Neuville
Echipa Hyundai Shell World Rally a terminat ziua a doua din Raliul Spaniei cu toate cele trei masini in top 10.
Toti cei trei piloti au avut o evolutie buna si au reusit sa-si imbunatateasca permanent performantele pe asfaltul abraziv.
Eroul local Dani Sordo se afla pe locul 5 la general inaintea ultimei zile din Raliul Spaniei.

Echipa Hyundai Shell World Rally a facut progrese importante pe specialele de asfalt programate in ziua a doua a Raliului Spaniei. Toate cele trei modele Hyundai i20 WRC sunt in top 10, iar echipa a acumulat informatii importante pentru dezvoltarea ulterioara a noului model.

In penultima zi a Raliului Spaniei au fost programate sase probe speciale pe asfalt, cu o lungime de 159,16 km, inclusiv doua treceri pe speciala Escaladei (PS9 si PS11), lunga de 50 km. Dimineata a inceput cu o proba scurta, Tivissa de doar 3,96 km, dupa care a urmat prima trecere pe Esacaldei si Colldejou, speciala cu o lungime de 26,48 km. Aceste doua probe speciale extrem de solicitante au fost parcurse inca o data dupa amiaza, urmate apoi de super speciala din Salou, desfasurata in fata unui public numeros.

Eroii locali Dani Sordo si Marc Martí, pe modelul Hyundai i20 WRC cu numarul 8, se afla pe pozitia a cincea la general, fiind cel mai bine clasat echipaj Hyundai Shell WRT. Spaniolul a avut o evolutie competitiva in fata proprilor suporteri si a fost multumit de setarile masinii pe asfaltul abraziv.

“Am avut o dimineata buna cu timpi foarte buni. Masina se comporta bine pe asfalt si sunt multumit de performantele noastre. Ma simt excelent la volanul masinii pe aceste probe si se simte clar o imbunatatire fata de etapa din Franta. Unele dintre speciale au fost foarte murdare si am mers ceva mai prudent pentru a evita orice problema. Sunt multumit insa de progresul facut astazi si duminica voi incerca sa cresc si mai mult ritmul”, a spus Dani Sordo.

Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) a fost si el foarte multumit dupa evolutia de sambata si a terminat ziua pe locul sase la general, in spatele colegului sau de echipa. Si Neuville a remarcat imbunatatirile in ceea ce priveste performantele masinii pe asfalt, belgianul stabilind si el o serie de timpi foarte buni pe probele de sambata.

“Am avut o dimineata buna, iar masina are un potential foarte mare. Cred ca puteam fi mai rapid, dar am abordat totul cu prudenta deoarece probele au fost foarte murdare, in special pe ultima parte a probei lungi. Dupa amiaza am incercat sa maresc ritmul, dar am pierdut timp pe sectiunile murdare. Asfaltul de aici este foarte solicitant pentru pneuri, dar am invatat cum sa obtinem maximum posibil cu modelul Hyundai i20 WRC in aceste conditii. Cred ca am facut progrese importante si suntem mai aproape de rivalii nostri decat la ultima etapa pe asfalt. Abia astept sa iau startul in ultima zi”, a spus Neuville.

Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC, copilot John Kennard), aflat la prima sa etapa pe asfalt din acest sezon, a urcat pana pe locul 9 in clasamentul general. Neozeelandezul a avut o zi de acomodare cu masina si cu noile pneuri, Paddon reusind sa-s imbunatateasca permanent timpii pe asfalt.

“A trebuit sa-mi adaptez stilul de pilotaj la conditiile de pe probele speciale si am incerca sa ma acomodez cu noile pneuri pe asfalt. Nu m-am simtit foarte confortabil la inceput in masina. Masina avea un comportament subvirator si nu am avut incredere sa merg la limita. Oricum a fost o zi utila in care am invatat foarte mult, iar cea de-a doua trecere pe probe a fost mult mai buna. Mai trebuie sa facem cateva modificari minore, dar sunt foarte increzator inaintea ultimei zile a raliului”, a spus si Hayden Paddon.

Dupa o zi cu performante bune, dar si cu mici probleme, pilotii Hyundai Shell WRT s-au imbunatatit permanent in ziua a doua desfasurata pe asfalt. Cu obiectivul principal de a termina raliul cu toate cele trei masini Hyundai i20 WRC, echipajele au avut o evolutie mai prudenta pe probele de sambata, mai ales ca unele sectiuni au fost foarte murdare si alunecoase.

“A fost o zi in care toti cei trei piloti si-au imbunatatit permanent performantele. Dani si  Thierry au avut un ritm bun, chiar daca au fost ceva mai prudenti pentru a nu fi prinsi in capcanele de pe probe. Si Hayden a reusit sa-si imbunatateasca evolutia pe masura ce a avut mai multa incredere in masina si in pneuri. A fost o zi interesanta in care am testat noile pneuri si am incercat sa optimizam performantele masinii in aceste conditii dificile. Raliul, desfasurat in prima zi pe macadam si o suprafata mixta, apoi pe o suprafata foarte abraziva, este oportunitatea perfecta pentru noi de a aduna informatii valoroase in sezonul de debut din Campionatul Mondial de Raliuri”, a spus Michel Nandan, directorul echipei.

Rezultate Raliul Spaniei – ziua 2
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:04:14.5
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +27.3
M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +1:18.6
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:48.3
D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +2:10.4
T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +3:36.1
A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +3:48.2
M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +7:31.0
H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +8:28.5
Y. Protasov / P. Cherepin (Ford Fiesta RS WRC) +9:50.6

Sursa: Hyundai Auto Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii