Goodyear va începe de luna viitoare testarea tehnologiei
AMT (Air Maintenance Technology) pentru vehiculele comerciale pe flote de camion
din Statele Unite. Aceasta este parte a proiectului de cercetare sprijinit de
Departamentul Statelor Unite din cadrul Biroului pentru Energie pentru
Tehnologia Vehiculelor. Dezvoltarea acestei tehnologii arată încă o dată
angajamentul asumat de Goodyear de a căuta noi modalități prin care să răspundă provocărilor cheie cu
care se confruntă flotele, provocări printre care se numără și eficiența consumului de carburant.
Această provocare a fost
recent discutată în cadrul simpozionului dedicat transportului rutier “Mobilitatea
viitorului” susținut de Goodyear Europa, Orientul Mijlociu și Africa în Bruxelles,
ocazie cu care compania a lansat și noul său studiu numitWhite Paper “Mobilitatea viitorului: Flotele
Inteligente și Viitorul Industriei de Transport”. Unul din principalele rezultate ale
cercetării a fost faptul că grija pentru costurile la carburant este
preocuparea numărul 1 a flotelor de vechicule comerciale europene. Menținerea unei presiuni
corecte în anvelope este un element esențial pentru îmbunătățirea consumului de carburant
și
pentru reducerea emisiilor, precum și recomandarea cheie a acestui nou White
Paper de la Goodyear. AMT, prin menținerea unui nivel corect al presiunii, duce
la îndeplinirea principalului obiectiv pe care îl subliniază această
recomandare.
Încă din 2011, Goodyear a
dezvoltat și testat această tehnologie, Air Maintenance Technology, care contribuie nu
numai la economisirea de carburant și la reducerea dioxidului de carbon, ci și la creșterea potențialului de îmbunătățire a duratei de viață a anvelopei, la
durabilitatea carcasei, la creșterea siguranței și la eliminarea nevoii de umflare manuală a anvelopelor. Pe parcursul
următoarei perioade de testare, numeroase flote de camioane din Statele Unite și Canada vor testa
tehnologia AMT pe o perioadă de 18 luni în operațiunile lor obișnuite de transport.
“Goodyear este
recunoscută pentru inovație, iar cu acest nou anunț prin care se aduce la cunoștiința opniei publice că s-a început testarea în teren a tehnologiei AMT cu
flote din America de Nord, începe astăzi mobilitatea viitorului. Odată cu
această tehnologie, vom putea oferi consumatorilor noștri de anvelope de camion
posibilitatea de a menține presiunea corectă în anvelope, posibilitate ce îi va ajuta să îmbunătățească eficiența consumului de carburant
și
kilometrajul anvelopelor lor în viitor,” a spus Michel Rzonzef, Vice Președinte al Unității de Afaceri pentru Segmentul
Comercial al Goodyear Europa, Orientul Mijlociu și Africa.
AMT permite anvelopelor
să rămână umflate la un nivel constant de presiune fără a mai fi nevoie de alte
pompe sau mecanisme electronice exterioare. Sistemul utilizează tehnologia de
pompare peristaltică pentru menținerea automată a presiunii la un nivel dorit de flote. Toate componentele sistemului
AMT, printre care se numără șipompa, sunt în întregime integrate în anvelopă.
Departamentul DOE din
cadrul Biroului pentru Tehnologia Vehiculelor a oferit un grant de 1,5 milioane
de dolari (însemnând 1,17 milioane de euro) pentru a sprijini cercetarea
dezvoltată în Akron, precum și testarea și demonstrațiile sistemului AMT făcutepentru anvelopele destinate
vehiculelor comerciale.
Sursa: Izabella
Ghita, PR Managing Partner INKCOMM PR
0 comentarii