Victorii și titluri de luat de la Le Mans de către piloții de anduranță Dunlop.
Circuitul de la Le Mans,
din Franța, va fi gazda celei de-a patra și ultime etape a Campionatului Mondial de
Anduranță FIM 2014, ce se va disputa pe 20-21 septemebrie a.c. Toate echipele
DUNLOP caută să câștige etapa, dar trei dintre ele sunt deja cu ochi pe titlu. Honda Racing,
Suzuki Endurance Racing Team (SERT) și Team Motors Events April Moto pot să căștige campionatul. Cupa
Mondială de Anduranță pentru motocicletele din clasa superstock este și ea o competiție deschisă din punct de
vedere sportiv, titlul jucându-se la ultima etapă.
Honda Racing este prima
echipă în clasamentul piloților Dunlop și pe locul patru la general cu 54 de puncte. Echipa are nevoie de 37 de
puncte pentru a compensa deficitul, și le poate obține dintr-un maxim de 60
de puncte disponibile – câte 10 dacă se clasează pe prima poziție în cursele de 8 și 16 ore și 40 pentru o victorie
decisivă în această etapă. SERT și campionii din Cupa Mondială de Anduranță 2013, membri ai
echipei Team Motors Events April Moto, sunt următorii în clasament și le mai trebuie alte 10
puncte în plus pentru a compensa în ambele curse.
La clasa Superstock, câștigătorea de la Bol d’Or , echipa Junior Team Le Mans Sud Suzuki, conduce în clasamente, dar la fel ca și în EWC, sunt 60 de puncte disponibile și o mulțime de provocări pentru a obține titlul, unde și echipa AM Moto Racing Competition, utilizând de asemenea anvelope Dunlop, se află în joc, fiind în momentul de față pe locul 3 la general.
Performanța Honda Racing obținută în ultima etapă
disputată la Oschersleben s-a dovedit a fi un mare succes, obținând victoria cu o
strategie în 7 pași ce a combinat o opțiune pentru anvelope de ploaie și care a dus la reducerea numărului de opriri
la boxă. Cursele de la Bol d’Or și Suzuka au avut parte de atâta vreme ploioasă încât intrarea la boxe
pentru schimbul de anvelope pentru a doua oară nu a mai fost necesar, dar
durabilitatea anvelopelor a fost la fel de bine un factor pentru deciderea
titlului la Le Mans. 45 de anvelope per motocicletăsunt permise pe parcursul
celor 24 de ore de cursă, cu cel puțin 5 intrări la boxă pentru schimbul de
anvelope pentru fiecare echipă în cazul în care vremea este uscată pe tot
parcursul etapei.
Anvelopele
Gama de anvelope de la
Dunlop disponibile pentru motocicletele înscrise la clasa EWC cuprinde trei
anvelope pentru roata spate și două pentru roata față pentru fiecare motocicletă atât pentru specificațiile pentru vreme umedă
cât și
uscată. Compușii sunt alcătuiți de așa natură încât să facă față orcărei temperaturi, de la extrem de cald, la moderat și condiții de vreme rece,
fiecare având o plajă mare de acțiune în condiții de parametrii schimbători.
Dunlop la cursa de 24 de ore de la Le Mans 24 în numere
56 echipe în total
104 piloți Dunlop
Naționalități: 60 francezi, 3 britanici,
3 belgieni, 2 australieni, 1 spaniol, 1 elvețian, 1 german, 1 polonez, 1 japonez, 1 pilot din Qatar (confirmați până în prezent)
26 echipe Dunlop
Producători:
10 Suzuki, 1 Honda, 11 Kawasaki, 2 Yamaha, 1 Metiss
Alocarea anvelopelor 45
per motocicletă pentru clasa EWC
Titluri 8/10: Dunlop a ajutat echipele să câștige 8 din ultimele 10
titluri
14/20:
În ultimii 20 de ani 20 piloții încălțați cu
anvelope Dunlop fost încoronați de 14 ori
Victorii de cursă 39/72: Din totalul celor 70 de curse disputate din 2002 până în
prezent echipele Dunlop au urcat pe podium de 38 de ori
Status de cursă: - cu mult în față
Honda Racing a încheiat
cursa de la Oschersleben cu două tururi de pistă în fața competitoarelor sale –
adică la o distanță de 4334 de metri, sau la o distanță de 2080 de motociclete
Honda CBRs puse roată lângă roată.
Peter Chapman, coordonator Dunlop pentru curse EWC:
"Toată munca grea pe care am depus-o sezonul trecut și pe parcusul iernii a dat acum roade. Anvelopele sunt bune, echipele noastre de top sunt rapide și de încredere. Putem câștiga această cursă în orice condiții s-ar abate asupra pistei, iar la Le Mans vremea poate fi cum vrea ea. Avem o durabilitate excelentă și ar fi bine să o vedem pusă la lucru, astfel ca piloții să oprească cât mai puțin la boxe pentru schimbul de anvelope, cu atât mai mult cu cât restricțiile în această privință vor fi extinse anul viitor. Pentru anul 2015 vor fi permise doar 30 de anvelope slick pentru o cursă de 24 de ore, astfel că fiecare anvelopa va trebui să țină cât mai mult. Mulți dintre băieții noștri fac deja asta, incluzându-i aici pe cei de la R2CL când au obținut locul doi la Le Mans anul trecut.”
"Toată munca grea pe care am depus-o sezonul trecut și pe parcusul iernii a dat acum roade. Anvelopele sunt bune, echipele noastre de top sunt rapide și de încredere. Putem câștiga această cursă în orice condiții s-ar abate asupra pistei, iar la Le Mans vremea poate fi cum vrea ea. Avem o durabilitate excelentă și ar fi bine să o vedem pusă la lucru, astfel ca piloții să oprească cât mai puțin la boxe pentru schimbul de anvelope, cu atât mai mult cu cât restricțiile în această privință vor fi extinse anul viitor. Pentru anul 2015 vor fi permise doar 30 de anvelope slick pentru o cursă de 24 de ore, astfel că fiecare anvelopa va trebui să țină cât mai mult. Mulți dintre băieții noștri fac deja asta, incluzându-i aici pe cei de la R2CL când au obținut locul doi la Le Mans anul trecut.”
Pentru mai multe informații despre DUNLOP, vizitați www.dunlop.ro sau
urmăriți-ne pe Twitter @DunlopMoto.
Sursa: Izabella Ghita, PR
Managing Partner
0 comentarii