Un design
puternic modificat al părţii frontale şi a celei spate, o ambianţă interioară
premium sofisticată şi noi rezerve de putere sub capotă fac definesc noua gamă
de modele BMW Seria 1. Aceasta se prezintă mai expresivă, mai sportivă şi cu un
plus de eficienţă. De-a lungul ultimilor 10 ani au fost vândute, la nivel
mondial, aproape două milioane de unităţi BMW Seria 1, iar cea mai nouă ediţie
este pregătită să stabilească noi standarde privind plăcerea condusului în
segmentul compact premium. Noile modele vor avea debutul internaţional pe
pieţele din întreaga lume, inclusiv România, în prima parte a lunii aprilie,
preţurile urmând a fi comunicate la o dată ulterioară.
Noile modele BMW Seria 1 cu trei, respectiv cu cinci uşi vor
dispune de o gamă vast revizuită de motoare şi măsuri suplimentare de reducere
a consumului şi emisiilor, toate acestea permiţând ca automobilele gamei să fie
lideri n introducerea noii tehnologii BMW EfficientDynamics. Selecţia de
motoare disponibile pentru noua gamă BMW Seria 1 a fost îmbunătăţită prin
adăugarea ultimei generaţii de propulsoare pe benzină şi diesel, cu trei şi cu
patru cilindri. Cu un cuplu generos disponibil de la turaţii reduse, motoarele
cu tehnologie BMW TwinPower Turbo sunt combinate cu tracţiunea spate - în
continuare, o particularitate unică în segmentul compact - pentru a furniza o
experienţă intensă a condusului. O varietate şi mai mare de echipamente
standard, plusul de putere pentru motorul cu şase cilindri dispuşi în linie ce
echipează modelul M Performance - BMW M135i - şi inovaţiile din portofoliul BMW
ConnectedDrive reprezintă noi agrumente pentru BMW Seria 1.
Designul modificat al exteriorului şi interiorului include
reperele familiare de stil BMW, care subliniază performanţele sportive şi
caracteristicile premium.
Actualizarea designului exterior al noului BMW Seria 1 atrage atenţia asupra eleganţei sportive şi moderne. Redesenate, grila BMW a radiatorului şi prizele largi de aer contribuie la accentuarea potenţialului dinamic al automobilului. Farurile, cu o geometrie semnificativ mai plată, au un rol similar. Acestea dispun standard de lumini LED pentru zi şi opţional pot fi comandate în configuraţie LED integrală. Stopurile au fost şi ele remodelate complet. Un nou design, bazat pe tehnologia LED, subliniază forma "L" caracteristică modelelor BMW. La interior, designul sofisticat al părţii superioare a consolei centrale, cu butoanele de control pentru sistemele radio şi de aer condiţionat, este punctul principal care subliniază ambianţa premium de la bordul noului BMW Seria 1.
Actualizarea designului exterior al noului BMW Seria 1 atrage atenţia asupra eleganţei sportive şi moderne. Redesenate, grila BMW a radiatorului şi prizele largi de aer contribuie la accentuarea potenţialului dinamic al automobilului. Farurile, cu o geometrie semnificativ mai plată, au un rol similar. Acestea dispun standard de lumini LED pentru zi şi opţional pot fi comandate în configuraţie LED integrală. Stopurile au fost şi ele remodelate complet. Un nou design, bazat pe tehnologia LED, subliniază forma "L" caracteristică modelelor BMW. La interior, designul sofisticat al părţii superioare a consolei centrale, cu butoanele de control pentru sistemele radio şi de aer condiţionat, este punctul principal care subliniază ambianţa premium de la bordul noului BMW Seria 1.
Aer condiţionat automat, BMW Radio Professional şi BMW iDrive
disponibile standard; noi variante de echipare
Echiparea
standard a noii game de modele BMW Seria 1 dispune acum de aer condiţionat
automat, senzor de ploaie, BMW Radio Professional şi sistem de operare iDrive,
completat de afişaj high-resolution de 6,5 ţoli (16,51 cm) integrat în panoul
de instrumente cu un design „flat screen”. Versiunile Advantage, Sport Line,
Urban Line şi M Sport - disponibile ca alternativă la specificaţia standard -
oferă posibilităţi noi de personalizare sau pachete suplimentare de opţiuni.
O nouă generaţie de motoare, noi standarde de eficienţă
Cea mai nouă gamă de motoare BMW Gorup şi tehnologia BMW EfficientDynamics extinsă permit ca noile modele BMW Seria 1 să impună standardele în clasa lor prin reducerea suplimentară a consumului şi emisiilor. Noul reper de eficienţă în gama de modele a mărcii este BMW 116d EfficientDynamics Edition, care dezvoltă 85 kW/116 CP, cu un consum de 3,4 l/100 km şi emisii CO2 de 89 g/km în ciclul de testare EU.
Cea mai nouă gamă de motoare BMW Gorup şi tehnologia BMW EfficientDynamics extinsă permit ca noile modele BMW Seria 1 să impună standardele în clasa lor prin reducerea suplimentară a consumului şi emisiilor. Noul reper de eficienţă în gama de modele a mărcii este BMW 116d EfficientDynamics Edition, care dezvoltă 85 kW/116 CP, cu un consum de 3,4 l/100 km şi emisii CO2 de 89 g/km în ciclul de testare EU.
Ca alternativă la transmisia standard - manuală, cu şase trepte -,
există şi opţiunea unei transmisii Steptronic cu opt viteze (standard la BMW
125d, BMW 120d xDrive şi BMW M135i xDrive). Cea mai nouă versiune a cutiei de
viteze automată oferă acum şi gestiune a transmisiei susţinută de datele de
navigaţie.
