Noua Honda CR-V va fi primul
automobil din lume capabil sa anticipeze intentiile participantilor la trafic
prin intermediul unui sistem inovator de control automat a vitezei de croaziera
intitulat Intelligent Adaptive Cruise Control.
Bazat pe
informatiile primite de la o camera video si un sistem radar, noul sistem i-ACC
(Intelligent Adaptive Cruise Control) monitorizeaza pozitia si comportamentul
masinilor situate pe benzile adiacente, dupa care aplica un algoritm pentru a
anticipa posibilitatea ca ele sa schimbe banda de mers. Acest nou sistem
permite masinii sa reactioneze rapid, sigur si confortabil intr-un scenariu in
care sistemele traditionale cruise control isi ating limitele constructive.
In mod
uzual, un sistem cruise control adaptiv mentine o distanta constanta fata de
masina din fata prin aplicarea franei sau a acceleratiei in functie de viteza
de deplasare a masinii monitorizate si setarile aplicate de sofer. Atunci cand
o masina intra in raza de actiune a senzorilor de pe o banda laterala, de cele
mai multe ori, sistemul clasic aplica franele brusc deoarece noul reper aparut
schimba datele setate de sofer relativ la distanta fata de masina din fata.
Cu scopul
de elimina efectele nedorite ale unui astfel de scenariu, sistemul i-ACC
dezvoltat de Honda monitorizeaza in mod constant nu doar masina din fata ci si
cele din lateral, aplicand un algoritm complex de predictie capabil sa
reactioneaze cu pana la cinci secunde inainte de aparitia unei masini pe banda
de deplasare.
Acest timp
“tampon” permite masinii sa scada gradual viteza de deplasare si astfel sa
elimine reactiile bruste ce ar putea deranja pasagerii. In momentul in care se
aplica frana initiala un mesaj este afisat in zona cadranelor de bord pentru a
informa soferul de ce masina isi micsoreaza viteza de deplasare. De la acest
punct, sistemul va aplica o forta de franare suplimentara pentru a adapta
viteza de deplasare cu scopul de a mentine o distanta sigura.
Sistemul
i-ACC este un rezultat al colaborarii intre Centrele de Dezvoltare si Cercetare
Honda din Europa si Japonia si a fost dezvoltat special pentru piata europeana.
Cercetarea care a stat la baza algoritmului complex de predictie a avut loc pe
drumurile europene.
“i-ACC
este un pas important in directia dezvoltarii unei noi generatii de sisteme de
asistenta capabile sa anticipeze comportamentul participantilor la trafic”,
declara Dr. Schmuedderich, responsabil pentru dezvoltarea sistemului i-ACC in
cadrul Institutului European de Cercetare Honda GmbH.
Noua Honda CR-V, primul model Honda
care va beneficia de aportul sistemului i-ACC va fi disponibila pe piata din
Romania incepand cu luna aprilie a anului in curs.
Sursa: Bogdan Stan, Area Sales
Coordinator HONDA TRADING ROMANIA
0 comentarii