MINI, o
marcă de legendă în lumea sporturilor cu motor, a fost în acest week-end
alături Sibiu Rally Challenge, prima ediţie a unui eveniment unic de motorsport
în România. Cele mai puternice versiuni de motorizare, Cooper S, au echipat
trei modele care au stat la dispoziţia organizatorilor. În acelaşi timp, Sibiu
Rally Challenge şi faimosul Transfăgărăşan au fost scena unui debut naţional – noul
MINI Hatch 5 uşi a avut aici prima apariţie în faţa publicul din România.
„MINI are o legătură specială cu lumea motorsportului. Istoria noastră specială în raliuri o traducem şi o respectăm prin performanţa modelelor de stradă. Experienţa de condus sportiv defineşte acum toate modele mărcii. Este o onoare pentru noi să fim prezenţi alături de prima ediţie Sibiu Rally Challenge, un eveniment care sperăm să devină la fel de legendar ca victoriile Mini la Monte Carlo”, a declarat Alex Şeremet, Corporate Communication Manager BMW Group România.
Trei modele MINI, toate cu motorizarea Cooper S, au fost implicate în desfăşurarea primei ediţii a Sibiu Rally Challenge, un festival dedicat sporturilor cu motor. În cadrul evenimentului, modelul MINI Hatch 5 uşi a fost folosit la recunoaşterea traseului de Simone Campedelli, multiplu campion naţional de raliuri în Italia. În plus, modelele Cooper S au fost maşina oficială a directorului de concurs şi maşina de siguranţă care a parcurs toate probele pe asfalt înaintea echipajelor înscrise în competiţie.
Motoare turbo cu răspuns prompt, şasiu, suspensie şi direcţie care asigură legendarul „go-kart feeling” MINI - configuraţia sportivă a probelor speciale legendare de la Sibiu –, Păltinişul pe timp de noapte şi Transfăgărăşanul au scos în evidenţă performanţele sportive şi comportamentul rutier excelent al celor trei modele. Cele trei modele MINI au fost puse la dispoziţie de Automobile Bavaria, dealer oficial MINI în România.
„MINI are o legătură specială cu lumea motorsportului. Istoria noastră specială în raliuri o traducem şi o respectăm prin performanţa modelelor de stradă. Experienţa de condus sportiv defineşte acum toate modele mărcii. Este o onoare pentru noi să fim prezenţi alături de prima ediţie Sibiu Rally Challenge, un eveniment care sperăm să devină la fel de legendar ca victoriile Mini la Monte Carlo”, a declarat Alex Şeremet, Corporate Communication Manager BMW Group România.
Trei modele MINI, toate cu motorizarea Cooper S, au fost implicate în desfăşurarea primei ediţii a Sibiu Rally Challenge, un festival dedicat sporturilor cu motor. În cadrul evenimentului, modelul MINI Hatch 5 uşi a fost folosit la recunoaşterea traseului de Simone Campedelli, multiplu campion naţional de raliuri în Italia. În plus, modelele Cooper S au fost maşina oficială a directorului de concurs şi maşina de siguranţă care a parcurs toate probele pe asfalt înaintea echipajelor înscrise în competiţie.
Motoare turbo cu răspuns prompt, şasiu, suspensie şi direcţie care asigură legendarul „go-kart feeling” MINI - configuraţia sportivă a probelor speciale legendare de la Sibiu –, Păltinişul pe timp de noapte şi Transfăgărăşanul au scos în evidenţă performanţele sportive şi comportamentul rutier excelent al celor trei modele. Cele trei modele MINI au fost puse la dispoziţie de Automobile Bavaria, dealer oficial MINI în România.
Despre Noul MINI Hatch 5 uşi
Noul MINI Hatch 5 uşi reprezintă o premieră absolută pentru marcă în acest
segment. Caracteristicile de design ale mărcii sunt preluate într-un stil
autentic într-o nouă formulă, mai versatilă, cu mai mult loc pentru pasagerii
spate şi un portbagaj mai generos. Noul model păstrează elementele distinctive
ale mărcii: precum farurile şi formele rotunde, grila hexagonală, consolele
deosebit de scurte, montanţii de culoare neagră şi acoperişul contrastant sau
display-ul central rotund la interior. MINI Hatch 5 uşi preia toate elementele
tehnologice care evidenţiază ce-a de a treia generaţie MINI: motoare MINI
TwinPower Turbo, soluţii MINIMALISM şi norme EU6 pentru consum minim şi emisii
reduse, un şasiu deosebit de agil cu noul sistem de suspensii cu amortizoare
adaptive, precum şi soluţii sofisticate la interior precum Head-Up Display,
soluţii pentru internet MINI Apps sau sisteme de asistenţă precum avertizare de
coliziune şi de prezenţă a pietonilor cu funcţie de frânare. Noul MINI va
debuta la sfârşitul acestei luni în toate showroom-urile mărcii cu un preţ de
început de 17600 Euro pentru versiunea Cooper (1,5 litri, 100 kW/ 136 CP,
emisii CO2 111 g/km).
MINI în motorsport
În anii ’60, marca britanică şi John Cooper scriau istoria – Mini Cooper şi
apoi Mini Cooper S dominau scena raliurilor. Mini se remarca încă de la început
cu stil: o femeie a obţinut primul titlu într-un raliu internaţional: Pat Moss
în 1962, în Raliul Lalelelor. Printre victoriile celebre se numără şi Raliul
RAC 1965, Raliul celor 1000 de Lacuri în 1965, 1966 şi 1967, Raliul Acropole în
1967, Cupa Alpilor în 1963 şi 1967 sau Raliul Alpilor Austrieci în 1966. Cele
mai renumite performanţe rămân însă cele trei titluri de la Monte Carlo,
obţinute în 1964, 1965 şi 1967 de Paddy Hopkirk, Timo Mäkinen şi, în final, de
Rauno Aaltonen.
În anii ’60, maşina şi-a demonstrat potenţialul şi în afara raliurilor. În
aprilie 1968, Niki Lauda a participat la prima sa cursă de coastă la volanul
unui Mini, cu care a obţinut locul secund. După doar două săptămâni, avea să
vină şi prima victorie, ce anunţa o carieră promiţătoare pentru viitorul
campion mondial. Asemenea lui Niki Lauda, Graham Hill, Jackie Stewart, John
Surtees, Jochen Rindt şi James Hunt sunt doar câţiva dintre campionii mondiali
de Formula 1 care şi-au trăit prima experienţă competiţională la volanul unui
Mini clasic.
Acum, prezenţa MINI în motorsport este concentrată în jurul rally raid-ului.
MINI s-a impus în ultimele trei ediţii ale legendarului Raliu Dakar, pentru ca
în ianuarie 2014 să acapareze tot podiumul. În spatele acestor performanţe stă
un nou capitol special în istoria mărcii: primul model cu tracţiune integrală
şi patru uşi – MINI Countryman.
Sibiu Rally Challenge este o acțiune cofinanțată
de Consiliul Local Sibiu prin Primăria Municipiui Sibiu și
susținută de Orange România, partener principal al
evenimentului.
Sursa: Sibiu Rally Romania
0 comentarii