Două tehnologii fundamentale pentru
siguranță sporită în timpul
iernii.
Performanţe de excepție pe suprafeţe umede și uscate, dar și pe zăpadă [1]
Noua anvelopă MICHELIN Alpin 5
integrează două tehnologii avansate. Una vizează profilul anvelopei, respectiv
blocurile de profil, acea parte a anvelopei care se află în contact cu solul.
Cealaltă vizează compoziția cauciucului.
- MICHELIN Alpin 5: performanțe excelente pe toate tipurile de suprafeţe, din octombrie până în aprilie, grație noului profil care asigură performanțe în trei domenii diferite
- Stabilitate și aderență pe zăpadă, cu rezistenţă sporită la acvaplanare
Noua
anvelopă MICHELIN Alpin 5 dispune de canale adânci, un design direcțional,
blocuri de profil speciale și un procent de goluri cu 17 % mai mare comparativ
cu generația anterioară de anvelope. Datorită profilului direcțional cu blocuri
de profil speciale și canale adânci, anvelopa este extrem de aderentă pe
zăpadă. Canalele laterale evacuează apa și reduc riscul de acvaplanare.
- Efect de „gheară” pentru tracţiune optimizată pe zăpadă
Lamelele se comportă ca niște adevărate
gheare care aderă la suprafața de rulare, optimizând tracţiunea. Acest efect
este cu atât mai eficient cu cât numărul lamelelor cu formă specială este mai
mare. Comparativ cu anvelopa precedentă, MICHELIN Alpin 5 are cu 12 % mai multe
canale, cu 16 % mai multe lamele și un procent de goluri cu 17 % mai mare.
- Efect de „gheară” pentru manevrabilitate sporită
Noul
profil cu lamele auto-blocante a fost obținut pe baza tehnologiei.
Cu cât amprenta anvelopei este mai mare, cu atât aderența acesteia crește. Anvelopele se
deformează cu fiecare rotaţie a volanului. Din acest motiv, inginerii Michelin
au creat o anvelopă cu un profil nou, cu lamele auto-blocante, care asigură o
manevrabilitate sporită.
- MICHELIN Alpin 5: performanțe de excepție pe suprafețe umede și uscate, dar și pe zăpadă, graţie tehologiei Innovative Tread
Compound
Pentru aderență sporită pe suprafeţe umede în
timpul iernii, compusul de cauciuc trebuie să conțină un procent crescut de
siliciu.
Pentru
prima dată, Michelin a adăugat la o anvelopă de iarnă elastomeri funcționali la
compusul de cauciuc al benzii de rulare. Acestă nouă tehnologie poartă numele
de Innovative Tread Compound.
Scopul
acestor elastomeri funcționali este acela de a crește uniformitatea compusului
de cauciuc cu un conținut mai mare de siliciu. În acest fel, constructorul de
anvelope a putut îmbunătăți aderența anvelopei pe suprafețe acoperite cu
zăpadă, menținând totodată o eficiență energetică sporită.
Noul
compus din cauciuc se bazează pe cea de-a patra generație a tehnologiei Helio
Compound. Cauciucul conține ulei de floarea soarelui, care permite anvelopei să
funcționeze eficient la temperaturi scăzute.
- MICHELIN Alpin 5 este disponibilă în 27 de dimensiuni diferite, de la 195/65R15 până la 225/55R17
Sursa: Irina Dragan, PR Manager Romania,
Bulgaria, Serbia, Croatia
[1] În medie, comparativ cu anvelopa
precedentă, MICHELIN Alpin 5 (205/55 R16 91 H) frânează pe o distanță cu 5% mai
scurtă pe suprafeţe umede și cu 3% mai scurtă pe suprafețe acoperite cu zăpadă.
Teste externe realizate de TÜV Süd și IDIADA între noiembrie 2013 și ianuarie
2014.
0 comentarii