, echipat cu tehnologie BMW TwinPower Turbo.
Cea mai nouă generaţie a motoarelor diesel cu patru cilindri din
portofoliul BMW oferă atât o eficienţă mult optimizată, cât şi o multitudine de
calităţi suplimentare care îndeplinesc principiile BMW EfficientDynamics.
Comparativ cu motorul anterior, propulsorul care echipează BMW 220d Coupé
înregistrează o creştere a puterii cu 5 kW şi un cuplu maxim mai mare cu 20 Nm.
Mai mult, masa noului motor a scăzut cu aproximativ două kilograme. Evoluţii au
fost consemnate şi în ceea ce priveşte confortul acustic şi comportamentul de
pornire al funcţiei Auto Start Stop.
Cele mai semnificative calităţi ale noului motor diesel cu patru
cilindri sunt carterul din aluminiu, arbori de echilibrare integraţi,
termodinamică îmbunătăţită, pompă de ulei cu program de control şi un
turbocompresor cu eficienţă optimizată, cu geometrie variabilă a admisiei.
Optimizată şi ea, injecţia directă common-rail dispune de injectoare supapă
solenoid care garantează o furnizare foarte precisă a combustibilului la o
presiune maximă de injecţie de 2.000 bar.
Beneficii suplimentare de eficienţă prin noua transmisie manuală
cu şase trepte şi prin transmisia Steptronic cu opt trepte, şi ea dezvoltată
suplimentar.
Noua generaţie a motorului cu patru cilindri de la BMW 220d Coupé
coincide cu introducerea unei noi transmisii manuale cu şase trepte şi cu
dezvoltarea suplimentară a transmisiei opţionale - Steptronic cu opt trepte -,
ambele fiind aliniate la caracteristicile de performanţă ale propulsorului.
Noua transmisie manuală a modelului BMW 220d Coupé oferă control al puterii
de-a lungul întregului interval al turaţiilor, astfel că sunt optimizate
caracteristicile de acceleraţie ale automobilului, precum şi confortul
schimbării vitezelor. În timpul procesului de schimbare a treptelor, cu ajutorul
unui senzor al selectorului de viteze, turaţia motorului şi arborele de intrare
în transmisie sunt sincronizate pentru a asigura o cuplare lină a ambreiajului.
Cea mai nouă versiune a transmisiei Steptronic cu opt trepte oferă o eficienţă
internă mult îmbunătăţită, un control mai bun al transmisiei şi un nou
amortizor de vibraţii. Acestea duc nu doar la un confort îmbunătăţit atât
acustic, cât şi al călătoriei, ci şi la un nivel mai bun al dinamicii şi
eficienţei schimbărilor.
În combinaţie cu ambele variante de transmisie, creşterile
înregistrate de puterea oferită şi cuplul dezvoltat de noul motor au un efect
pozitiv asupra performanţelor şi acceleraţiei modelului BMW 220d Coupé.
Acceleraţia de la 0 la 100 km/h a fost îmbunătăţită cu 0,1 secunde - la 7,1 secunde
(transmisie manuală cu şase trepte), respectiv la 7,0 secunde (transmisia
Steptronic cu opt trepte).
Sursa: BMW Romania
0 comentarii