Echipa Hyundai
Motorsport a terminat prima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA 2015
cu ambele masini in top sase.
Thierry
Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) si Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) au fost
implicati in lupta pentru pozitia a cincea, Neuville reusind sa castige in
final cu un avans de 0,8 secunde.
Hyundai
Motorsport si-a atins obiectivele stabilite pentru prima etapa a sezonului,
confirmand astfel imbunatatirile facute, comparativ cu debutul din sezonul
trecut.
Hyundai
Motorsport a terminat Raliul Monte-Carlo in puncte cu ambele masini inscrise in
competitie si si-a atins astfel obiectivele stabilite pentru prima etapa din
Campionatul Mondial de Raliuri FIA 2015 (WRC).
Thierry Neuville si Dani Sordo, pilotii echipei Hyundai Shell
World Rally, au fost implicati intr-o lupta extrem de stransa pentru pozitia a
cincea pana pe ultima proba a raliului (PS15 - Col St. Jean-St. Laurent – 10,16
km). Inaintea specialei, care a contat si ca Power Stage, diferenta dintre cei
doi era de doar 0,2 secunde, Neuville terminand in final raliul cu un avans de
0,8 secunde.
Pentru Neuville aceasta este o premiera fiind pentru prima oara in
cariera cand ajunge la sosire in Raliul Monte-Carlo. Piotul belgian si-a
imbunatatit permanent evolutia si a atacat cu multa incredere ultima zi.
Neuville a terminat pe patru la prima trecere pe Col St. Jean-St. Laurent,
prima proba de duminica, si apoi pe trei pe legendara Col de Turini (PS14 – La
Bollène Vésubie-Sospel – 31,66 km). Dupa evolutia excelenta din Power Stage,
Neuville si-a asigurat locul in top cinci la primul raliu pentru Hyundai
Motorsport in cel de-al doilea sezon de prezenta in WRC.
“Senzatia de
a termina pentru prima oara la Monte-Carlo este fantastica. A fost un raliu
incredibil, foarte dificil si este o onoare ca am avut oportunitatea sa pilotez
pe aceste probe fabuloase. Dupa dezamagirea din sezonul trecut, am abordat
totul mult mai prudent si pe masura ce am castigat incredere am reusit sa obtin
rezultatul pe care mi l-am dorit. A fost o lupta stransa cu Dani pentru pozitia
a cincea si am fortat mai mult pe probele de duminica. Cel mai important lucru
este ca am ajuns la sosire cu ambele masini, ceea ce este un rezultat bun
pentru echipa. Sa speram ca vom obtine rezultate din ce in ce mai bune de acum
inainte, in acest sezon”, a spus Neuville.
Sordo a atacat permanent dupa ce a pierdut peste un minut si
jumatate pe prima speciala a raliului. Pilotul spaniol a avut o evolutie buna
si s-a implicat chiar in lupta pentru un loc in top cinci. Sordo a terminat pe
trei prima proba de duminica si si-a marit putin avansul fata de Neuville, care
a recuperat insa pe PS14. Dupa evolutia din Power Stage, Sordo a fost nevoit sa
se multumeasca insa cu locul sase, un inceput pozitiv pentru pilotul spaniol la
debutul in cel de-al doilea sezon alaturi de Hyundai Motorsport.
“Obiectivul
nostru a fost sa ajungem la sosire cu ambele masini. Ne-am atins obiectivul,
ceea ce este un rezultat bun pentru intreaga echipa. Lupta cu Thierry a fost
foarte stransa, dar el a fost mai rapid pe ultimele doua probe si il felicit.
Am pierdut putin cam prea mult timp pe Col de Turini, dar locul sase este
totusi un rezultat bun. Conditiile au fost foarte dificile si, in plus, a
trebuit sa recuperam timpul pierdut pe prima proba. Am fortat peste tot pe unde
s-a putut, dar pe zonele foarte alunecoase am abordat un stil de pilotaj mai
prudent. Ritmul nostru a fost bun pe multe probe si ma bucur ca incepem anul
intr-o nota mult mai pozitiva, comparativ cu anul trecut”, a spus Sordo.
Echipa a avut o abordare matura intr-un raliu extrem de dificil in
care fiecare proba speciala a reprezentat o provocare aparte pentru piloti. Un
final in top sase cu ambele masini demonstreaza evolutia echipei Hyundai
Motorsport, comparativ cu editia de anul trecut cand niciunul dintre modelele Hyundai
i20 WRC nu a trecut de prima zi a Raliului Monte-Carlo.
“Sunt
incantat ca am terminat Raliul Monte-Carlo cu ambele masini luptandu-se pentru
un loc in top cinci. Thierry si Dani au depus un efort fantastic. Am abordat
acest raliu cu mentalitatea corecta si toata lumea si-a facut treaba, iar strategia
noastra a functionat. Am reusit sa facem, de cele mai multe ori, alegerile
corecte in ceea ce priveste pneurile, iar increderea pilotilor in masina a
crescut de la o zi la alta. Ne-am dorit sa terminam cu ambele masini aici si am
reusit sa intram in top sase, ceea ce este un inceput excelent pentru cel de-al
doilea sezon din WRC”, a spus Michel Nandan, directorul echipei.
Rezultate finale - Raliul Monte-Carlo 2015
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:36:40.2
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +58.0
A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +2:12.3
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +2:43.6
T. Neuville
/ N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +3:12.1
D. Sordo /
M. Martí (Hyundai i20 WRC) +3:12.9
E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +5.23.7
S. Loeb / D. Elena (Citroën DS3 WRC) +8:34.7
M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +9:54.8
K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +10:55.6
Clasament
general piloti
S. Ogier 25 puncte / J.M. Latvala 19 / A. Mikkelsen 15 / M.
Østberg 12 / T. Neuville 10 / D. Sordo 8 / E. Evans 6 / S. Loeb 6 /
K. Meeke 4 / M. Prokop 2
Clasament
general constructori
Volkswagen Motorsport 43 puncte / Hyundai Motorsport 27 / Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 12
/ M-Sport World Rally Team 12 / Jipocar Czech National Team 6 / FWRT SRL 1
Sursa: Hyundai Auto
Romania
0 comentarii