Hyundai
Shell World Rally va incheia sezonul de debut din Campionatul Mondial de
Raliuri FIA (WRC) in acest sfarsit de saptamana cu Raliul Marii Britanii.
Thierry
Neuville (#7 Hyundai i20 WRC), Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) si Juho
Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC) sunt cei trei piloti care vor lua startul in
aceasta etapa.
Toti cei
trei piloti au participat la o sesiune de teste de cinci zile in padurile din
Tara Galilor inaintea acestei etape.
Echipa
Hyundai Shell World Rally Team este pregatita pentru Raliul Marii Britanii,
ultima provocare din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC). Cea de-a XIII-a etapa din sezonul 2014 este programata in acest sfarsit de saptamana pe
specialele de macadam din Tara Galilor.
Dupa Raliul Spaniei de luna trecuta, desfasurat pe o suprafata
mixta (asfalt si macadam), etapa din Marea Britanie se desfasoara in totalitate
pe macadam, fiind unul dintre raliurile clasice pe aceasta suprafata. La
ultimul raliu din acest sezon, echipa Hyundai Shell World Rally va lua startul
tot cu trei modele Hyundai i20 WRC, care vor fi pilotate de echipajele Thierry
Neuville si Nicolas Gilsoul (#7 Hyundai i20 WRC), Juho Hänninen si Tomi
Tuominen (#8 Hyundai i20 WRC), iar Hayden Paddon si John Kennard (#20 Hyundai
i20 WRC) vor puncta pentru Hyundai Motorsport N.
Avand cartierul general la Deeside in nordul Tarii Galilor din 2013, Raliul Marii Britanii este una dintre cele mai vechi si legendare etape din WRC. Prima editie s-a desfasurat in anul 1932, iar acest raliu face parte din calendarul mondial inca din sezonul de debut din 1973. Specialele de macadam din Tara Galilor sunt foarte rapide si noroioase, fiind unele dintre cele mai tehnice si solicitante probe din calendarul competitional.
Echipa cu sediul la Alzenau, in Germania, a participat in urma cu
doua saptamani la o sesiune de teste de cinci zile in Tara Galilor, cu toate
cele trei echipaje, obiectivul fiind de a identifica cele mai bune setari
pentru ultima etapa din 2014.
Si in Tara Galilor, echipa Hyundai Shell World Rally vrea sa
obtina un rezultat pozitiv si in acelasi timp sa acumuleze cat mai multe
informatii pentru dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC.
“Raliul Marii Britanii este
o etapa dificila, cu o serie de parametri greu de prezis. Obiectivul nostru
este sa incheiem in top cinci aici. Cu Thierry, Juho si Hayden avem trei piloti
cu experienta pe macadam si am vazut in trecut ca Juho se descurca foarte bine
in conditii dificile. Thierry a obtinut un rezultat bun in 2013, iar Hayden a
facut progrese de la o etapa la alta”, a declarat Michel Nandan, directorul
echipei.
Pentru Neuville aceasta este a treia prezenta in Raliul Marii
Britanii, un eveniment cu amintiri placute pentru tanarul belgian, dupa ce anul
trecut a incheiat pe podium si si-a asigurat titlul de vicecampion mondial in
aceasta etapa.
“Este un sentiment special
sa revenim in Tara Galilor, locul unde am obtinut o performanta remarcabila
anul trecut. Anul acesta vom face totul pentru a incheia acest raliu fara
probleme si vom incerca sa avem un ritm bun inca de la inceput. Raliul Marii
Britanii va fi o etapa foarte dificila, cu schimbari dese de aderenta si este
foarte important sa descoperi toate capcanele in timpul recunoasterilor, pentru
a avea o dictare buna. Cu siguranta va fi o provocare interesanta”, a
mentionat Neuville.
Finlandezul Juho Hänninen revine dupa o pauza de cativa ani in
Raliul Marii Britanii, dar stie exact la ce sa se astepte in padurile din Tara
Galilor. Dupa sesiunea de teste desfasurata in conditii similare, este pregatit
sa obtina un rezultat bun pentru echipa Hyundai Shell World Rally.
“Ma simt bine sa pilotez din
nou modelul Hyundai i20 WRC dupa o pauza de cateva luni. Testul anterior
acestei etape ne-a ajutat sa identificam un plan de baza si cred ca suntem
pregatiti pentru ultima etapa a sezonului. Nu am mai concurat in Marea Britanie
din 2008 si aproape ca am uitat cat de variata poate fi suprafata aici si cat
de repede se poate schimba aderenta. Probele sunt rapide si pentru a avea un
ritm bun trebuie sa mergi tot timpul pe trasa ideala. Imi plac mult aceste
probe si chiar daca nu am mai concurat aici, tinand cont si ca raliul s-a mutat
mai in nord, voi fi foarte atent la recunoasteri si voi incerca sa ma pregatesc
cat mai bine pentru acest raliu”, a adaugat si Hänninen.
Si pentru Paddon etapa din Tara Galilor este una cu amintiri
placute, aceasta fiind prima competitie la care a participat, in 2007, in afara
Noii Zeelande. Dupa prima victorie de proba speciala, in Raliul Spaniei luna
trecuta, Paddon este hotarat sa continue in acelasi ritm si aici.
“Aceasta etapa este oarecum
similara cu raliurile din Noua Zeelanda. Avem si noi astfel de drumuri
forestiere, foarte rapide si cu o suprafata nu foarte dura. Pentru ca multe etape
sunt programate iarna la noi acasa, vom avea aceleasi conditii si din punct de
vedere meteorologic. Am acumulat multe informatii utile in sesiunea de teste cu
modelul Hyundai i20 WRC si suntem pregatiti acum pentru ultima etapa.”, a
mentionat Paddon.
Traseul compact - impartit in 23 de probe speciale, cu o lungime
de peste 305 kilometri - transforma
Raliul Marii Britanii in etapa perfecta pentru acest final de sezon. Startul
festiv este programat joi, 13 noiembrie, in Colwyn Bay, urmand ca vineri, sambata
si duminica lupta sa se desfasoare pe probele din padurile galeze.
Sursa: Hyundai Auto
Romania
0 comentarii