Echipa Hyundai
Shell World Rally a terminat ziua a doua din Raliul Frantei cu toate cele trei
modele Hyundai i20 WRC clasate in primele 10 pozitii.
Dani
Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) se afla intr-o lupta stransa pentru locul patru cu Robert
Kubica.
Bryan
Bouffier (#20 Hyundai i20 WRC) si Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) au
facut progrese in bucla de dupa-amiaza si se afla in top 10 inaintea ultimei
zile din Raliul Frantei.
Echipa Hyundai
Shell World Rally a continuat sa acumuleze experienta pe probele dificile pe asfalt
din Raliul Frantei, toate cele trei modele Hyundai i20 WRC clasandu-se la
finalul zilei de sambata in top 10.
In penultima zi a raliului au fost programate sapte probe – trei
speciale care au fost parcurse de cate doua ori (Vallée de Munster,
Soultzeren-Le Grand Hohnack si Pays Welche-Riquewihr), plus o super speciala in
nocturna, desfasurata la Mulhouse. A fost o zi plina atat pentru piloti cat si
pentru echipele tehnice, intre probele de dimineata si cele de dupa-amiaza
fiind organizat un parc de service auxiliar la Colmar.
Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Marc Martí) este cel mai bine clasat pilot al echipei Hyundai Shell World Rally. Aflat pe patru dupa doua zile, spaniolul a fost implicat intr-o lupta stransa pentru pentru aceasta pozitie cu Robert Kubica, diferenta dintre cei doi fiind de doar 0,9 secunde la finalul zilei.
“Am avut o
zi foarte buna si a fost o lupta interesanta pentru locul patru cu Robert. Am
avut mai multa incredere in masina, iar modificarile facute dupa ziua de vineri
s-au simtit imediat pe probele de astazi. A fost o zi fara probleme tehnice si
mecanicii nu au avut prea multe de schimbat in parcul de service auxiliar.
Diferentele sunt foarte mici, speram sa continuam la fel si pe ultimele probe
speciale si sa ne luptam duminica pentru pozitia a patra“, a spus Dani Sordo.
Bryan Bouffier (#20 Hyundai i20 WRC, copilot Xavier Panseri) si-a
conservat pozitia in top 10, in raliul sau de casa, in ciuda unor probleme cu setarile
modelului Hyundai i20 WRC. Pilotul francez spera sa isi poata imbunatati timpii
pe ultimele patru probe, programate duminica.
“Sunt
incantat ca ma aflu in top zece dupa probele de astazi. Nu am intampinat
dificultati tehnice, dar am setat suspensia prea tare si cred ca a fost putin
prea rigida pentru conditiile de pe probe. Nu a fost usor sa ne gasim ritmul,
suprafata fiind denivelata si alunecoasa. Am facut cateva modificari in parcul
de service auxiliar, dar stiam ca nu va fi simplu nici dupa-amiaza. Cu toate
acestea, timpii nu sunt foarte slabi si speram sa mai castigam ceva si maine“, a spus Bryan Boufier.
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) a
incheiat cele sapte probe speciale programate sambata in top zece, o
performanta impresionanta dupa problemele de vineri. Pilotul belgian nu s-a
acomodat complet la volanul modelului Hyundai i20 WRC in bucla de dimineata,
iar in parcul de service auxiliar echipa i-a ajustat setarile. Evolutia sa pe
speciala a 13-a a fost compromisa dupa incidentul in care a fost implicata
masina cu numarul zero, iar Neuville a primit un timp reprezentativ pentru
parcurgerea acestei probe.
“Pentru
echipa este excelent ca toate cele trei masini sunt inca in cursa dupa a doua
zi a raliului, clasandu-se in primele zece pozitii. Nu am fost foarte multumit
cu setarile masinii, mai ales dimineata, si nu am reusit sa imi adaptez stilul
de pilotaj si sa ma simt confortabil la volan. Echipa a facut cateva modificari
in parcul de service auxiliar, care in mod cert m-au ajutat, dar este loc de
mai bine. Am facut tot ce am putut astazi si am progresat, acesta fiind si
obiectivul nostru in weekend. Au mai ramas de parcurs patru probe speciale duminica
si vom vedea ce putem face impreuna cu masina”, a spus Neuville.
Echipa Hyundai Shell World Rally a profitat de probele specifice
din Raliul Frantei pentru a studia in continuare comportamentul modelului Hyundai
i20 WRC in mediul competitiv din Campionatul Mondial de Raliuri. Obiectivul
principal ramane acela de a termina raliul cu toate cele trei masini si de a
aduna cat mai multe informatii pentru dezvoltarea ulterioara a modelului i20
WRC.
“In primul rand, a fost minunat sa il urmarim pe Dani in lupta sa
interesanta pentru locul patru cu Robert. Lupta va continua maine, pana la
finalul ultimei probe a raliului. Dani a avut o evolutie buna si s-a acomodat
excelent cu modelul Hyundai i20 WRC pe probele de astazi. Si Bryan a facut
progrese, dar setarile prea rigide l-au impiedicat sa-si gaseasca ritmul pe
probele de dimineata. Thierry s-a luptat in permanenta si tinand cont de
problema la turbo de vineri, a revenit excelent si s-a clasat in top 10. Duminica
ne vom concentra sa le oferim pilotilor nostri setari cat mai adecvate pentru a
termina raliul cu toate cele trei masini”, a spus si Michel Nandan, directorul
echipei.
Raliul
Frantei – clasament dupa ziua a 2-a
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 2:06:40.4
A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +28.0
K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +53.7
D. Sordo /
M. Martí (Hyundai i20 WRC) + +1:41.7
R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) + +1:42.6
M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +1:54.6
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +3:04.6
E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +3:16.8
B. Bouffier
/ X. Panseri (Hyundai i20 WRC) +3:47.0
T. Neuville
/ N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +4:03.7
Sursa: Hyundai Auto Romania
0 comentarii