Vânzări-record la nivel mondial: +7,9%, cu un total de
2.117.965 de livrări.
Cel mai bun an din istorie pentru BMW, BMW Motorrad şi Rolls-Royce
Vânzările MINI au crescut cu 20,7% în decembrie - un nou record pentru această lună
Robertson: noile modele şi creşterea echilibrată la nivel global au fost factorii succesului.
Vânzări BMW i de aproximativ 17.800 de unităţi; Krüger: producţia BMW i8 a fost mărită.
Cel mai bun an din istorie pentru BMW, BMW Motorrad şi Rolls-Royce
Vânzările MINI au crescut cu 20,7% în decembrie - un nou record pentru această lună
Robertson: noile modele şi creşterea echilibrată la nivel global au fost factorii succesului.
Vânzări BMW i de aproximativ 17.800 de unităţi; Krüger: producţia BMW i8 a fost mărită.
BMW Group a livrat clienţilor peste două milioane de
automobile în 2014, al patrulea an-record consecutiv. Un total de 2.117.965 de
automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce au fost vândute, mai mult ca niciodată în istoria
concernului (anul anterior: 1.963.798 / +7,9%). Toate mărcile companiei au
încheiat anul cu vânzări semnificativ mai mari în decembrie - un plus de 15,2%:
în ultima lună a anului au fost livrate 215.217 automobile (anul anterior:
186.786).
Ian Robertson, membru al Consiliului de Administraţie BMW AG şi responsabil pentru vânzări şi marketing BMW, a declarat: "Sunt încântat că ne-am îndeplinit obiectivul de a vinde peste două milioane de automobile în 2014, un nou record pentru BMW Group. Am avut o creştere bună de-a lungul anului, care a fost vizibilă în toate regiunile majore de vânzări. Noile modele precum BMW X4 şi BMW Seria 2 Active Tourer au demonstrat capacitatea noastră de a dezvolta noi automobile care să atragă noi clienţi pentru marcă. Popularitatea modelelor BMW i3 şi BMW i8 a demonstrat că strategia noastră «born electric» este cea adecvată. Acum privim cu încredere spre 2015, an în care să ne continuăm politica de succes".
2014 a fost cel mai bun an din
istoria mărcii BMW. Livrările de automobile BMW au totalizat
1.811.719 unităţi, o creştere de 9,5% faţă de anul anterior (1.655.138). Şi în
decembrie, vânzările au atins un nou maxim, cu 14,2% mai multe decât aceeaşi
lună din 2013 (177.954 / anul anterior: 155.835).
În primul său an integral pe
piaţă, BMW Seria 2 Coupé a fost livrat către un total de 27.933 de clienţi,
alţi 13.091 de clienţi optând pentru Seria 2 Active Tourer în primele trei luni
în care modelul a fost disponibil pentru livrare. Vânzările liderului de
segment BMW Seria 3 au fost mai mari decât anul precedent, totalizând 476.792
de unităţi (2013: 467.672 / +2,0%). În 2014, livrările BMW Seria 4 au totalizat
119.580 de automobile. BMW Seria 5, care este lider al segmentului său la nivel
global, a înregistrat o creştere de 1,7% în 2014, cu un total de 373.053 de
unităţi livrate clienţilor pe mapamond (2013: 366.992). BMW X4, ale cărui
vânzări au început în iulie, a fost livrat către un număr de 21.688 de clienţi,
în timp ce a treia generaţie BMW X5 a înregistrat o creştere a vânzărilor de
37,4% faţă de anul anterior (147.381 / 2013: 107.231).
Aproximativ 17.800 clienţi au
intrat, în 2014, în posesia unui automobil inovator din portofoliul BMW i.
Livrările la nivel global pentru BMW i3 au totalizat 16.052 de unităţi;
aproximativ trei sferturi din acest volum de vânzări s-au realizat în a doua
jumătate a anului, după lansarea la finalul primăverii pe numeroase pieţe
majore, printre care şi SUA. Cheile a 1.741 de automobile BMW i8 au fost
înmânate clienţilor de la începerea vânzărilor în vară.
Datorită succesului modelelor
BMW i, producţia acestora a continuat să se extindă. Harald Krüger, membru al
Consiliului de Administraţie BMW AG şi responsabil pentru producţie, a spus:
"Liniile noastre de producţie de la Leipzig sunt extrem de flexibile şi am
optat pentru a produce mai multe modele i8 pentru a reduce timpul de aşteptare
a clienţilor. Totodată, peste 100 de unităţi BMW i3 au părăsit uzina în fiecare
zi. BMW Group este prima companie auto care fabrică prin utilizarea unor
cantităţi semnificative de fibră de carbon în producţia de serie, iar succesul
acestor automobile vorbeşte de la sine".
În ciuda schimbării modelului
principal MINI în acest an, vânzările anuale au rămas aproape
de nivelul înregistrat cu un an înainte, cu un total de 302.183 de automobile
livrate clienţilor (2013: 305.030 / -1,0%). Peter Schwarzenbauer, membru al
Consiliului de Administraţie BMW AG şi responsabil pentru MINI, BMW Motorrad şi
Rolls-Royce, a fost deosebit de încântat de cum s-a încheiat anul pentru brand.
