„E
amuzant. Doar dacă nu conduci.” Acesta este sloganul folosit de Goodyear
într-un spot publicitar ce arată animale și
oameni alunecând haios pe gheață. Spotul își
propune să atragă atenția conducătorilor auto asupra faptului că a venit vremea să își
schimbe anvelopele de vară cu unele de iarnă. Pentru a evita aglomerările la
service, conducătorii auto ar trebui să nu aștepte
până în ultimul moment ci să își facă programări din timp la service, mai
ales că temperaturile au scăzut deja sub 7C, și nu
o dată a și nins. Ceea ce îi împiedică pe conducătorii auto să își
programeze din timp schimbul de anvelope sunt câteva mituri care încă mai
circulă în rândul lor.
Mitul
1: Trebuie să folosești anevelope de iarnă doar pe drumuri acoperite cu zăpadă sau gheață
Adevărul:
Nu trebuie să aștepți până la prima
zăpadă! Dacă temeperaturile scad sub 7C, a venit deja vremea să îți schimbi anvelopele de vară cu cele de iarnă,
pentru că în condiții de vreme rece
anvelopele de vară se întăresc din cauza conținutului de siliciu mai scăzut, aderența lor se diminuează, iar riscul de accidente crește. Anvelopele de iarnă sunt mai moi și mai flexibile, în virtutea conținutului de siliciu mai ridicat, ceea ce înseamnă
că și aderența lor este mai bună în condiții de vreme rece.
Adevărul: Nu este nici o diferență la preț între o anvelopă de vară și una de iarnă. Utilizarea anvelopelor în funcție de anotimpul pentru care ele au fost create
crește durata operațională de viață a anvelopelor. Mai simplu spus: două seturi de
anvelope vor dura mai mult, mai ales dacă cele de iarnă sunt curățate de sarea depusă de sloată, sau dacă
anvelopele sunt depozitate corespunzător.
Mitul
3: Performanța anvelopelor nu ține de adâncimea benzii de rulare
Adevărul: Adâncimea benzii de rulare este de o importanță crucială. În cazul anvelopelor de vară și de iarnă există un nivel minim acceptat al
adâncimii benzii de rualre. Acest nivel este unul mai ridicat în condiții de iarnă și timp ploios decât în condiții de vară. Experții recomandă schimbarea anvelopelor atunci când
acestea au ajuns la o adâncime a benzii de rulare de doar 3mm, și respectiv la 4mm în cazul anvelopelor de iarnă.
Această recomandare are în vedere siguranța în traffic.
Mitul
4: Este suficient să ai anvelope de iarnă pe puntea de tracțiune
Adevărul: Există niște reguli precise care stipulează cum trebuie
echipată o mașină pentru condiții de iarnă. Trebuie în primul rând să fie achiziționată dimensiuna corectă și tipul corect de anvelope, iar montajul trebuie
realizat de un specialist care le montează pe toate 4 odată. Dacă este posibil,
toate cele 4 anvelope trebuie să fie aceeași marcă și acelați tip, astfel încât
aderență să fie în
echilibru pe toate cele 4 roți.
Sfaturi
pentru a evita accidentele pe timp de iarnă:
· Verificați presiunea în anvelope;
în mod normal aceasta trebuie să fie cu 0.2 bar mai mare decât în cazul unei
anvelope de vară de aceleași dimensiuni!
· Acordați o atenie mai mare distanței de frânare! Distanța de frînare a unei mașini care nu este
echipată corespunzător poate fi cu 50% mai mare!
· La prima lapoviță sau zăpadă, acordați-vă timpul necesar
pentru a observa cu atenție comportamentul mașinii dumneavoastră. Faceți eventual câteva cerculețe într-o parcare goală!
· În condiții de drum înzăpezit sau
acoperit cu gheață, călătoriți cu treaptă de viteză mai jos decât faceți de obicei. Dacă incepeți să alunecați în timpul frânării, dați imediat drumul la
ambreiaj. În cazul unei alunecări laterale, îndreptați mașina în direcția opusă.
· Sloata sărată, alcalină, duce la îmbătrânirea
anvelopei și astfel la diminuarea duratei ei operaționale de viață. Curățați anvelopele de iarnă în
mod regulat.
Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner INKCOMM PR
0 comentarii