O creştere a puterii cu 5 kW (la 240 kW/326 CP) la motor cu şase
cilindri dispuşi în linie permite ca noul BMW M135i să-şi consolideze poziţia
de performer sportiv de elită în segmentul competitiv în care activează BMW
Seria 1. Asemenea modelelor BMW 120d şi BMW 118d, versiunea BMW M Performance
poate fi comandată cu sistemul inteligent de tracţiune integrală xDrive care,
pe lângă faptul că serveşte cauzele tracţiunii şi stabilităţii direcţionale,
contribuie şi la dinamica automobilului. Noul BMW M135i xDrive sprintează de la
0 la 100 km/h în doar 4,7 secunde.
Tehnologie sofisticată a şasiului, indicator de presiune a roţilor
disponibil standard
Tehnologia avansată a şasiului, combinată cu tracţiunea spate şi o distribuţie aproape perfectă (50:50) a maselor între puntea faţă şi cea spate, oferă noului BMW Seria 1 manevrabilitatea inconfundabilă evidenţiată de agilitate şi excelenţa dinamică. Printre opţiuni se numără suspensia adaptivă, suspensia M Sport, direcţia sport variabilă şi sistemul de frânare M Sport. Acum, în echiparea standard se regăseşte şi indicatorul presiunii roţilor, care arată fiecare roată în parte.
Tehnologia avansată a şasiului, combinată cu tracţiunea spate şi o distribuţie aproape perfectă (50:50) a maselor între puntea faţă şi cea spate, oferă noului BMW Seria 1 manevrabilitatea inconfundabilă evidenţiată de agilitate şi excelenţa dinamică. Printre opţiuni se numără suspensia adaptivă, suspensia M Sport, direcţia sport variabilă şi sistemul de frânare M Sport. Acum, în echiparea standard se regăseşte şi indicatorul presiunii roţilor, care arată fiecare roată în parte.
Noi sisteme de asistenţă de la BMW ConnectedDrive
Un sistem îmbunătăţit de asistenţă la parcare este prezentat în premieră pe noul BMW Seria 1. Acesta permite parcare laterală în spaţii înguste, chiar şi când atunci când spaţiul de parcare este delimitat doar de o singură parte, dar şi parcare transversală automată. Pentru parcările laterale este necesar de un plus de cel puţin 80 de centimetri faţă de lungimea maşinii, în timp ce pentru garări este nevoie de un spaţiu cu o lăţime de cel puţin 2,5 metri. Sistemul se bazează acum pe un număr de 12 senzori, cu doi mai mulţi faţă de generaţiile anterioare.
Un sistem îmbunătăţit de asistenţă la parcare este prezentat în premieră pe noul BMW Seria 1. Acesta permite parcare laterală în spaţii înguste, chiar şi când atunci când spaţiul de parcare este delimitat doar de o singură parte, dar şi parcare transversală automată. Pentru parcările laterale este necesar de un plus de cel puţin 80 de centimetri faţă de lungimea maşinii, în timp ce pentru garări este nevoie de un spaţiu cu o lăţime de cel puţin 2,5 metri. Sistemul se bazează acum pe un număr de 12 senzori, cu doi mai mulţi faţă de generaţiile anterioare.
Noua selecţie de sisteme opţionale de asistare a conducătorului
din portofoliul BMW ConnectedDrive, disponibile pentru BMW Seria 1, include
acum sistem tempomat activ pe bază de radar cu funcţie Stop & Go. Acesta
poate fi setat la o viteză de peste 30 km/h şi este capabil să gestioneze
complet atunom sitauţiile de trafic urban cu opriri frecvente.
Pachetul Driving Assistant integrează o serie de funcţii precum
sistemul de avrtizare la părăsirea benzii de rulare, avertizare la coliziuni
frontale şi sistemul de monitorizare al atenţiei şi oboselii. Sistemul de
avertizare la părăsirii benzii de rulare operează la viteze de peste 70 km/h
utilizând o cameră frontală. La viteze de peste 15 km/h, sistemul de avertizare
la colinziuni frontale atenţionează conducătorul auto utilizând un semnal
vizual şi acustic. De asemenea, în situaţii de urgenţă, pregăteşte sistemul de
frânare pentru o intervenţie maximă la cea mai mică apăsare a pedalei de frână.
Echipamente precum cameră video pentru mers înapoi sau sistem
Speed Limit Info (informare privind limita de viteză) cu afişare No Passing
Info (informare privind interdicţia de a depăşi), asistent pentru fază lungă
(fază lungă operată automat în trafic pe baza unei camere video frontale),
completează gama de dotări de siguranţă activă.
BMW Seria 1 a fost modelul pe care a fost prezentat pentru prima
dată sistemul de integrare a telefonului mobil BMW Apps. BMW îşi păsterează în
continuare poziţia de leader în acest domeniu cu o serie de soluţii unice, care
integrează o gamă largă de aplicaţii care susţin funcţii on-line social media,
servicii de muzică, audiobooks şi ştiri de pe internet, colectare de date de
telemetrie sau comandă pentru cameră GoPro, totul perfect integrat în sistemul
iDrive al automobilului. Mai mult, sistemul oferă posibilitatea extinderii
permanente, pe măsură ce noi aplicaţii sunt integrate în BMW Apps, chiar şi
după momentul achiziţiei automobilului acestea vor fi compatibile cu acesta.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii