Motoarele cu aprindere prin scânteie: Motorul cu aprindere prin
scânteie reprezintă cel mai popular sistem de propulsie din lume. China conduce
în acest domeniu – aici aproape toţi cumpărătorii de autovehicule noi aleg un
astfel de motor. În S.U.A. şi Japonia, cifra este de aproximativ 75 la sută.
Motoarele cu injecţie indirectă PFI (port-fuel injection) sunt încă întâlnite
la fiecare al doilea autovehicul pe benzină. Motoarele cu cilindree mică devin
din ce în ce mai populare şi, odată cu ele, sistemele pe benzină Bosch cu
injecţie directă, eficiente şi economice. Combinarea injecţiei directe de
benzină cu reducerea cilindreei poate reduce consumul de carburant cu până la
15 procente. În acelaşi timp, supraalimentarea ajută motorul să sporească
cuplul, în special la turaţii mici. Aceasta îmbunătăţeşte acceleraţia şi
intensifică plăcerea de a conduce.
Diesel: În Uniunea Europeană şi India, fiecare al doilea autovehicul nou este unul diesel. Însă motoarele diesel devin din ce în ce mai populare şi în afara acestor pieţe principale. De exemplu, Statele Unite reprezintă o piaţă de creştere. Bosch estimează în această ţară o creştere a cotei de piaţă a autovehiculelor diesel de la 3 procente, cât e în prezent, până la 10 la sută în 2018. De asemenea, în Coreea de Sud, autovehiculele diesel devin din ce în ce mai populare. Pentru mulţi europeni, beneficiile sunt deja clare: un motor diesel modern consumă cu până la 25 de procente mai puţin carburant decât un motor cu aprindere prin scânteie comparabil şi generează cu cuplu mai mare cu până la 40 de procente.
Autovehiculele hibride şi electrice: În Japonia, aproape fiecare al cincilea autovehicul nou prezintă un sistem de propulsie hibridă. Datorită acestui fapt, Japonia a devenit pionierul consacrat al electrificării autovehiculelor. În doar câţiva ani, înmatriculările de autovehicule hibride vor fi semnificativ mai mari şi în afara Japoniei. Bosch preconizează că în 2020 vor fi vândute 113 milioane de autovehicule în toată lumea, dintre care 6,5 milioane vor fi modele strong hybrid, 3 milioane vor fi plug-in hybrid şi 2,5 milioane vor fi complet electrice. În prezent, Bosch dezvoltă un portofoliu amplu de produse pentru piaţa de masă. Acesta variază de la sistemele hibrid până la modele plug-in hybrid şi sistemele de propulsie pentru autovehicule complet electrice. În plus, Bosch dezvoltă modele hibrid de bază, bazate pe un sistem electric de 48 de volţi.
Diesel: În Uniunea Europeană şi India, fiecare al doilea autovehicul nou este unul diesel. Însă motoarele diesel devin din ce în ce mai populare şi în afara acestor pieţe principale. De exemplu, Statele Unite reprezintă o piaţă de creştere. Bosch estimează în această ţară o creştere a cotei de piaţă a autovehiculelor diesel de la 3 procente, cât e în prezent, până la 10 la sută în 2018. De asemenea, în Coreea de Sud, autovehiculele diesel devin din ce în ce mai populare. Pentru mulţi europeni, beneficiile sunt deja clare: un motor diesel modern consumă cu până la 25 de procente mai puţin carburant decât un motor cu aprindere prin scânteie comparabil şi generează cu cuplu mai mare cu până la 40 de procente.
Autovehiculele hibride şi electrice: În Japonia, aproape fiecare al cincilea autovehicul nou prezintă un sistem de propulsie hibridă. Datorită acestui fapt, Japonia a devenit pionierul consacrat al electrificării autovehiculelor. În doar câţiva ani, înmatriculările de autovehicule hibride vor fi semnificativ mai mari şi în afara Japoniei. Bosch preconizează că în 2020 vor fi vândute 113 milioane de autovehicule în toată lumea, dintre care 6,5 milioane vor fi modele strong hybrid, 3 milioane vor fi plug-in hybrid şi 2,5 milioane vor fi complet electrice. În prezent, Bosch dezvoltă un portofoliu amplu de produse pentru piaţa de masă. Acesta variază de la sistemele hibrid până la modele plug-in hybrid şi sistemele de propulsie pentru autovehicule complet electrice. În plus, Bosch dezvoltă modele hibrid de bază, bazate pe un sistem electric de 48 de volţi.
Flex fuel: Sistemele de propulsie care pot funcţiona atât pe
benzină, cât şi pe alcool (etanol) sunt întâlnite în special în Brazilia. A
doua piaţă ca mărime pentru această tehnologie este reprezentată de Statele
Unite. Sistemele Bosch funcţionează atât pe bază de etanol pur, cât şi cu orice
amestec între etanol şi benzină. Şoferii sunt mai independenţi, din moment ce
un astfel de sistem flex-fuel le permite să aleagă etanolul, care este mai
accesibil.
GNC (gaz natural comprimat): Sistemele de propulsie pe GNC devin
din ce în ce mai populare la nivel mondial. De zece ani, vânzările au crescut
cu 25 la sută în toată lumea. În Coreea de Sud, autovehicule propulsate pe bază
de GNC au acaparat deja o cotă de piaţă de 11 procente. Bosch oferă un sistem
complet, care le permite autovehiculelor să funcţioneze în permanenţă cu acest
carburant ieftin. Este un avantaj semnificativ pentru şoferi, dat fiind că GNC
este cu 50 la sută mai ieftin decât benzina şi poate reduce emisiile de CO2 cu
până la 25 de procente.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii