BMW X5 M si BMW X6 M
Noile BMW X5 M şi BMW X6 M permit ca BMW M GmbH să impună etalonul în segmentul modelelor de înaltă performanţă Sports Activity Vehicle (SAV) şi Sports Activity Coupé (SAC). Când precedenta generaţie a celor două automobile a fost lansată în 2009, era prima dată când un concept de înaltă performanţă creat de BMW M GmbH a fost implementat într-un model BMW X cu tracţiune integrală. Rezultatul a fost cea mai bună dinamică în clasă. Noile BMW X5 M şi BMW X6 M fac uz de toate calităţile pentru scrierea unui nou capitol în această poveste de succes prin evoluţiile în excelenţă dinamică, design M plin de emoţie şi eficienţă remarcabilă.

Debutul în showroomurile din întreaga lume, inclusiv România, va fi 11 aprilie 2015. Preţul noilor modele este de 99895 Euro fără TVA (123870 Euro cu TVA) pentru BMW X5 M şi 102645 Euro fără TVA (127280 Euro cu TVA) pentru BMW X6 M. Preţurile comunicate includ şi acciza per cilindree de 4395 Euro fără TVA (5450 Euro cu TVA).

Esenţial pentru tradiţionalul caracter M de înaltă performanţă al noilor BMW X5 M şi BMW X6 M este, şi de această dată, pachetul bine echilibrat format din motor, sistemul de propulsie şi suspensie. Motorul V8, încă o dată îmbunătăţit semnificativ, foloseşte tehnologia M TwinPower Turbo pentru a genera o putere mărită cu 15 kW/20 CP, la 423 kW/575 CP, şi un cuplu maxim îmbunătăţit cu 70 Nm, la 750 Nm. Ambele modele sunt echipate standard cu o transmisie Steptronic cu Drivelogic, cu opt viteze, care le permite să realizeze sprintul 0-100 km/h în 4,2 secunde. De asemenea, ele sunt un etalon şi în ceea ce priveşte dinamica laterală, precizia direcţiei şi performanţele de frânare, în timp ce consumului şi emisiile CO2 sunt cu 20% mai mici faţă de modelele anterioare.

Tehnologie inovatoare a motorului.
Noul motor cu tehnologie M TwinPower Turbo din echiparea BMW X5 M şi BMW X6 M este cel mai puternic propulsor dezvoltat vreodată de BMW pentru un automobil cu tracţiune integrală. Dispunând de tehnologia inovatoare M TwinPower Turbo cu două turbocompresoare cu sistem TwinScroll, galerii de evacuare în cruce, VALVETRONIC şi injecţie directă pe benzină High Precision, motorul V8 de 4,4 litri dezvoltă o putere maximă de 423 kW/575 CP pe un interval al turaţiilor cuprins între 6.000 şi 6.500 rpm. Aceasta reprezintă o creştere de patru procente faţă de modele anterioare. Evoluţia este şi mai evidentă atunci când vine vorba de dezvoltarea puterii noului motor. Vârful curbei de cuplu a fost urcat cu 70 Nm, ceea ce înseamnă o creştere de 10%. Cuplul de 750 Nm poate fi obţinut pe un interval larg de turaţii, între 2.200 şi 5.000 rpm.

În acelaşi timp, consumul de combustibil al noilor BMW X5 M şi BMW X6 M în ciclul de testare EU a fost redus cu 20% - de la 13,9 l/100 km la 11,1 l/100 km. Emisiile CO2 au scăzut şi ele cu mai bine de 20 de procente, la 258 g/km. Cele două modele accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde datorită transmisie standard - M Steptronic cu Drivelogic, cu opt trepte. Viteza maximă este limitată la 250 km/h.

Tracţiune integrală inteligentă.
Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive şi Dynamic Performance Control joacă un rol important în dinamica remarcabilă a noilor BMW X5 M şi BMW X6 M. Sistemul xDrive utilizează un diferenţial cu ambreiaj multidisc gestionat electronic pentru a permite distribuţia complet variabilă a tracţiunii între puntea faţă şi cea spate - de la 100% pe roţile spate până la 100% pe cele din faţă. Astfel se asigură cea mai bună tracţiune posibilă în orice condiţii de drum. Pentru o agilitate mai mare, xDrive oferă modelelor BMW X5 M şi BMW X6 M o setare de bază orientată spre tracţiune spate.

Sistemul Dynamic Performance Control monitorizează distribuţia continuă a tracţiunii între roţile spate - atât sub sarcină, cât şi la frână de motor -, indiferent de puterea motorului. Lucrând în combinaţie cu sistemul de tracţiune integrală xDrive, rezultatul este un nivel complet nou performanţe dinamice, agilitate şi tracţiune. Cu o acurateţe mult mai mare, automobilul urmează traseul impus de conducător, indiferent de suprafaţa drumului, iar sistemul reduce nivelul de intervenţia a conducătorului asupra volanului: direcţia reacţionează mai direct şi sunt necesare mult mai puţine corecţii. În plus, este eliminată tendinţa inerentă de subvirare pe care o au automobilele cu tracţiune integrală convenţională. De asemenea, se remarcă şi o îmbunătăţire a tracţiunii (în special, pe drumuri cu niveluri diferite de frecare) şi, în consecinţă, este îmbunătăţită semnificativ siguranţa activă. Conducătorul poate observa pe display cum funcţionează Dynamic Performance Control, cu vectori care reprezintă cele patru roţi şi care indică unde este transmisă puterea motorului.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii