Pilotii echipei
Hyundai Shell World Rally au fost in top pe primele probe speciale din Raliul
Spaniei.
Toate
cele trei echipaje au avut un ritm foarte bun, dar au pierdut pozitii din cauza
conditiilor dificile.
Dani
Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) a terminat ziua pe locul sapte. Thierry Neuville (#7
Hyundai i20 WRC) si Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) au castigat cate o
proba dar au avut probleme pe specialele a saptea, respectiv a patra.
Echipa Hyundai
Shell World Rally a avut o evolutie pozitiva in prima zi a Raliului Spaniei,
penultima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), toate cele trei
echipaje reusind sa ajunga in parcul de service la finalul zilei, principalul
obiectiv stabilit pentru aceasta etapa.
Etapa din Spania, programata in acest weekend, este o provocare
unica pentru echipaje, fiind singurul raliu mixt din calendar. Vineri, in prima
zi, au fost programate patru speciale pe macadam si doua pe suprafata mixta, o
combinatie intre macadam si asfalt. Raliul a inceput de joi seara cu o super
speciala, desfasurata la Barcelona in fata a 20.000 de spectatori, si a
continuat vineri cu alte sase probe speciale, trei distincte care au fost
parcurse de cate doua ori, cu o lungime totala de 138,54 km.
Echipajele Hyundai Shell World Rally Team si-au demonstrat potentialul, fiind permanent printre cele mai rapide. Echipa a castigat doua probe speciale si se afla la conducerea raliului dimineata, dar din pacate toate cele trei echipaje au avut probleme pe parcursul zilei, ceea ce le-a influentat pozitiile din clasamentul general.
Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Marc Martí) a terminat prima zi din cursa de
casa pe pozitia a saptea. Spaniolul a avut o dimineata dificila, dar
schimbarile aduse modelului Hyundai i20 WRC in parcul de service l-au ajutat sa
creasca ritmul la cea de-a doua trecere pe probele de vineri. Sordo ramane
astfel in cursa pentru un rezultat de top in fata proprilor suporteri.
“Este
fantastic ca pot participa la acest raliu in fata unui numar atat de mare de
suporteri. Super speciala din Barcelona a fost un moment unic. Vineri a fost o
zi lunga si dificila pentru noi. De dimineata nu am avut suficienta tractiune
si a fost si foarte mult praf. Masina parea sa nu aiba aderenta si stabilitate,
dar mecanicii au facut cateva schimbari in parcul de service si m-am simtit mai
bine dupa amiaza. Am crescut ritmul la cea de-a doua trecere pe probe, chiar
daca nu am avut conditii ideale, si cred ca pentru sambata suntem pe drumul cel
bun”, a
spus Dani Sordo.
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) a
avut o evolutie excelenta vineri si s-a aflat la conducerea raliului o mare
parte a zilei. Belgianul a preluat conducerea dupa PS3 (Pesells 1 26.59km) si a
fost cel mai rapid si pe PS6 , dar a fost nevoit sa schimbe o roata pe speciala
urmatoare (PS7 Terra Alta 2, 35.68km) si a pierdut peste doua minute. In final,
Neuville a retrogradat de pe pozitia secunda pana pe opt.
“Sunt foarte
multe lucruri pozitive cu care ramanem dupa probele de astazi. Am demonstrat
cat suntem de competitivi in aceste conditii dificile. Am castigat o proba si
am fost o buna parte din timp implicati in lupta pentru prima pozitie. Lipsa de
vizibilitate a fost principalul adversar pe probele de dimineata. A fost foarte
dificil. Pe ultima proba am fost distras de praful din masina, am abordat un
viraj prea larg, am lovit un obstacol cu partea din spate a masinii si am fost
nevoit sa opresc pentru a schimba roata. Am pierdut timp si pozitii in
clasament insa am dat totul astazi, am mers la limita si cred ca am demonstrat
ce putem. Maine este o noua zi si vom merge iarasi la limita”, a spus Thierry Neuville.
Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC, copilot John Kennard) a
revenit alaturi de Hyundai Shell WRT dupa etapa din Australia si si-a intrat
rapid in ritm la volanul modelului Hyundai i20 WRC. Neozeelandezul a fost cel
mai rapid pe PS3, aceasta fiind prima victorie pe o proba speciala in WRC, dar
din pacate pe urmatoarea proba a facut de doua ori pana si a pierdut peste
cinci minute. Paddon a avut un ritm excelent si la cea de-a doua trecere pe
probe si a reusit sa recupereze pozitii importante pentru ca la finalul zilei
sa ajunga pe 14 in clasamentul general.
“Ma bucur ca
am revenit in echipa pentru acest raliu. Nu a fost o zi prea rea. Am avut
probleme din cauza prafului care ne-a facut viata mai grea, dar ritmul nostru a
fost unul bun pe tot parcursul zilei. Sunt bucuros ca am reusit sa castig prima
proba speciala. Nu ma asteptam, dar este o senzatie placuta sa mai bifezi un
obiectiv de pe lista. Din pacate cele doua pene ne-au costat timp, dar cel mai
important este ca am reusit sa ajungem in parcul de service, ceea ce a reprezentat
prioritatea noastra. Sambata este o noua zi si mai avem multe de invatat
alaturi de echipa”, a spus si Paddon.
Obiectivul echipei Hyundai Shell World Rally in penultima etapa a
sezonului este sa ajunga la sosire cu toate cele trei echipaje inscrise. “A fost o zi pozitiva in ansamblu, desi am
avut unele probleme. Cred totusi ca ne-am demonstrat potentialul. Toate cele
trei echipaje au avut un ritm bun si sunt inca in cursa la finalul zilei, ceea
ce a constituit obiectivul nostru principal. Pilotii au fortat mult astazi, in
conditii foarte dificile, si sunt multumit ca am castigat doua probe, Thierry fiind
aproape de prima pozitie pe tot parcursul zilei. Din pacate, am pierdut apoi cateva
locuri in clasament, dar nu acesta este obiectivul nostru acum. Am invatat
multe astazi, performantele modelului Hyundai i20 WRC sunt incurajatoare si vom
vedea ce mai putem obtine in urmatoarele doua zile”, a spus Michel Nandan, directorul
echipei.
Rezultate Raliul Spaniei – ziua 1
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 1:29:04.0
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +36.6
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +37.2
A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) 37.3
M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +41.4
R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +57.0
D. Sordo /
M. Martí (Hyundai i20 WRC) +1:24.9
M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +2:18.2
T. Neuville
/ N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +2:29.5
N. Al-Attiyah / G. Bernacchini (Ford Fiesta RRC) +4:50.4
...
14. H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC)
+6:41.1
Sursa: Hyundai Auto
Romania
0 comentarii