Echipa
Hyundai Shell World Rally a avut o evolutie constanta in prima zi a Raliului
Frantei, etapa a 11-a din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC).
Dani
Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) a terminat prima zi pe locul patru, Bryan Bouffier
(#20 Hyundai i20 WRC) pe opt, iar Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) pe 11.
Cu trei modele
Hyundai i20 WRC la start, echipa a trecut cu bine peste problemele din prima zi
si este pregatita sa-si imbunatateasca ritmul pe urmatoarele probe speciale.
Echipa Hyundai
Shell World Rally a terminat prima zi a Raliului Frantei cu toate cele trei masini
inscrise in competitie, pilotii reusind sa-si imbunatateasca permanent
evolutiile pe probele speciale.
In prima zi a etapei a 11-a a Campionatului Mondial de Raliuri FIA
(WRC), au fost programate trei probe speciale: Col de la Charbonnière (11,11 km),
Vosges-Pays d’Ormont (34,34 km) si Pays de Salm (9,59 km), care au fost
parcurse fiecare de doua ori, plus super speciala din Strasbourg, cele trei
echipaje facand progrese constante pe tot parcursul zilei.
Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Marc Martí) a revenit in
cadrul echipei Hyundai Shell World Rally dupa clasarea pe locul secund din
Raliul Germaniei in luna august. Pilotul de origine spaniola a inceput intr-un
ritm bun si la finalul zilei s-a clasat pe pozitia a patra in ierarhia generala.
“Am avut un inceput bun si ma bucur ca sunt din nou la volanul
modelului Hyundai i20 WRC. Nu m-am simtit confortabil pe prima speciala si am
avut un moment mai dificil, dar apoi mi-am recapatat increderea si am reusit sa
stabilesc timpi buni pe urmatoarele probe. Masina s-a comportat bine si am
parcurs ultima bucla fara probleme. Exista loc pentru imbunatatiri, binenteles,
si le vom face pe probele de sambata, dar pentru prima zi sunt multumit”, a
spus Dani Sordo.
Francezul Bryan Bouffier (#20 Hyundai i20 WRC, copilot Xavier
Panseri) evolueaza in fata propriilor suporteri in cea de-a doua cursa pentru Hyundai
Shell WRT, dupa experienta din Germania. Bouffier a terminat prima zi in top
opt si este pregatit sa creasca ritmul pe specialele de sambata si duminica.
“Este o placere imensa pentru mine sa concurez acasa, ca pilot al
echipei Hyundai Shell World Rally. Pe probele de dimineata nu am fost foarte
multumit de comportamentul masinii, dar pe specialele de dupa amiaza a fost mai
stabila si am reusit sa-mi imbunatatesc timpii. Nu a fost o zi usoara, dar
echipa a facut o treaba buna si astept cu nerabdare sa iau startul sambata
pentru ca sunt sigur ca pot sa-mi imbunatatesc pozitia”, a spus Bryan Bouffier.
Pentru Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas
Gilsoul), prima zi din Raliul Frantei a fost una dificila din cauza unor
probleme la turbo. Masina a pierdut din putere si Neuville a mers astfel de la
finalul specialei a doua si pe toata proba a treia. Belgianul a pierdut peste
doua minute si jumatate si a retrogradat pe locul 21 la general. Echipa Hyundai
Shell World Rally a rezolvat defectiunea in parcul de service, iar Neuville a
urcat pe cea de-a doua bucla pana pe pozitia a 11-a in clasamentul general.
“A fost o zi cu bune si rele. Am pierdut timp dimineata din cauza
problemei la turbo. Am avut un inceput bun, tocmai ne obisnuisem cu masina,
cand pe speciala a doua, cu 5 km inainte de final, motorul a pierdut din
putere. Am mai pierdut 10 secunde intr-un sant si din pacate nu am reusit sa
rezolvam problemele decat in parcul de service. Aici, mecanicii nostri au facut
o treaba excelenta si am reusit sa recuperam din timpul pierdut pe cea de-a
doua bucla. Mai avem mult de recuperat, dar am incredere ca lucrurile vor merge
mai bine de acum inainte”, a spus Neuville.
Obiectivul echipei Hyundai Shell World Rally este sa termine
raliul cu toate cele trei Hyundai i20 WRC si sa adune cat mai multe informatii
intr-un mediu competitiv. In prima zi in Franta, echipa a adunat informatii utile
despre comportamentul masinilor pe asfalt si cu siguranta imbunatatirile aduse
se vor simti pe cele sapte probe speciale cu o lungime de 125,5 km.
“Prima zi a unui raliu este si cea mai importanta pentru noi in
sezonul de debut. Asa a fost si in Franta si ma bucur ca-i avem din nou in
mijlocul nostru pe Dani si Bryan, alaturi de Thierry. Thierry a avut probleme
de turbo si a pierdut timp pretios, dar echipa a rezolvat problema in parcul de
service si el a revenit la un ritm mai bun. Dani a avut o zi buna si a terminat
ziua pe locul patru, iar Bryan a avut o evolutie constanta pe tot parcusul
probelor de vineri. Vom folosi informatiile adunate pe primele probe si vom
incerca sa imbunatatim performantele modelelor Hyundai i20 WRC. Sunt sigur ca
pilotii nostri vor creste ritmul pe urmatoarele probe si cred ca isi pot
imbunatatii pozitiile in clasament”, a spus si Michel Nandan, directorul
echipei.
Raliul
Frantei – clasament dupa ziua 1-a
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 1:01:42.9
A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +8.2
K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +23.1
D. Sordo /
M. Martí (Hyundai i20 WRC) +51.2
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:01.9
M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +1:02.9
R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +1:04.7
B. Bouffier
/ X. Panseri (Hyundai i20 WRC) +1:45.7
M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +2:24.1
E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +2:28.1
T. Neuville
/ N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +3:07.5
Sursa: Hyundai Auto Romania
0 comentarii