Cât de vizibil ești pe stradă? Noua campanie Goodyear pune în
evidență importanța purtării accesoriilor reflectorizante.
Zile ploioase, drumuri
alunecoase, ceață și întuneric atât dimineața devreme cât și seara târziu: iată numai câteva aspecte negative ale vremii de toamnă pe
care cei care se deplasează pe stradă trebuie să le aibă în vedere, indiferent
dacă sunt la volan, dacă merg pe jos sau sunt pe bicicletă. Din cauza
vizibilității scăzute, cele mai multe coliziuni dintre mașini și pietoni au loc toamna și iarna. Acesta este
unul din motivele pentru care Goodyear introduce o nouă campanie de conștientizare prin care
atrage atenția pietonilor asupra necesității de a purta accesorii reflectorizante, acestea putând preveni un accident
și
astfel putând salva vieți.
În Uniunea European, în
jur de 30.000 de oameni mor anual pe stradă. 40% dintre victime sunt participanți la trafic vulnerabili:
pietoni, bicicliști, conducători de mopede sau motocicliști. Majoritatea dintre
aceste accidente grave se întâmplă la începutul iernii, preponderent dimineața și seara. Acestea sunt
momentele în care oricine se mișcă pe stradă, pe marginea drumului sau prin locurile special amenajate
pentru pietoni, este expus riscului de a nu fi văzut de conducătorii auto aflați în trafic. Atât mașinile cât și bicicletele sunt
obligate să poarte lumini. Pietonii, deși sunt considerați cei mai vulnerabili
participanți la trafic, nu sunt supuși unei astfel de obligații. De mai bine de câțiva ani, proiectele derulate de Goodyear Dunlop Tires au venit în sprijinul
creșterii
siguranței tuturor participanților la traficul rutier. În această toamnă, Goodyear lansează această nouă
campanie centrată pe îmbunătățirea vizibilității pietonilor în trafic prin încurajarea purtării de accesorii
reflectorizante. “Mulți oameni nu realizează riscul potențial la care se expun atunci când de
desplasează pe stradă. Mulți dintre ei se angajează în traversare pe trecerea de
pietoni fără să se gândească. Fiecare pieton ar trebui să știe că faptul de a purta haine închise la
culoare îi face aproape invizibili pentru conducătorii auto aflați în trafic. Dacă conducătorul auto nu-i vede
la timp, acesta poate să nu reacționeze suficient de repede pentru ai evita pe pietoni în
siguranță,” a precizat Raluca Boțan, Marketing Manager
CEE. Distanța de frânare pe carosabil uscat este de aproximativ 40 de metri, unui
conducător auto ce rulează cu 90 de km la oră fiindu-i necesari 38 de metri (adică
1,5 secunde) pentru a conștientiza pericolul și pentru a reacționa. De aceea, este foarte important pentru conducătorii auto să vadă
pietonii și bicicliștii la timp. Acest scop poate fi foarte bine deservit de accesoriile
reflectorizante care pot reflecta lumina farurilor de la o distanță mai mare de 200 de
metri.
Prin intermediul acestei
campanii, Goodyear declară, la nivel internațional, ziua de 22 octombrie,
Ziua Siguranței Rutiere. În cadrul campaniei Goodyear
Safety Day, în mai multe țări din Europa vor fi distribuite materiale informative ce au în vedere
promovarea accesoriilor reflectorizante, iar în Ljubljana, Slovenia, și Praga, Republica Cehă,
va fi organizat un scurt flashmob. Dansatori profesioniști vor purta veste
reflectorizante astfel încât să poate fi văzuți din orice punct al piețelor centrale din cele
două mari orașe europene și să atragă astfel atenția publicului asupra importanței acestui subiect.
În cadrul campaniei
Goodyear Safety Day, până la 1 noiemebrie a.c., în România vor fi distribuite
materiale informative privind riscul mare de accidente la care se supun cei
care nu adoptă un comportament de prevenție în traficul rutier, precum și materiale video și testimoniale prin care
conducătorilor auto, motocicliștilor, conducătorilor de mopede, bicicliștilor, pietonilor și altor participanți la trafic le sunt
împărtășite experiențe și le sunt oferite sfaturi pentru a-și crește siguranța în traficul rutier.
”În România, Goodyear
desfășoara
deja din 2012 o campanie intensă de prevenție în rândul celor mici,
prin încurajarea purtării hainelor colorate și a materialelor
refletorizante de la vârste foarte mici. În cadrul proiectul Goodyear Pentru
Siguranța Celor Mici, Goodyear a dezvoltat în 2013 un parteneriat cu asociația De-a Arhitectura,
prin care promovează spiritul civic și siguranța în traficul urban în
rândul elevilor de clasa a III-a și a IV-a”, a mai precizat Raluca Boțan. ”În acest an, targetul nostru este de
peste 3500 de copii, cu vârsta de 9-10 ani, care să aibă acces la informații complete legate de
cum se pot proteja în trafic. Dintre aceștia 750 sunt numai în București”, a încheiat aceasta.
Pentru Ziua Siguranței Rutiere, Goodyear a
pregătit de asemeena un joc educativ pentru smartphone și tabletă destinat celor
mici, numit Goodyear Kids Safety. Aplicația va ajuta copii să exerseze regulile de
bază ale siguranței rutiere și să deprindă comportamentul sigur în trafic, precum traversarea străzii pe
culoarea verde a semaforului sau purtarea vestelor reflectorizante și a altor accesorii
reflectorizante. Jocul poate fi descărcat gratuit din AppStore sau GooglePlay
Store.
Pentru mai multe detalii
despre Goodyear și produsele sale, vizitați www.goodyear.ro
Sursa: Izabella Ghita,
PR Managing Partner INKCOMM PR
0 comentarii