Echipa Hyundai
Shell World Rally a terminat Raliul Marii Britanii, ultima etapa din calendarul
WRC, cu toate cele trei masini inscrise in competitie.
Thierry
Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) a terminat raliul pe pozitia a patra si a adunat
doua puncte suplimentare cu performanta din Power Stage.
Hayden
Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) si Juho Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC) au terminat
un raliu dificil, atingand obiectivul principal stabilit de echipa.
Echipa Hyundai
Shell World Rally a terminat Raliul Marii Britanii, ultima etapa din
Campionatul Mondial de Raliuri FIA, cu toate cele trei modele Hyundai i20 WRC,
atingandu-si astfel obiectivul principal stabilit pentru aceasta etapa.
In ultima zi din Raliul Marii Britanii, pilotii au avut de parcurs
sase probe speciale, o bucla de trei probe parcurse de doua ori (Brenig-10,81km,
Alwen-10,04km, Kinmel Park-2,21km), a doua trecere pe Brenig fiind si Power
Stage, proba pentru care se dau puncte suplimentare primilor trei clasati. Cu
cei 46,12 km parcursi duminica, lungimea totala a probelor speciale a ajuns la
305 km, oferind echipei Hyundai Shell World Rally sansa de a aduna informatii
importante pentru dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC. Conditiile din Tara
Galilor au fost printre cele mai dificile din acest sezon, fiind un test atat
pentru piloti, cat si pentru masini.
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) a fost implicat intr-o lupta stransa pentru pozitia a patra pe toata durata raliului si a reusit sa si-o asigure dupa ce Kris Meeke a facut o pana. Echipajul belgian a avut o evolutie excelenta la volanulul modelului Hyundai i20 WRC, reusind sa puna in valoare potentialul masinii in conditiile dificile de pe probele din Tara Galilor.
“Cred ca
putem fi multumiti cu pozitia a patra si cele doua puncte suplimentare din Power
Stage. A fost un raliu dificil pentru toti, cu probe foarte alunecoase si pline
de capcane. A fost greu sa evaluezi corect situatia din punctul de vedere al
aderentei si orice greseala era penalizata scump. Am avut o zi buna duminica pe
probe complet noi si, cel mai important, am reusit sa terminam acest raliu. Am
fost implicati in dueluri foarte stranse pe toata durata raliului asa ca suntem
multumiti cu pozitia a patra. A fost ultimul raliu din sezonul de debut al
echipei si cred ca exista multe aspecte pozitive la care putem sa ne referim si
care ne vor ajuta sa dezvoltam modelul Hyundai i20 WRC pentru sezonul viitor.
De abia astept sa revenim din nou pe probe”, a
spus Neuville.
Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC, copilot John Kennard), aflat
la al saselea raliu alaturi de echipa, a terminat ultima zi in forta si a
reusit sa intre in top zece, la doar 5,2 secunde fata de pozitia a noua.
Neozeelandezul a crescut ritmul progresiv si a reusit sa adune informatii
valoroase pentru Hyundai Shell WRT in sezonul de debut din mondialul de raliuri.
“Trebuie sa
recunosc ca am avut un weekend dificil. A fost un raliu complet diferit fata de
celelalte cinci in care am concurat anul acesta si am avut nevoie de ceva timp
sa ma adaptez. Vineri a fost o zi grea, dar am reusit ulterior sa ne
imbunatatim performantele pe fiecare proba. Duminica a fost o zi scurta, dar
foarte buna pentru noi, pentru ca acum s-au vazut avantajele tuturor
modificarilor facute. Anul acesta obiectivul nostru a fost sa invatam, sa
adunam informatii si cred ca parcursul nostru din Raliul Marii Britanii s-a
inscris in aceasta linie. Cred ca a fost un mod frumos de a pune punct primului
sezon pentru echipa in WRC”, a spus Paddon.
Dupa iesirea in decor de vineri, Juho Hänninen (#8 Hyundai i20
WRC, copilot Tomi Tuominen) a terminat raliul conform regulamentului din Rally
2 si pozitia sa din clasamentul final nu reflecta potentialul sau pe probele
din Tara Galilor.
