Salonul Auto de la Detroit a reprezentat scena ideala
pentru revenirea unui model care, la prima generatie, a reusit sa rescrie
regulile in materie de performanta, uzabilitate si fiabilitate in sfera
supermasinilor.
Lansat oficial ca model de serie sub brandul Acura, noua
generatie NSX a fost dezvoltata pentru a oferi o noua experienta in materie de
sportivitate, una axata pe ideea de a pune soferul in centrul unei experiente
senzoriale de efect.
Ca si prima generatie a
modelului NSX, recunoscuta pentru modul inovator de abordare a conceptului de performanta, noul model se bazeaza pe
solutii tehnice noi in industrie ce au ca punct central un sistem de propulsie
hibrid. Montat central, noul propulsor bi-turbo pe benzina in configuratie V6
la unghi de 75 de grade are rolul principal in actul de propulsie si
functioneaza in tandem cu trei motoare electrice pentru a produce peste 550 de
CP.
Resursele motorului pe
benzina sunt gestionate de o transmisie automata cu 9 trepte cu dublu ambreiaj
ce utilizeaza un sistem automat de gestiune a turatiei la trecerea in treapta
inferioara. Doua motoare electrice sunt plasate in partea din fata a masinii si
sunt responsabile individual de propulsia pe cate o roata motoare, in timp ce
al treilea motor electric este plasat intre motorul pe benzina si transmisie si
ofera un plus de putere puntii spate.
Toate cele patru surse
de putere functioneaza impreuna pentru a oferi cel mai avansat sistem de tractiune
integrala disponibil la ora actuala in segmentul automobilelor de performanta,
intitulat Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD). Configuratia suspensiei este
una de tip independent fata/spate, fabricata integral din aluminiu, iar
sistemul de franare dispune de discuri carbon-ceramice.
Respectand traditia
predecesorului sau, care a fost primul model de serie din lume cu sasiu si
caroserie confectionate exclusiv din aluminiu, noul NSX abordeaza o filozofie
noua de constructie ce utilizeaza o combinatie dintre aluminiu, otel
ultra-rezistent si alte materiale avansate pentru structura generala a sasiului
si o podea realizata din fibra de carbon.
In acelasi timp, NSX
marcheaza o premiera mondiala folosind o tehnologie noua de productie a
elementelor de sasiu care combina flexibilitatea unui proces de turnare cu
rezistenta unui material forjat, permitand inginerilor sa mentina o greutate
totala scazuta.
Pozitionarea celor 4
motoare si strategia de scadere a greutatii prin folosirea materialelor si
tehnicilor amintite ii ofera lui NSX cel mai jos centru de greutate din
segmentul din care face parte. Aceasta caracteristica, impreuna cu livrarea
imediata a puterii gratie ansamblului de propulsie hibrid si motricitatea
asigurata de sistemul avansat de tractiune integrala, pune bazele unei
experiente dinamice greu de egalat. Noul NSX dispune si de un sistem dinamic
integrat capabil sa ii ofere soferului patru moduri distincte de functionare
Quiet, Sport, Sport+ si Track cu setari specifice pentru raspunsul celor patru
unitati de putere, transmisiei, suspensiei, sistemului de directie si efectului
sonor al motorului cu aprindere interna.
“Scopul nostru final a
fost de a construi un nou NSX, unul care sa respecte mostenirea originalului si
sa ofere o noua experienta a condusului, una in care fiecare componenta a
masinii respecta cea mai inteligenta parte a masinii si anume soferul” a
declarat Mike Accavitti, Vice-Presedinte Senior si GM Acura.
Noul NSX va fi produs exclusiv la Performance
Manufacturing Center in statul American Ohio si va fi comercializat pe piata
europeana ca Honda NSX.
Sursa: Bogdan
Stan, Area Sales&PR Coordinator, HONDA TRADING ROMANIA
0 comentarii