"MINI a înregistrat cel mai bun trimestru al patrulea din istoria sa, cu
vânzări mai mari cu 17,2% (94.624 / 2013: 80.748). De asemenea, a fost şi un
record pentru luna decembrie, cu livrări mai mari cu 20,7% comparativ cu
aceeaşi lună a anului anterior (36.773 / 2013: 30.455). De când modelul a
intrat complet pe piaţă, vânzările celei de-a treia generaţii MINI cu trei uşi
şi ale noului MINI cu cinci uşi au fost foarte bune." În decembrie,
vânzările modelului cu trei uşi au crescut cu 33,9% (16.418 / 2013: 12.262), în
timp ce ultima lună a anului 2014 a adus livrări ale modelului MINI cu cinci
uşi către un total de 6.954 de clienţi. MINI Countryman a înregistrat o
creştere cu 5,0% a vânzărilor de-a lungul anului (106.995 / 2013: 101.897), în
timp ce livrările MINI Paceman au totalizat 15.567 de unităţi în 2014, o
îmbunătăţire de 6,0% (2013: 14.687).
Rolls-Royce Motor Cars a anunţat vânzări-record pentru al cincilea an
consecutiv, 4.063 de unităţi (2013: 3.630 / +11,9%) fiind vândute la nivel
global în 2014, mai multe care niciodată în istoria de 111 ani a mărcii. Peter
Schwarzenbauer a declarat: "Rolls-Royce a avut vânzări foarte bune la
nivel global, cu creşteri de peste 10 procente în majoritatea regiunilor.
Această creştere excepţională înseamnă că livrările au fost de peste patru ori
mai mari decât în 2009". Vânzările au fost susţinute de numeroasele
comenzi pentru modelele Ghost Series II, lansat în noiembrie, şi Wraith, care
s-a bucurat de primul an complet pe piaţă, în timp ce Phantom rămâne în
produsul principal al companiei.
BMW Motorrad a înregistrat al patrulea an consecutiv cu vânzări-record,
comercializând peste 120.000 de motociclete şi maxiscutere pentru prima dată în
istorie, o creştere de aproximativ 7%. Mai multe detalii vor fi făcute publice
luni, 12 ianuarie 2015.
BMW Group a obţinut creşteri în 2014 pe toate pieţele
majore
În Europa, un total de 913.803 automobile ale mărcilor BMW şi MINI au fost livrate clienţilor (2013: 858.990 / +6,4%). Toate pieţele europene au înregistrat creşteri în 2014. Piaţa internă BMW Group, Germania, a avut o creştere de 1,7% pe parcursul anului, cu 273.433 de noi automobile înmatriculate (2013: 268.838). Vânzările în cea de-a doua piaţă din regiune, Marea Britanie, au crescut cu 8,4% în 2014 (204.749 / 2013: 188.837), în timp ce 67.449 de automobile BMW şi MINI au fost livrate în Franţa, o creştere de 5,3% (2013: 64.082).
În Europa, un total de 913.803 automobile ale mărcilor BMW şi MINI au fost livrate clienţilor (2013: 858.990 / +6,4%). Toate pieţele europene au înregistrat creşteri în 2014. Piaţa internă BMW Group, Germania, a avut o creştere de 1,7% pe parcursul anului, cu 273.433 de noi automobile înmatriculate (2013: 268.838). Vânzările în cea de-a doua piaţă din regiune, Marea Britanie, au crescut cu 8,4% în 2014 (204.749 / 2013: 188.837), în timp ce 67.449 de automobile BMW şi MINI au fost livrate în Franţa, o creştere de 5,3% (2013: 64.082).
Vânzările BMW şi MINI în Asia au
urcat cu 13,8% în 2014, vânzările totalizând 656.395 de unităţi (2013:
576.616). Acest nivel al vânzărilor a fost reflectat de datele din decembrie -
livrările în ultima lună a anului au totalizat 61.295 de unităţi (2013: 54.546
/ +12,4%). În 2014, vânzările în China continentală au crescut cu 16,7%, cu un
total de 455.979 de automobile BMW şi MINI livrate clienţilor (2013: 390.713).
Vânzări bune s-au înregistrat şi în Coreea de Sud, unde 46.400 de clienţi au
intrat în posesia noilor automobile, o îmbunătăţire de 17,3% faţă de anul
anterior (39.558).
La finalul anului, în America
de Nord şi de Sud s-a înregistrat o creştere de 3,9% (481.056 / 2013:
462.891). În 2014, SUA au fost principalul vector de creştere în regiune,
vânzările anuale fiind mai mari cu 5,3%, la un total de 395.850 de unităţi
(2013: 375.782). De asemenea, Canada a înregistrat o creştere pozitivă de 1,2%
(38.188 / 2013: 37.723), în timp ce Mexic a avut o creştere de 6,5% comparativ
cu anul anterior (14.902 / 2013: 13.992).
O creştere de peste 10 procente
s-a înregistrat în Orientul Mijlociu, cu un total de 30.148 de
automobile BMW şi MINI vândute în 2014, o creştere de 22,6% comparativ cu anul
anterior (24.596). Vânzările lunii decembrie în regiune au fost mai mari cu
30,4%, cu un total de 2.511 automobile livrate clienţilor în ultima lună a
anului (2013: 1.926).
Sursa: BMW Romania
0 comentarii