“Nu am
reusit sa ne intram in ritm pe probele de dimineata pentru ca era foarte mult
noroi si aluneca peste tot. A fost un raliu dificil si cred ca este o realizare
faptul ca am terminat cu toate cele trei masini. Am avut noroc si am putut lua
startul din nou in Rally 2 si cred ca dupa aceea am avut o evolutie buna pe
aceste probe. Echipa a avut ca obiectiv sa adune cat mai multe informatii si
aici si cred ca, in final, am reusit sa-l atingem. A fost un weekend in care am
invatat multe lucruri care ne vor fi de folos in viitor”, a spus si Hänninen.
Fiecare dintre cele 13 etape incluse in calendarul Campionatului
Mondial de Raliuri a fost un test dificil pentru Hyundai Shell WRT, dar echipa
din Alzenau a facut fata tuturor provocarilor.
Chiar daca a fost un an in care trebuia sa acumuleze experienta,
echipa a reusit o serie de rezultate remarcabile, dubla memorabila din Raliul
Germaniei fiind doar unul dintre momentele extraordinare din acest sezon.
Echipa a terminat pe podium in trei raliuri – Mexic, Polonia si Germania, si a
obtinut 12 victorii de proba speciala, mult peste obiectivul stabilit la
inceputul acestui sezon.
“Ne-am atins
obiectivul si am terminat raliul cu toate cele trei masini. Am muncit mult in
weekend si am reusit sa imbunatatim permanent comportamentul modelului Hyundai
i20 WRC. Am avut parte de conditii foarte dificile si am invatat multe aici.
Aceasta a fost ultima etapa din 2014 si eu personal sunt foarte mandru de ceea
ce a realizat aceasta echipa foarte tanara. De la debutul din Monte-Carlo, la
dubla din Germania si finalul din Tara Galilor, am facut progrese vizibile cu rezultate
excelente. Ne-am depasit obiectivele cu mult, dar cel mai important este ca am
adunat informatii cruciale in vederea pregatirii sezonului urmator. Vom analiza
acest sezon cu atentie, dar toata echipa si pilotii au avut un an fatastic si
cred ca toata lumea poate fi multumita cu ceea ce am obtinut intr-un timp atat
de scurt”,
a spus Michel Nandan, directorul
echipei.
Clasament
final Raliul Marii Britanii
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:03:08.2
M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +37.6
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:03.6
T. Neuville
/ N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +1:14.9
K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +1:24.3
E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +2:03.0
O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +2:29.7
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +2:47.5
M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +3:43.3
H. Paddon /
J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +3:48.5
...
30. J.
Hänninen / T. Tuominen (Hyundai i20 WRC) +30:46.8
Clasament
general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA 2014
S. Ogier 267 puncte / J.M. Latvala 218 / A. Mikkelsen 150 / M.
Hirvonen 126 / M. Østberg 108 / T.
Neuville 105 / K. Meeke 92 / E. Evans 81
/ M. Prokop 44 / D. Sordo 40 / H. Solberg 26 / B. Bouffier 20 / J. Hänninen 20 / H. Paddon
19 / O. Tanak 17 / R. Kubica 14 / B.
Guerra 8 / C. Atkinson 7 / P.
Tidemand 6 / J. Melicharek 4 / D. Kuipers
4 / N. Al-Attyiah 4 / L. Bertelli 2 / M. Gamba 2 / C. Breen 2 / J. Protasov 2 / J. Ketomaa 1 / K. Kruuda 1
/ K. Al Qassimi 1
Clasament
general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA 2014
Volkswagen Motorsport 447 puncte / Citroën Total Abu Dhabi World
Rally Team 210 / M-Sport World Rally Team 208 / Hyundai Motorsport 187 / Volkswagen Motorsport II 133 / Jipocar
Czech National Team 49 / Hyundai
Motorsport N 28 / RK M-Sport World
Rally Team 26
Sursa: Hyundai Auto
Romania
0 comentarii