Goodyear UltraGrip 9 Performance
„E amuzant. Doar dacă nu conduci.” Acesta este sloganul folosit de Goodyear într-un spot publicitar ce arată animale și oameni alunecând haios pe gheață. Spotul își propune să atragă atenția conducătorilor auto asupra faptului că a venit vremea să își schimbe anvelopele de vară cu unele de iarnă. Pentru a evita aglomerările la service, conducătorii auto ar trebui să nu aștepte până în ultimul moment ci să își facă programări din timp la service, mai ales că temperaturile au scăzut deja sub 7C, și nu o dată a și nins. Ceea ce îi împiedică pe conducătorii auto să își programeze din timp schimbul de anvelope sunt câteva mituri care încă mai circulă în rândul lor.

Mitul 1: Trebuie să folosești anevelope de iarnă doar pe drumuri acoperite cu zăpadă sau gheață
Adevărul: Nu trebuie să aștepți până la prima zăpadă! Dacă temeperaturile scad sub 7C, a venit deja vremea să îți schimbi anvelopele de vară cu cele de iarnă, pentru că în condiții de vreme rece anvelopele de vară se întăresc din cauza conținutului de siliciu mai scăzut, aderența lor se diminuează, iar riscul de accidente crește. Anvelopele de iarnă sunt mai moi și mai flexibile, în virtutea conținutului de siliciu mai ridicat, ceea ce înseamnă că și aderența lor este mai bună în condiții de vreme rece.

Mitul 2: Anvelopele de iarnă sunt scumpe
Adevărul: Nu este nici o diferență la preț între o anvelopă de vară și una de iarnă. Utilizarea anvelopelor în funcție de anotimpul pentru care ele au fost create crește durata operațională de viață a anvelopelor. Mai simplu spus: două seturi de anvelope vor dura mai mult, mai ales dacă cele de iarnă sunt curățate de sarea depusă de sloată, sau dacă anvelopele sunt depozitate corespunzător.

Mitul 3: Performanța anvelopelor nu ține de adâncimea benzii de rulare
Adevărul: Adâncimea benzii de rulare este de o importanță crucială. În cazul anvelopelor de vară și de iarnă există un nivel minim acceptat al adâncimii benzii de rualre. Acest nivel este unul mai ridicat în condiții de iarnă și timp ploios decât în condiții de vară. Experții recomandă schimbarea anvelopelor atunci când acestea au ajuns la o adâncime a benzii de rulare de doar 3mm, și respectiv la 4mm în cazul anvelopelor de iarnă. Această recomandare are în vedere siguranța în traffic.

Mitul 4: Este suficient să ai anvelope de iarnă pe puntea de tracțiune
Adevărul: Există niște reguli precise care stipulează cum trebuie echipată o mașină pentru condiții de iarnă. Trebuie în primul rând să fie achiziționată dimensiuna corectă și tipul corect de anvelope, iar montajul trebuie realizat de un specialist care le montează pe toate 4 odată. Dacă este posibil, toate cele 4 anvelope trebuie să fie aceeași marcă și acelați tip, astfel încât aderență să fie în echilibru pe toate cele 4 roți.
Sfaturi pentru a evita accidentele pe timp de iarnă:
· Verificați presiunea în anvelope; în mod normal aceasta trebuie să fie cu 0.2 bar mai mare decât în cazul unei anvelope de vară de aceleași dimensiuni!
· Acordați o atenie mai mare distanței de frânare! Distanța de frînare a unei mașini care nu este echipată corespunzător poate fi cu 50% mai mare!
· La prima lapoviță sau zăpadă, acordați-vă timpul necesar pentru a observa cu atenție comportamentul mașinii dumneavoastră. Faceți eventual câteva cerculețe într-o parcare goală!
· În condiții de drum înzăpezit sau acoperit cu gheață, călătoriți cu treaptă de viteză mai jos decât faceți de obicei. Dacă incepeți să alunecați în timpul frânării, dați imediat drumul la ambreiaj. În cazul unei alunecări laterale, îndreptați mașina în direcția opusă.
· Sloata sărată, alcalină, duce la îmbătrânirea anvelopei și astfel la diminuarea duratei ei operaționale de viață. Curățați anvelopele de iarnă în mod regulat.

Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner INKCOMM PR
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii