Echipa Hyundai
Shell World Rally a terminat ziua a doua din Raliul Spaniei cu toate cele trei
masini in top 10.
Toti cei
trei piloti au avut o evolutie buna si au reusit sa-si imbunatateasca permanent
performantele pe asfaltul abraziv.
Eroul
local Dani Sordo se afla pe locul 5 la general inaintea ultimei zile din Raliul
Spaniei.
Echipa Hyundai
Shell World Rally a facut progrese importante pe specialele de asfalt programate
in ziua a doua a Raliului Spaniei. Toate cele trei modele Hyundai i20 WRC sunt
in top 10, iar echipa a acumulat informatii importante pentru dezvoltarea
ulterioara a noului model.
In penultima zi a Raliului Spaniei au fost programate sase probe
speciale pe asfalt, cu o lungime de 159,16 km, inclusiv doua treceri pe
speciala Escaladei (PS9 si PS11), lunga de 50 km. Dimineata a inceput cu o proba
scurta, Tivissa de doar 3,96 km, dupa care a urmat prima trecere pe Esacaldei si
Colldejou, speciala cu o lungime de 26,48 km. Aceste doua probe speciale extrem
de solicitante au fost parcurse inca o data dupa amiaza, urmate apoi de super
speciala din Salou, desfasurata in fata unui public numeros.
Eroii locali Dani Sordo si Marc Martí, pe modelul Hyundai i20 WRC cu
numarul 8, se afla pe pozitia a cincea la general, fiind cel mai bine clasat
echipaj Hyundai Shell WRT. Spaniolul a avut o evolutie competitiva in fata
proprilor suporteri si a fost multumit de setarile masinii pe asfaltul abraziv.
“Am avut o dimineata buna cu timpi foarte buni. Masina se comporta
bine pe asfalt si sunt multumit de performantele noastre. Ma simt excelent la
volanul masinii pe aceste probe si se simte clar o imbunatatire fata de etapa
din Franta. Unele dintre speciale au fost foarte murdare si am mers ceva mai
prudent pentru a evita orice problema. Sunt multumit insa de progresul facut
astazi si duminica voi incerca sa cresc si mai mult ritmul”, a spus Dani Sordo.
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) a
fost si el foarte multumit dupa evolutia de sambata si a terminat ziua pe locul
sase la general, in spatele colegului sau de echipa. Si Neuville a remarcat
imbunatatirile in ceea ce priveste performantele masinii pe asfalt, belgianul
stabilind si el o serie de timpi foarte buni pe probele de sambata.
“Am avut o dimineata buna, iar masina are un potential foarte
mare. Cred ca puteam fi mai rapid, dar am abordat totul cu prudenta deoarece
probele au fost foarte murdare, in special pe ultima parte a probei lungi. Dupa
amiaza am incercat sa maresc ritmul, dar am pierdut timp pe sectiunile murdare.
Asfaltul de aici este foarte solicitant pentru pneuri, dar am invatat cum sa
obtinem maximum posibil cu modelul Hyundai i20 WRC in aceste conditii. Cred ca
am facut progrese importante si suntem mai aproape de rivalii nostri decat la
ultima etapa pe asfalt. Abia astept sa iau startul in ultima zi”, a spus Neuville.
Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC, copilot John Kennard), aflat
la prima sa etapa pe asfalt din acest sezon, a urcat pana pe locul 9 in
clasamentul general. Neozeelandezul a avut o zi de acomodare cu masina si cu
noile pneuri, Paddon reusind sa-s imbunatateasca permanent timpii pe asfalt.
“A trebuit sa-mi adaptez stilul de pilotaj la conditiile de pe
probele speciale si am incerca sa ma acomodez cu noile pneuri pe asfalt. Nu
m-am simtit foarte confortabil la inceput in masina. Masina avea un comportament
subvirator si nu am avut incredere sa merg la limita. Oricum a fost o zi utila
in care am invatat foarte mult, iar cea de-a doua trecere pe probe a fost mult
mai buna. Mai trebuie sa facem cateva modificari minore, dar sunt foarte
increzator inaintea ultimei zile a raliului”, a spus si Hayden Paddon.
Dupa o zi cu performante bune, dar si cu mici probleme, pilotii
Hyundai Shell WRT s-au imbunatatit permanent in ziua a doua desfasurata pe
asfalt. Cu obiectivul principal de a termina raliul cu toate cele trei masini Hyundai
i20 WRC, echipajele au avut o evolutie mai prudenta pe probele de sambata, mai
ales ca unele sectiuni au fost foarte murdare si alunecoase.
“A fost o zi in care toti cei trei piloti si-au imbunatatit
permanent performantele. Dani si Thierry
au avut un ritm bun, chiar daca au fost ceva mai prudenti pentru a nu fi prinsi
in capcanele de pe probe. Si Hayden a reusit sa-si imbunatateasca evolutia pe
masura ce a avut mai multa incredere in masina si in pneuri. A fost o zi
interesanta in care am testat noile pneuri si am incercat sa optimizam
performantele masinii in aceste conditii dificile. Raliul, desfasurat in prima
zi pe macadam si o suprafata mixta, apoi pe o suprafata foarte abraziva, este
oportunitatea perfecta pentru noi de a aduna informatii valoroase in sezonul de
debut din Campionatul Mondial de Raliuri”, a spus Michel Nandan, directorul
echipei.
Rezultate Raliul Spaniei – ziua 2
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:04:14.5
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +27.3
M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +1:18.6
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:48.3
D. Sordo /
M. Martí (Hyundai i20 WRC) +2:10.4
T. Neuville
/ N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +3:36.1
A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +3:48.2
M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +7:31.0
H. Paddon /
J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +8:28.5
Y. Protasov / P. Cherepin (Ford Fiesta RS WRC) +9:50.6
Sursa: Hyundai Auto
Romania
0 comentarii