Un sezon DTM
2014 de succes pentru BMW Motorsport s-a încheiat la Hockenheim (Germania).
Marco Wittmann (Germania), care a fost încoronat cel mai de tânăr campion
german din istoria DTM după a opta etapă a stagiunii, a încheiat un an al
superlativelor cu locul al cincilea. Pornit de pe locul al 13-lea al grilei,
pilotul modelului Ice-Watch BMW M4 DTM a revenit spectaculos spre finalul
cursei, fiind cel mai bine clasat pilot BMW. El şi BMW Team RMG, condusă de
directorul Stefan Reinhold (Germania), au urcat pe podium după cursă pentru
primirea trofeelor de campioni în competiţia piloţilor, respectiv în cea a
echipelor.
Martin Tomczyk (Germania) a demonstrat încă o dată un spirit de
luptă remarcabil: pilotul BMW Team Schnitzer a urcat 13 locuri, după ce a fost
al 20-lea la start, şi a încheiat cursa pe locul al şaptelea cu BMW M
Performance Parts M4 DTM. Rezultatul din finala sezonului l-a propulsat pe
Tomczyk pe locul al şaselea în clasamentul piloţilor, ceea ce face ca el să fie
al doilea cel mai bine clasat pilot BMW. Debutant în DTM, António Félix da
Costa (Portugalia) - pilot BMW Team MTEK - a încheiat cursa pe poziţia a zecea,
obţinând un punct.
Augusto Farfus (Brazilia) a reuşit o evoluţie bună după ce a
pornit după locul al patrulea, dar a ieşit din puncte în partea finală a cursei
- una foarte agitată. O neutralizare spre finalul întrecerii a compactat
plutonul. Farfus a fost implicat într-o coliziune după restart şi în cele din
urmă a trecut linia de sosire pe locul al 17-lea, cu Castrol EDGE BMW M4 DTM.
Timo Glock (Germania, Deutsche Post BMW M4 DTM), Bruno Spengler (Canada, BMW
Bank M4 DTM) şi Joey Hand (SUA, Crowne Plaza Hotels BMW M4 DTM) au ocupat
locurile al 12-lea, al 13-lea, respectiv al 16-lea la ultima cursă din 2014.
Maxime Martin (Belgia, Samsung BMW M4 DTM) nu a reuşit să încheie cursa.
Audi a ocupat primele trei locuri în clasamentul cursei de la
Hockenheim, cu Mattias Ekström (Suedia), Mike Rockenfeller (Germania) şi Jamie
Green (Marea Britanie), un rezultat care s-a dovedit suficient pentru a-i oferi
titlul în competiţia constructorilor.
Dr. Herbert Diess, membru al Consiliului Director BMW AG, dezvoltare: "Cel de-al treilea an după revenirea noastră în DTM s-a dovedit din nou a fi foarte de succes, după ce am câştigat titlurile la piloţi şi la echipe. Şi de această dată, sezonul 2014 a fost condimentat cu curse palpitante şi atractive pentru fani. Încă o dată am impresionat în cadrul unui mediu extrem de competitiv. Echipele şi piloţii - în special BMW Team RMG şi Marco Wittmann în acest an - merită cel mai profund respect pentru performanţele lor. DTM este şi va rămâne platforma ideală pentru BMW, în care să demonstrăm cât de competitive sunt modelele noastre într-un mediu premiu şi împotriva principalilor concurenţi."
Jens Marquardt (director BMW Motorsport): "A fost o
modalitate dificilă de a încheia un an care altfel a fost unul magnific. Dată
fiind situaţia în care ne-am găsit după calificările de sâmbătă, suntem
mulţumiţi că am încheiat în puncte cu trei maşini. Am încercat tot ce am putut
şi nu se putea face mai mult. Marco Wittmann şi Martin Tomczyk au reuşit
evoluţii foarte bune, iar António Félix da Costa a obţinut şi el un punct
important. De la revenirea noastră în DTM, acesta este primul an în care nu
obţinem titlul constructorilor. În ciuda acestui fapt, suntem foarte mulţumiţi
că am câştigat două dintre cele trei titluri ale sezonului. De când am revenit
în această competiţie, în 2012, am cucerit şase dintre cele nouă titluri puse
în joc şi de două ori am încheiat pe primul loc în clasamentul piloţilor -
acesta este un record fantastic. În această seară vom sărbători sezonul de
succes pe care l-am avut împreună, după care ne vom orienta atenţia spre
pregătirea sezonului următor. Vreau să le mulţumesc încă o dată fanilor,
partenerilor şi sponsorilor pentru susţinerea deosebită din acest sezon. Şi nu
pot să nu le mulţumesc şi tuturor celor de la BMW Motorsport şi de la echipele
noastre, care au avut un rol important în acest succes. Felicitări lui Mattias
Ekström pentru victoria de astăzi şi celor de la Audi pentru câştigarea
titlului la constructori."
Clasamente DTM 2014.
Clasamentul piloţilor.
1. Marco Wittmann 156p; 2. Mattias Ekström 106p; 3. Mike Rockenfeller 72p; 4. Christian Vietoris 69p; 5. Edoardo Mortara 68p; 6. Martin Tomczyk 49p; 7. Maxime Martin 47p; 8. Pascal Wehrlein 46p; 9. Robert Wickens 45p; 10. Timo Scheider 44p; 11. Jamie Green 43p; 12. Bruno Spengler 42p; 13. Augusto Farfus 39p; 14. Adrien Tambay 36p; 15. Paul di Resta 36p; 16. Timo Glock 33p; 17. Miguel Molina 30p; 18. Daniel Juncadella 22p; 19. Nico Müller 10p; 20. Joey Hand 8p; 21. António Félix da Costa 5p; 22. Gary Paffett 4p.
1. Marco Wittmann 156p; 2. Mattias Ekström 106p; 3. Mike Rockenfeller 72p; 4. Christian Vietoris 69p; 5. Edoardo Mortara 68p; 6. Martin Tomczyk 49p; 7. Maxime Martin 47p; 8. Pascal Wehrlein 46p; 9. Robert Wickens 45p; 10. Timo Scheider 44p; 11. Jamie Green 43p; 12. Bruno Spengler 42p; 13. Augusto Farfus 39p; 14. Adrien Tambay 36p; 15. Paul di Resta 36p; 16. Timo Glock 33p; 17. Miguel Molina 30p; 18. Daniel Juncadella 22p; 19. Nico Müller 10p; 20. Joey Hand 8p; 21. António Félix da Costa 5p; 22. Gary Paffett 4p.
Clasamentul echipelor.
1. BMW Team RMG 203p; 2. Audi Sport Team Abt Sportline 136p; 3. Audi Sport Team Phoenix 116p; 4. Original-Teile Mercedes AMG 105p; 5. Audi Sport Team Abt 104p; 6. BMW Team Schnitzer 91p; 7. Audi Sport Team Rosberg 53p; 8. EURONICS / FREE MAN'S WORLD Mercedes AMG 49p;9. BMW Team RBM 47p; 10. gooix Mercedes AMG 46p; 11. BMW Team MTEK 38p; 12. Petronas Mercedes AMG 22p.
1. BMW Team RMG 203p; 2. Audi Sport Team Abt Sportline 136p; 3. Audi Sport Team Phoenix 116p; 4. Original-Teile Mercedes AMG 105p; 5. Audi Sport Team Abt 104p; 6. BMW Team Schnitzer 91p; 7. Audi Sport Team Rosberg 53p; 8. EURONICS / FREE MAN'S WORLD Mercedes AMG 49p;9. BMW Team RBM 47p; 10. gooix Mercedes AMG 46p; 11. BMW Team MTEK 38p; 12. Petronas Mercedes AMG 22p.
Clasamentul constructorilor.
1. Audi 409p; 2. BMW 379p; 3. Mercedes-Benz 222p.
1. Audi 409p; 2. BMW 379p; 3. Mercedes-Benz 222p.
Calendar 2014.
4 mai - Hockenheim (Germania); 18 mai - Oschersleben (Germania); 1 iunie - Budapesta (Ungaria); 29 iunie - Norisring (Germania); 13 iulie - Moscova (Rusia); 3 august - Spielberg (Austria); 17 august - Nürburgring (Germania); 14 septembrie - Lausitzring (Germania); 28 septembrie - Zandvoort (Olanda); 19 octombrie - Hockenheim (Germania).
4 mai - Hockenheim (Germania); 18 mai - Oschersleben (Germania); 1 iunie - Budapesta (Ungaria); 29 iunie - Norisring (Germania); 13 iulie - Moscova (Rusia); 3 august - Spielberg (Austria); 17 august - Nürburgring (Germania); 14 septembrie - Lausitzring (Germania); 28 septembrie - Zandvoort (Olanda); 19 octombrie - Hockenheim (Germania).
Sursa: BMW Romania
0 comentarii