Echipa
Hyundai Motorsport are ca obiectiv imbunatatirea performantelor in Campionatul
Mondial de Raliuri FIA (WRC), care debuteaza in aceasta saptamana cu Raliul
Monte-Carlo.
Thierry
Neuville/Nicolas Gilsoul si Dani Sordo/Marc Martí vor pilota cele doua
modele Hyundai i20 WRC inscrise la
aceasta etapa, cu numerele 7, respectiv 8.
Cele doua
echipaje au participat la doua sesiuni de teste, prima la jumatatea lunii
decembrie, in regiunea Ardèche din Franta, iar cea de-a doua saptamana trecuta,
pe drumuri similare celor din Raliul Monte-Carlo.
Echipa
Hyundai Motorsport este pregatita pentru debutul in cel de-al doilea din
Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC). Ca de obicei, competitia este
deschisa saptamana aceasta, de Raliul Monte-Carlo, o etapa cu traditie in
mondialul de raliuri.
Pentru Raliul de la Monte-Carlo au fost inscrise doua modele
Hyundai i20 WRC cu echipajele Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC
#7) si Dani Sordo/Marc Martí (Hyundai i20 WRC #8), care vor participa la toate
cele 13 etape din acest sezon.
Logistica foarte complexa, vremea imprevizibila si schimbarea
permanenta a gradului de aderenta, reprezinta principalele provocari pentru
echipajele inscrise. Selectarea pneurilor are un rol foarte important, etapa de
la Monte-Carlo fiind singura din calendar unde pilotii vor avea de ales intre
cinci compozitii diferite, puse la dispozitie de marca Michelin: “hard”,
“soft”, “super soft”, pentru zapada si pentru conditii extreme de iarna.
Pregatirile echipei Hyundai Motorsport pentru Raliul Monte-Carlo
au inceput inca de anul trecut, de la jumatatea lunii decembrie, cand Neuville
si Sordo au participat la o sesiune de teste cu modelul Hyundai i20 WRC, timp
de patru zile, in regiunea Ardèche, Franta. Cei doi au realizat testele in
conditii meteo diverse, ceea ce le-a permis sa identifice setarile optime
pentru prima etapa a sezonului.
“Raliul
Monte-Carlo este celebru pentru conditiile schimbatoare. In ciuda experientei
acumulate in participarile anterioare, sunt multi parametri care influenteaza
rezultatul si care nu pot fi controlati. Suntem multumiti de alegerea pneurilor
si avem incredere ca impreuna cu partenerul nostru Michelin am gasit cele mai
bune solutii. Pilotii nostri cunosc foarte bine acest raliu si se pot adapta
rapid, in cazul in care probele devin alunecoase sau sunt acoperite cu zapada
si gheata. Suntem inca in faza de inceput a dezvoltarii modelului i20 WRC, dar
cred ca putem obtine un rezultat bun intr-o competitie in care performanta
masinii nu joaca un rol atat de important ca in alte etape”, a declarat Michel Nandan,
directorul echipei.
Desi pentru Neuville, Raliul Monte-Carlo anul trecut nu a debutat
incurajator, pilotul belgian doreste sa obtina un rezultat bun la cea de-a
patra participare in aceasta etapa.
“Imi place
mult sa pilotez pe aceste probe speciale si imi doresc ca anul acesta totul sa
mearga mult mai bine. Pauza de iarna a fost scurta pentru ca am inceput testele
la jumatatea lunii decembrie si cred ca suntem pregatiti pentru acest raliu.
Etapa de la Monte Carlo este speciala, este prima cursa a anului, iar
conditiile sunt imprevizibile, insa vom utiliza toata experienta acumulata pana
acum pentru a obtine cel mai bun rezultat posibil”, a mentionat Neuville.
Dani Sordo revine la Monte-Carlo pentru a saptea oara in cariera
si este decis sa incheie acest raliu cu o performanta de top.
“Este un
raliu dificil in care trebuie sa iei cele mai bune decizii in cel mai scurt
timp, in cazul in care situatia se complica. Vremea se poate schimba oricand,
in plus, probele din munti sunt fabuloase si reprezinta o provocare atat pentru
pilot, cat si pentru masina. Obiectivul nostru este de a acumula cat mai multe
puncte”, a
adaugat Dani Sordo.
Ajuns la editia cu numarul 83, Raliul Monte-Carlo vine cu o serie
de noutati atat pentru piloti, cat si pentru spectatori. Joi, 22 ianuarie, vor
fi doua probe de noapte, la care se adauga probele noi din zona de nord. In
plus, din acest an se aplica si aici regulamentul Rally 2, care permite unui
pilot sa revina in competitie, daca abandoneaza intr-una din primele doua zile
ale raliului. Startul festiv este programat in Casino Square din Monaco. Parcul
de service va fi amplasat la Gap, in Franta, pana sambata dimineata, cand toata
lumea se va muta in Principat pentru ultima parte a raliului.
Sursa: Hyundai Auto
Romania
0 comentarii