Printre
recomandările adresate celor care trasează liniile politicilor publice se
numără și stimulentele acordate flotelor eco și
promovarea etichetei UE pentru anvelope.
Goodyear lansează astăzi studiul White Paper “Mobilitatea
viitorului: Flotele inteligente și Viitorul Industriei de Transport” în cadrul
simpozionului organizat de companie la Bruxeles pentru dezbaterea problemelor
industrie de transport. Rezultatul cheie pus în evidență de acest studiu este că cei care întocmesc
strategiile de politici publice de la nivelul Europei ar putea fi și mai activi în ceea ce privește direcția în care se îndreaptă viitorul industriei
de transport rutier. Studiul Goodyear ”White Paper”include noi rezultate și furnizează recomandări utile celor care
întocmesc politici la nivel european și național, cum ar fi stimulente mai clare pentru
flotele care sunt eficiente din punct de vedere al consumului de carburant și promovarea în continuare a noii etichete UE
pentru anvelope, pentru a veni astfel cât mai mult în ajutorul maximizării
potențialului lor de dezvoltare sustenabilă.
Cercetarea realizată de Goodyear
arată că managerii de flote cred că cei care iau decizii legislative joacă un
rol important în ceea ce privește direcția în care se îndreaptă viitorul industriei de transport rutier. 53% dintre
managerii de flote sunt în favoarea acordării de stimulente pentru flotele care
sunt orientate către protejarea mediului, în timp ce 60% sunt în favoarea
stimulentelor acordate flotelor care achiziționează anvelope
eficiente din punct de vedere al consumului de carburant. Un manager de flote
din zece(11%) consideră că impactul actelor normative este una din provocările
de top cărora trebuie să le facă față industria rutieră în ansamblul ei. Aproape
trei din patru manageri de flote (74%) cred că reducerea taxelor la carburant
ar avea un impact pozitiv asupra industriei transportatoare de mărfuri, în timp
ce alți 72%
ar sprijini investițiile în infrastructura rutieră.
Printre rezultatele
cheie ce reies din studiul White Paper “Mobilitatea Viitorului: Flotele
inteligente și viitorul industriei de transport” se numără și faptul că:
- Patru
din zece manageri de flote (40%) menționeazăcreșterea costului carburantului ca principala lor
preocupare;
- Aproape
toți
managerii de flote (92%) afirmă că măsoară consumul de carburant al
flotelor lor;
- Două treimi din managerii de flote (66%) care folosesc sisteme telematice, transferă informații relevante și către șoferii lor pentru a-i ajuta să își îmbunătățească stilul de condus în direcția unuia cât mai eficient din punct de vedere al consumului de carburant;
- Angajarea și păstrarea șoferilor cu îndemânare este de asemenea una din preocupările de top ale managerilor de flote, un sfert dintre ei (25%) fiind de părere că aceasta este cea mai mare sau măcar a doua după cea mai mare preocupare a lor.
“Studiul nostru arată că
industria de transport rutier de marfă dorește să devină mai
sustenabilă. Acesta subliniază în mod clar faptul că flotele investesc deja în
tehnologii menite să reducă consumul de carburant și că au nevoie de mai
mult suport din partea factorilor legislativi naționali și europeni. Studiul nostru,
numitWhite Paper, furnizează
recomandări ce pot fi puse în practică de către instituțiile, care pot veni în
ajutorul industriei de transport pentru a face posibil un viitor sustenabil,” a
spus Michel Rzonzef, Vice Președinteal Commercial Business Unit pentru Goodyear Europa, OrientulMijlociu și Africa.
Goodyear și-a lansat studiulWhite Paperastăzi, în timpul celui de-al
doilea simpozion dedicat industriei de transport ce a avut loc la Bruxelles și care s-a centrat pe
viitorul industriei de transport rutier pe distanță lungă. În timpul
simpozionului, au fost discutate soluții pentru obținerea unei industrii de
transport de mărfuri mai sustenabilă, atât prin prisma rolului factorilor de
decizie legislativi, cât și prin dezvoltarea de tehnologii specifice pentru vehicule.
Recomandările către
factorii de decizie legislativi europeni au fost:
- Stimulente
pentru flotele eficiente din punct de vedere al consumului de carburant;
- Promovarea
etichetei UE pentru anvelope;
- Introducerea
obligatorie a Sistemului de Monitorizare a Presiunii în Anvelopă (TPMS) pentru
vehiculele comerciale noi,pentru a crește și
mai mult eficiența
consumului de carburant;
- Claritate
în reformele aplicate reglementărilor legate de greutatea și
dimensiunea vehiculelor comerciale;
- Alte
linii directoare în ceea ce privește operațiunile la trecerea frontierei pentru vehiculele mari;
- Mai
mult sprijin pentru cei care folosesc sistemele și tehnologiile telematice cum ar fi standardizarea
acestor sisteme;
- Sprijin suplimentar acordat de factorii de decizie legislativi sectorului flotelor de transport rutier pentru a atrage și păstra șoferii cu îndemânare.
“Ne-am uitat la viitorul
acestei industrii prin ochii managerilor de flote, fiind focusați să creăm eficiență, inovare și dialog. Suntem mândri
să oferim analizeale provocărilor și soluții. Sunt încrezător că lucrând împreună vom ajunge la nivelurile de eficiență de care industria are
nevoie. Compania Goodyear este determinată să-și asumerolul în crearea
unui viitor sustenabil pentru industria de transport,” a spus, în discursul
său, Darren Wells, Președinte la Goodyear Europa, Orientul Mijlociu și Africa.
Simpozionul a adus
laolaltă reprezentanți de seamă din instituțiile Uniunii Europene, din industrie și din mediul academic, cum ar fi João Aguiar
Machado, Director General pentruMobilitate și Transportla Comisia
Europeană, pentru a discuta rezultatele studiului Goodyear White Paper și viitorul industriei de
transport.
Simpozionul Mobilitatea
Viitorului, organizat de Goodyear, a fost al doilea de această anvergură, și a pus în eviedență sprijinul continuu
oferit de companie flotelor, indutriei și factorilor dedecizie legislativi, precum și angajamentul continuu
față de
rolul pe care și l-a asumat ca un jucător important în industria de transport rutier.
Despre metodologia studiului
Studiul a fost derulat
de către ReputationInc în numele Goodyear, având ca scop o mai bună înțelegere a lucrurilor
care îi preocupă pe managerii de flote în Europa. Studiul a cuprins 24 de
întrebări și a fost diseminat managerilor de flote din 9 țări: Belgia, Franța, Germania, Italia, Luxemburg,
Olanda, Polonia, Turcia, șiMarea Britanie. Un total de 576 de mangeri de flote au competat studiul
online. Colectarea informațiilor s-a făcut în perioada aprilie-iulie 2014.
Sursa: Izabella Ghita,
PR Managing Partner
0 comentarii